Halose skrev:
Okay, kan du mærke om det har skabt en form for stabilitet i din personlighed? Og helt eller delvist fjernet lysten til at gøre noget dumt igen?
Det håber jeg for dig. Og jeg håber også at du lader rusmidlerne ligge. Lad medicinen være den eneste ting du tager.
Folk er forskelligt indrettet, og du kan jo selv se at du har været tæt på at gøre en ende på dit eget liv.
Du har haft det dårligt i 3-4 år inden du begyndte at afprøve THC, og dit udgangspunkt har altså været at du har haft en ustabil psyke. Det er aldrig et godt sted at stå når man afprøver rusmidler.
Ved du noget om hvor længe du skal være indlagt endnu?
ja, det har skabt en vis form for stabilitet, og fjernet lysten til at gøre noget dumt igen.
tænker dog tit på at det ville være meget nemmere/"bedre" ikke at være her,
da mine problemer virker så uoverskuelige, men jeg har ikke længere tanker/impulser om at forsøge at tage mit eget liv.
jeg skal nok være indlagt minimum et års tid endnu, og det var for ca. et år siden at selvmordsforsøget fandt sted.
gør mig bare virkelig depri at tænke på, at alle de dårlige minder/tanker om selve selvmordsforsøget, og årene op til, stadig fylder SÅ meget i min bevidsthed. vil bare gerne glemme at det hele nogensinde har fundet sted.
men det kan jeg ligesom ikke, derfor er jeg nødt til at finde en vej til at leve med de ting der er sket.
jeg har dyrket meditation i 3 mdr. nu, som en vej til at få lidt ro i hovedet.
og så har det hjulpet mig at komme i behandling, som jeg har været i et års tid nu.
før stod jeg helt udenfor systemet, og måtte klare mig selv, hvilket jeg dårligt kunne.
snakkede kun med en lieglad psykiater hver 5. uge, som ikke reagerede når jeg sgade jeg havde selvmordstanker, hvorved hele denne forfærdelige situation måske ku ha været undgået