Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 15:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg ved godt der er lavet lignene tråde før, men jeg laver den fordi det er mig selv det drejer sig om opretter jeg den sgu anyways, har ikke fundet svar alligevel.

Jeg vil gerne vide hvor i mener grænsen mellem brug og misbrug går?
Grundet til dette er fordi jeg er begyndt at sætte spørgsmålstegn ved om jeg har et misbrug eller blot et forbrug af cannabis, selvom jeg altid selv har ment førsteskrevne. Jeg ryger joints fredag og lørdag aften, gerne mange, andre gange få. Jeg plejer ellers at ryge en rizzla joint alene ved ni tiden, de fleste hverdagsaftener men ikke uden undtagelser. Jeg kan aldrig mærke forskel dagen efter i skolen, score gode eksamens karaktere: 12 i mundtlig kristendom, mundtlig engelsk og mundtlig dansk. Jeg føler slet ikke det sløver mig eller påvirker mig i hverdagen. Jeg bliver kun bagskæv efter en heftig rygerfredag. Jeg har ikke nogle abstinenssymptomer ved stop op til 4-8 dage, sikkert helder ikke efter længere tid. sidste uge røg jeg f.eks. ikke fra tirsdag til fredag sent om aftenen. Når jeg ikke ryger har jeg det helt fint, men jeg synes det giver mig noget ekstra når jeg ryger. Jeg elsker den aflsutning og afrundning jeg får på dagen, for ikke at nævne afslapning de hverdagsaftener jeg ryger. Jeg ryger helder aldrig før kl 9 om aftenen på hverdage. jeg har altid haft svært ved at falde i søvn om aftenen, skal det lige siges. i de 1,5 år ca. hvor jeg har røget stort set hverdag dog med undtagelser, (og kun 1 lille alene joint) har jeg været fri for at falde i søvn ved 2-3 tiden på hverdage, men haft gode sovetider og nætter. Tolerancen overfor cannabis er steget noget, men ikke hæmningsløst meget. Jeg vil bare gerne vide om man kan kalde dette for et egentligt misbrug? Jeg kan sagtens lade være med at ryge, men kan bedst lide mit liv under indflydelse af cannabis nogle gange. Jeg overvejer lidt at skære mit forbrug ned til weekender, men jeg elsker egentlig mine aften joints og det de giver mig. Mine venner og min kæreste ved godt jeg ryger i hverdagene også, til tider. men af ren frygt for deres reaktion og da slet ikke på grund af skam over bivirkninger eller lignende, holder jeg det lidt for mig selv at jeg ryger flere aftener end jeg ikke ryger. min sidste rygepause var på 4 dage i sidste uge og ikke det ringeste abstinenssymptom var der, at mærke.

Som i kan se har jeg brug for noget rådgivning af nogle gode og forstående psykonauter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Personligt tror jeg grænsen mellem forbrug er misbrug er individuel. Nogle kan tilsyneladende gå gennem livet med en joint permanent parkeret mellem læberne, mens andre jeg kender, synes de er kvæstede dagen efter cannabisrygning.

Det virker på mig som om du selv synes du måske hænger lidt fast i din rygning? Hvis det er tilfældet skal du selvfølgelig skære ned.

Jeg mener generelt, at hverdagsrøg i meget ung alder er en uskik. Både fordi man måske ikke kender stoffet så godt, og derfor nemmere falder i et misbrug, men også på grund af skolegang, som du selv bringer på banen. Ligegyldigt havd du selv føler, så påvirker hverdagsrygning din koncentrationsevne og korttidshukommelse. Måske opfatter du det ikke som et problem, men det er noget du bør forholde dig til. Hvis du vælger at stole på din fornemmelse, og beslutter at det ikke påvirker din skolegang, så har du i mine øjne et misbrug. Hvis du synes du sagtens kan fungere i din hverdag, selvom du kører på nedsat kraft, så har du ihvertfald forholdt dig til realiteterne.

god røg!

Medlem

Bull Lee skrev:
Personligt tror jeg grænsen mellem forbrug er misbrug er individuel. Nogle kan tilsyneladende gå gennem livet med en joint permanent parkeret mellem læberne, mens andre jeg kender, synes de er kvæstede dagen efter cannabisrygning.

Det virker på mig som om du selv synes du måske hænger lidt fast i din rygning? Hvis det er tilfældet skal du selvfølgelig skære ned.

Jeg mener generelt, at hverdagsrøg i meget ung alder er en uskik. Både fordi man måske ikke kender stoffet så godt, og derfor nemmere falder i et misbrug, men også på grund af skolegang, som du selv bringer på banen. Ligegyldigt havd du selv føler, så påvirker hverdagsrygning din koncentrationsevne og korttidshukommelse. Måske opfatter du det ikke som et problem, men det er noget du bør forholde dig til. Hvis du vælger at stole på din fornemmelse, og beslutter at det ikke påvirker din skolegang, så har du i mine øjne et misbrug. Hvis du synes du sagtens kan fungere i din hverdag, selvom du kører på nedsat kraft, så har du ihvertfald forholdt dig til realiteterne.

god røg!

Inden jeg begyndte på min, omend ikke altid, så ofte hverdagsrygning havde jeg store problemer med at falde i søvn på hverdage. jeg faldt i søvn ved 1-2-3-4 tiden hver evig eneste dag. Jeg faldt tit i søvn i timerne og lærte ikke det store. Jeg blev på dette tidspunkt beskyldt for at ryge hash hver dag og truet med urinprøver og lignene. Så begyndte på rygningen, anklagerne stoppede brat og min nattesøvn som skolegang forbedrede sig markant. Jeg føler mig ikke sløv eller ugidelig til hverdag og har ikke rigtig nogen af de bivirkninger som statens rusmiddelguide og andre ting beskriver. Jeg føler næsten det har hjulpet mig på nogle punkter. På den anden side har det at ryge til hverdag en dårlig klang over sig, og er ikke velset eller accepteret. Jeg føler på den anden side også, at jeg glæder mig lidt for meget til min aftenlige joint når klokken slår otte for eksempel. Jeg ved bare ikke om man kan kalde det et misbrug og derfor vil jeg høre jeres meninger og få nogle råd og sådan.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Så længe du går i skole, synes jeg du skal droppe at ryge i hverdagene, hvis du virkelig har besvær med at sove om aftenen efter en aktiv hverdag, så gå til lægen og hør hvad han har at sige. Siger det her fordi jeg selv røg lidt for ofte i slutningen af min gymnasie-tid, og det kunne mærkes på motivationen og koncentrationen især. Det kan godt være at du synes at det går fint nu, men skolen bliver som bekendt ikke lettere med tiden, og man kan nemt komme til at ryge lidt mere, istedet for at lave de ekstra lektier der kommer. Desuden er du også i en tid med masser af udvikling, både rent personligt og socialt, den udvikling bliver svækket af cannabis, og man opdager ikke hvor meget, før man stopper.

Om du har et misbrug eller ej, det kan du kun selv bedømme, for alle andre som er imod brug af stoffer, vil højst sandsynligt sige at du har. Så længe du ikke påvirker nogen i din familie og omgangskreds, f.eks vælger at tage en rygeaften med vennerne, i stedet for at ordne de pligter du nu har, så begynder det at snerpe hen i mod et misbrug. Det er svært at bedømme, men hvis du er tvivl, så spørg nogle af dine ikke rygende-venner hvad de synes, men tag nu ikke deres svar, som den endegyldige sandhed.

:peace:

Medlem

Ambient skrev:
Så længe du går i skole, synes jeg du skal droppe at ryge i hverdagene, hvis du virkelig har besvær med at sove om aftenen efter en aktiv hverdag, så gå til lægen og hør hvad han har at sige. Siger det her fordi jeg selv røg lidt for ofte i slutningen af min gymnasie-tid, og det kunne mærkes på motivationen og koncentrationen især. Det kan godt være at du synes at det går fint nu, men skolen bliver som bekendt ikke lettere med tiden, og man kan nemt komme til at ryge lidt mere, istedet for at lave de ekstra lektier der kommer. Desuden er du også i en tid med masser af udvikling, både rent personligt og socialt, den udvikling bliver svækket af cannabis, og man opdager ikke hvor meget, før man stopper.

Om du har et misbrug eller ej, det kan du kun selv bedømme, for alle andre som er imod brug af stoffer, vil højst sandsynligt sige at du har. Så længe du ikke påvirker nogen i din familie og omgangskreds, f.eks vælger at tage en rygeaften med vennerne, i stedet for at ordne de pligter du nu har, så begynder det at snerpe hen i mod et misbrug. Det er svært at bedømme, men hvis du er tvivl, så spørg nogle af dine ikke rygende-venner hvad de synes, men tag nu ikke deres svar, som den endegyldige sandhed.

:peace:

Jeg går på 10'ende skal det siges. Jeg er lidt både og med lektierne. jeg er super aktiv i dansk og engelsk timerne og lærene roser mig ofte. Jeg score fede eksamenskaraktere og prøvekaraktere generelt i dansk og engelsk. jeg har altid været håbløs til matematik, lektierne bliver lavet for det meste, men jeg får lettere opgaver end de andre. Jeg har på det seneste passet min syge far meget og laver nærmest overdrevet meget fysisk arbejde for de gamle, på gården jeg bor på. Stile bliver lavet, gode karaktere bliver tilhørende scoret. Jeg er alt i alt forholdsvis pligtopfyldene i skolen, mere end maange af mine ikke rygende klassekamerater. Jeg har aldrig stukket af fra pligter for, at ryge. Jeg føler helder ikke selv, at jeg ryger for at glemme problemer (for dem har jeg altid været hurtigt og ret god til at tackle). Jeg ryger fordi jeg synes det er deejligt afslappende, og gør at jeg tænker i mere filosofiske og mere dybdegående baner. Jeg ryger ikke for at blive lam, for det bliver jeg ikke af en rizzla joint.
Jeg er ikke altid god til også, at få plads til min styrketræning i mit travle liv. men jeg har et universalt træningssæt med bænkpres og håndvægte og den slags stående på mit værelse. Jeg styrketræner nogle gange om ugen og holder mig fra søde sager i hverdagene. jeg drikker grønssagsjuice og den slags, spiser alt i alt rigtig rigtig sundt for tiden. Jeg drikker mig ikke fuld i weekenderne, og tager ingen stoffer overhovedet (udover hash). Jeg har prøvet at tage 1 enkelt ecstasy pille, og taget 1 streg amfetamin men that's it.

Keep em' coming, føler det hjælper mig til at få overblik over mit liv og mit forbrug.

Senest rettet af TheRagingPussy 19 nov 2008 23:15, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Jeg overvejer lidt, om det jeg har brug for bare er at skære hverdagsforbruget ned med 50%.
Altså ryge hver anden hverdag istedet for hver dag og se hvad der sker.
I må meget gerne komme med bud og råd.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes egentlig at det lyder til at du har meget godt styr på det. Det, at beskyldningerne fra lærene om at du røg hash, stoppede , da du begyndte at ryge, tyder jo faktisk på at det hjælper dig. At du så måske, som du selv er inde på, ryger lidt for meget, er en anden sag, og der kan jeg da kun bifalde at du overvejer at skære ned med 50%.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
"Når jeg ikke ryger har jeg det helt fint, men jeg synes det giver mig noget ekstra når jeg ryger. Jeg elsker den aflsutning og afrundning jeg får på dagen, for ikke at nævne afslapning de hverdagsaftener jeg ryger. "

Det lader til at du ændrer adfærd (herunder tankemønstre) når du ryger, men jeg tvivler på, at der kan være noget substantielt, der forhindrer dig i at nyde en sådan adfærd uden røg. Prøv at forestille dig, at du ryger en pind.. hvad er det så, der gør, at du pludselig slapper af og føler at dagen får en god afslutning/afrunding? Det kunne være en god fornemmelse i maven, måske tager du ikke ting helt så alvorligt, alting virker lidt lysere, du tager dig tid til bare at sidde i sofaen og tænke ting igennem, som du ikke giver dig selv lov til på andre tidspunkter? -det er bare forslag. Prøv at finde nogle af de elementer af rusen, der er vigtige. Når du har fundet dem, så prøv at se om ikke de også kan være tilstede uden at du er skæv. Verden har jo ikke ændret sig af, at du har røget, det er kun din egen indstilling til tingene.

Faren for "afhængighed" består i at du gradvist kan komme til at vænne din hjerne til at forestille sig, at visse adfærds/tanke-mønstre kun indfinder sig ved rygning.
Hvis det rent faktisk er forkert, at rygning er nødvendigt for det du vil opnå, så er det jo spild af penge.

Men med hensyn til din døgnrytme og søvn, så træner/arbejder du sgu ikke hårdt nok, hvis du har problemer med at sove om natten. Så det er IMO det dårligste argument for at bruge penge på tobak.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Om Shanti skrev:
Men med hensyn til din døgnrytme og søvn, så træner/arbejder du sgu ikke hårdt nok, hvis du har problemer med at sove om natten. Så det er IMO det dårligste argument for at bruge penge på tobak.

Det er dybt ignorant, uempatisk og arrogant at tro at du har svaret på sådan noget (og at svaret er fuldstændig simpelt). Specielt for en person du overhovedet ikke kender.

Jeg har altid haft svært ved at falde i søvn og få min døgnrytme til at passe med 24 timer, og det er helt ulideligt i nogle perioder. Og kender mindst én der har det på samme måde.
Det eneste der har hjulpet (JA! Vi HAR prøvet at arbejde hårdt, motionere som vanvittige osv.) er for mit vedkommende større eller mindre grad af selvmedicinering i de perioder det er slemmest, og lægeordinerede sovepiller for min ven.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Zarathustra skrev:
Om Shanti skrev:

Det er dybt ignorant, uempatisk og arrogant at tro at du har svaret på sådan noget (og at svaret er fuldstændig simpelt). Specielt for en person du overhovedet ikke kender.

Jeg er da ked af, hvis det jeg skrev bliver tolket som uempatisk og arrogant. Jeg håber da ikke TheRagingPussy også tolker det sådan, da det i hvert fald ikke var min intention. At det jeg skriver er forkert og måske ikke bare forkert men udtryk for ignorance er meget muligt, og det er da godt at du påpeger det. Men med det vi har hørt om RagingPussy's søvnproblemer indtil videre, vil jeg nok mene, at man ikke kan drage den konklusion at hashrygning skulle være nødvendig sovemedicin. Men jeg vil da bestemt ikke afvise at det kunne forholde sig sådan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det lyder som om din dag hænger bedst sammen hvis du ryger?

Medlem

Bull Lee skrev:

Det er til dels rigtigt. det er noget alla den følelse jeg har.
Jeg føler det giver mig den ro, jeg ikke kan finde i mig selv, efter en hård og stresset dag kan det være svært af sænke tempoet selv. Jeg dyrker også yoga forresten, men det virker ikke halvt så godt som tjald til afslapning og afspænding.

Fanny: Jeg har vel også rimelig godt styr på mit forbrug. Jeg har besluttet mig for ikke at ryge i aften, men vente til i morgen aften til en skolefest. De tidspunkter jeg har sværest ved ikke at ryge, er selvfølgelig når jeg har hash på mig og det har jeg næsten altid. Jeg plejer at købe for ca. 500 kr. hver fredag, dvs. 10-12 gram afhængig af hvor meget ekstra han giver mig. Den plejer at holde til rygeraftener i weekenden, og små joints til mig selv i hverdagene, nogle gange helt til næste weekend. Det skal lige siges jeg slet ikke kun selv ryger af den, jeg har nogle fattige venner som jeg er alt for gavmild overfor. vi sidder tit 3 og helt op til 5 personer og ryger på min nol.

Til dig jeg ikke lige kan huske hvad hedder: Det har bestemt ikke noget at gøre med hvor meget jeg laver i løbet af dagen, jeg knokler røven ud af bukserne. Idag er en normal dag for mig og jeg har først lige sat mig ned på mit værelse siden jeg stod op kl 07:00. Jeg passer min mors heste imod betaling, så jeg har rigeligt at se til. Det er tit derfor jeg simpelthen ikke kan få træningen ind i skemaet, eller også er jeg for afkræftet til at træne - efter fysisk hestearbejde. Hvis jeg skal have tid til lektier og 2-2,5 times fritid inden jeg "hopper iseng" kl 9, og ryger min spliff, så er det svært at få tid til mere. Jeg plejer at falde i søvn ved 11-12 tiden når jeg ryger. når jeg ikke ryger er det nærmere ved 1-2-3 tiden jeg falder i søvn, som allerede nævnt tidligere. Det er bare dejligt at kunne sige: nu har jeg fri, kan gøre hvad jeg nu engang vil, og ryge en spliff for ekstra afslapning og nydelse den sidste del af min aften.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvor mange år har du røget? Jeg havde det præcis som dig de første 2-3 år, alt gik skide godt og kunne ikke se noget problem i at ryge hverdag. Da de første år var gået begyndte hashén at ændrer mig, jeg blev indelukket og mistede min selvtillid, der for har jeg nu droppet hashén og jeg har fundet ud af at min hverdag er blevet betydelig bedrer. For mange af mine kammerater er det gået ligesom mig, de har dog ikke været i stand til at stoppe. Jeg har også enkelte venner som sagtens kan holde til hverdags rygning og som selv efter adskillige år ingen problemer har.
Jeg tror personeligt at nogen mennesker har en psyke der gør at de kan holde til det, men jeg tror også at for de fleste vil der før eller siden ske det samme som for mig.

Medlem

BadGer skrev:
Hvor mange år har du røget? Jeg havde det præcis som dig de første 2-3 år, alt gik skide godt og kunne ikke se noget problem i at ryge hverdag. Da de første år var gået begyndte hashén at ændrer mig, jeg blev indelukket og mistede min selvtillid, der for har jeg nu droppet hashén og jeg har fundet ud af at min hverdag er blevet betydelig bedrer. For mange af mine kammerater er det gået ligesom mig, de har dog ikke været i stand til at stoppe. Jeg har også enkelte venner som sagtens kan holde til hverdags rygning og som selv efter adskillige år ingen problemer har.
Jeg tror personeligt at nogen mennesker har en psyke der gør at de kan holde til det, men jeg tror også at for de fleste vil der før eller siden ske det samme som for mig.

Hvor meget røg du i hverdagene så?
Hvilke tidspunkter?
Jeg har røget næsten hver dag i 1,5 år ca. Jeg har aldrig følt mig indelukket og min selvtillid fejler intet. Jeg har en velfungerende hverdag, mange gode venner og en sød og ikke mindst smuk kæreste.
Problemet ligger i, at jeg måske ser det som sund fornuft ikke at ryge hverdag. på den anden side vil jeg faktisk gerne fortsætte med det, det eneste der afskrækker mig er historier ligesom din. bivirkninger er ihvertfald næsten ikke mærkbare, nærmest ikke eksisterende. Jeg holder pauser på alt fra 1-5 dage rimelig ofte.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke sige om det der skete for mig, vil eller ikke vil ske for dig. Som det ser ud for dig går det jo fint, men det gjorde det også for mig de første 2-3 år, og de bivirkninger jeg fik af mit misbrug kom snigene og langsomt. Jeg synes godt du kan fortsætte som du gør, du skal bare være yderst opmærksom på om du for de bivirkninger jeg fik.

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Hmmm prøv og se hvad jeg skrev i den anden tråd om hash, det her lyder bekendt, well jeg paster her:

Citat:
ægget eller hønen, jeg fandt lidt tankevækkende ud af at THC øger koncentrationen af phenylethylamine i hjernen med en faktor fire og samtidig at underskud af phenylethylamine i hjernen normalt er forbundet med personer der har ADHD og depression. Men ADHD er først for nyligt ved at blive anerkendt som en ordinær diagnose og i danmark kendte man intet til den før i starten af 1990'erne. Det menes at 3-5% af befolkningen har ADHD, det er mest udbredt hos børn men ca 50% af dem har stadig symptomer som voksne i større eller mindre grad, alle disse mennesker havde det også før diagnosen blev anerkendt men havde ingen mulighed for behandling (125.000 danskere)

Jeg tror feks. en del af dem misbruger hash og selvmedicinerer med det fordi der var ikke andre ting til at hjælpe dem, det er jo ikke hashens skyld, tvært imod, og havde der ikke været hash havde de brugt det næst bedste. Hvis man endelig skal misbruge/selvmedicinere er hash heller ikke et af de værste stoffer, der er ikke mange alkoholikere der overlever 20 års misbrug, mens der er en del folk der ryger hash hver dag i mange år og stadig har en normal tilværelse, de har desuden svært ved at finde skader pga. THC, der ikke forsvinder igen ved ophørt brug, modsat alkohol

Man kan vel sige at hvis hash hjælper på ens sygdom (og ellers ikke har utilsigtede bivirkninger) så er det vel lige så godt som en pille lavet af kemikalier på en medicinfabrik der gør det samme. Noget tyder på at alle de personer der havde ADHD for mere end 5-10år siden kun havde valget mellem at bruge hash eller alkohol til at afhjælpe nogle af symptomerne eller leve et frustreret og deprimeret liv. En stor del af dem er voksne idag og specielt her kan det være meget svært at få stillet diagnosen hos ens læge da den ikke rigtig er anerkendt for voksne i danmark og danske læger ikke ved ret meget om den, jeg forstår godt hvorfor der er så mange hash rygere i DK

Jeg siger ikke at du nødvendigvis har ADHD eller ADD, men det er en da mulighed for meget af det du siger lyder bekendt

Hvor mange af følgende spørgsmål kan du svare ja til?

Jeg havde krudt i røven som barn
Jeg har svært ved at koncentrere mig i længere tid af gangen om en opgave
jeg er impulsiv
jeg har svært ved at følge en fast døgnrytme
jeg sover uroligt om natten
jeg har svært ved at tage mig sammen til at lave mit skolearbejde til tiden
jeg er ofte rastløs

Min lægmands diagnose siger du har en svagt nedsat norepinephrine receptor densitet i venstre hjernehalvdel, samt et lidt for lavt indhold af phenylethylamine og dopamin i hjernen :P

Det BadGer siger er sandt, det kommer snigende, man ryger lidt oftere mærker ingen forandring, man skubber den lidt mere og ryger hver dag og til sidst er det svært at stoppe og imens ændrer hashen stille og rolig din personlighed, så langsomt at du aldrig selv rigtig finder ud af det før du er lidt langt ude. Nogle kan styre det fint hele deres liv men vær meget opmærksom, der er også mange der ikke kan og er røget i på den måde du måske er igang med

Dedikeret medlem
Brugeravatar

TheRagingPussy skrev:
Bull Lee skrev:

Jeg føler det giver mig den ro, jeg ikke kan finde i mig selv, efter en hård og stresset dag kan det være svært af sænke tempoet selv. Jeg dyrker også yoga forresten, men det virker ikke halvt så godt som tjald til afslapning og afspænding.

Fanny: Jeg har vel også rimelig godt styr på mit forbrug. Jeg har besluttet mig for ikke at ryge i aften, men vente til i morgen aften til en skolefest. De tidspunkter jeg har sværest ved ikke at ryge, er selvfølgelig når jeg har hash på mig og det har jeg næsten altid. Jeg plejer at købe for ca. 500 kr. hver fredag, dvs. 10-12 gram afhængig af hvor meget ekstra han giver mig. Den plejer at holde til rygeraftener i weekenden, og små joints til mig selv i hverdagene, nogle gange helt til næste weekend. Det skal lige siges jeg slet ikke kun selv ryger af den, jeg har nogle fattige venner som jeg er alt for gavmild overfor. vi sidder tit 3 og helt op til 5 personer og ryger på min nol.

Min umiddelbare tanke er, at du ryger GODTNOK meget tjald!!!!!!!

Jeg synes selv jeg ryger ret meget, måske endda lige i overkanten af, hvad jeg vil anbefale andre. Men jeg ryger ti-tolv gram om måneden, ligeledes delt med kæresten og vennerne......

Jeg har meget svært ved at tro, at du ikke er mærket af din rygning, i form af nedsat koncentration og hukommelse. Jeg er i hvertfald selv bevidst om, at de mængder jeg ryger, påvirker mig. Jeg holder meget af at ryge, men der skal være balance i tingene, og det kommer der altså ikke hvis man nægter at forholde sig til bagsiden af medaljen.

Jeg er ikke interesseret i at hænge dig ud som misbruger på et offentligt forum, dertil kender jeg dig jo slet ikke godtnok og vores opfattelser af misbrug kan være vidt forskellige. Alligevel synes jeg du skal tænle lidt mere over de negative følgevirkninger de fleste rusmidler bærer med sig, simpelthen fordi det forhøjer nydelsen på lang sigt.

Det kan godt være jeg lyder som en bedrevidende gammel nar, men jeg er også dobbelt så gammel som dig.... :wink:

Grundlæggende synes jeg nemlig det lyder som om du har et rigtig fedt forhold til cannabis, og formår at få en masse gode ting ud af det. Men det er altså ikke uden konsekvenser. Cannabis er ikke noget mirakel-stof...

God røg :peace:

Medlem

Bull Lee skrev:
TheRagingPussy skrev:
Bull Lee skrev:

Min umiddelbare tanke er, at du ryger GODTNOK meget tjald!!!!!!!

Jeg synes selv jeg ryger ret meget, måske endda lige i overkanten af, hvad jeg vil anbefale andre. Men jeg ryger ti-tolv gram om måneden, ligeledes delt med kæresten og vennerne......

Jeg har meget svært ved at tro, at du ikke er mærket af din rygning, i form af nedsat koncentration og hukommelse. Jeg er i hvertfald selv bevidst om, at de mængder jeg ryger, påvirker mig. Jeg holder meget af at ryge, men der skal være balance i tingene, og det kommer der altså ikke hvis man nægter at forholde sig til bagsiden af medaljen.

Jeg er ikke interesseret i at hænge dig ud som misbruger på et offentligt forum, dertil kender jeg dig jo slet ikke godtnok og vores opfattelser af misbrug kan være vidt forskellige. Alligevel synes jeg du skal tænle lidt mere over de negative følgevirkninger de fleste rusmidler bærer med sig, simpelthen fordi det forhøjer nydelsen på lang sigt.

Det kan godt være jeg lyder som en bedrevidende gammel nar, men jeg er også dobbelt så gammel som dig.... :wink:

Grundlæggende synes jeg nemlig det lyder som om du har et rigtig fedt forhold til cannabis, og formår at få en masse gode ting ud af det. Men det er altså ikke uden konsekvenser. Cannabis er ikke noget mirakel-stof...

God røg :peace:

Ja men det, at jeg ryger rigtig meget er bestemt ikke noget jeg dækker over. Hvis mine venner havde haft nogen som helst penge havde jeg købt for 250 kr. istedet. Jeg har bare svært ved at sige nej til folk der gerne vil ryge med, og jeg får ingen virkning hvis vi står 5 personer og deler en 0,6 grams joint. Det er helder ikke slasker jeg køber, det er svært at opstøve her i omegnen. Men jo, jeg tror jeg har fundet frem til den konklussion, at jeg har et overforbrug der grænser til misbrug. En lille smule psykisk afhængig, og ellers også bare en person der elsker, at ryge og alt hvad det indebærer. Jeg vil arbejde på at få mit forbrug skåret ned med mindst 50% i den kommende tid. Det er nok klogest for skallen og pengepungen. Men jeg snakker seriøst når jeg mener, at bivirkningerne er næsten ikke eksisterende ihvertfald efter hverdagsrygning. En heftig rygerfredag kan godt mærkes næste morgen i form af sløvhed, og bagskævhed. I hverdagene er jeg blevet bedre til at falde i søvn OG til at stå op, efter jeg begyndte at ryge. Men faktum er, at det ikke er klogt at ryge så meget, og det forholder jeg mig så til.

Insane psychedelia user!

hvis jeg lige må indskyde noget -det er ikke alle der får bivirkninger. jeg ryger selv omkring 2 gram galar om dagen, det har jeg gjordt i mange år, ca siden jeg blev 18 -dog med pauser engang imellem(ca. 1mdr. i ny og næ). jeg har snarere oplevet en forbedring, har ikke været syg en eneste gang siden jeg begyndte at ryge. min astma er blevet bedre, har ingen anfald, og bruger kun mit forebyggende medicin.

mange vil nok sige at det er et misbrug jeg er ude i, måske er det også det, men jeg har ikke noget problem med det. -faktisk kan jeg meget bedre li mig selv, som person, efter jeg er begynd at ryge.

okay, måske er jeg blevet lidt mere sløv i det, men det ser jeg nu ikke som en bivirkning. før jeg begyndte at ryge, var jeg meget manisk. og det resulterede tit i, at jeg kom ud i problemer, fordi jeg handlede før jeg tænkte..
og det har røgen altså hjulpet på..

-så nogen gange er cannabis et mirakel-stof.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det er også det eg skriver, nogen kan ryge hverdag hele livet uden nogen psykiske bivirkninger, men jeg tror på at største delen af folk der ryger hver dag før eller siden vil mærke en psykisk forandring/forværring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]