Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: In front of my computer
Hej derude,

Jeg skriver herinde fordi jeg var herinde for et par år til bage,

I forbindelse med en opgave til mine studier Undersøger jeg opskriften bag amfetamin

Findes der flere måder at fremstille det på? og Hvad indeholder det? Fremgangmåde?

Jeg laver det i forbindelse med en medicinsk Opgave,

PÅ forhånd tak hjælpen.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Der er mange måder at syntetisere amfetamin på. Lav en Google-søgning på "amphetamine synthesis" og find selv frem til nogle synteser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forkert forum, smid den i alkymistens.
På den anden side virker din forklaring heller ikke videre overbevisende :D

Som forklaret cirka 1 million gange før -
Hvis du bliver nød til at spørge efter opskriften, må du hellere holde dig fra det.. af hensyn til dit eget helbred & straffeattest :)

Admin
Brugeravatar

Hvis du går på et studie, der er tilknyttet medicinske fag, så er jo nok nogle af dine vejledere, der kan hjælpe dig. Det er ikke frygteligt avanceret organisk kemi. Selv hvis du endda går i gymnasiet, bør der være en kemilærer der kan fortælle dig det Ellers må du google lortet. Der findes masser af opskrifter derude.

-Jimmy Carter

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De to mest kendte ruter er vel nok:

Lille-skala: Benzaldehyd --(Darzen kondensation med Nitroethan)--> Phenyl-2-nitropropen --(NaBH4 reduktion)--> Phenyl-2-nitropropan --(NaBH4 reduktion med Pd/C katalysator)--> Phenyl-2-Propanamin

(Man kan vist også bruge Al/Hg reduktion direkte på nitropropenen til aminet, og undgå hydrider).

Stor-skala: Phenyl-2-Propanon --(Reduktiv aminering med NaBH4 og ammoniak i salt-form eller alkoholisk opløsning)--> Phenyl-2-Propanamin

Jeg har ingen erfaring med dette, det er bare hvad jeg har læst...

Rettelser er velkomne!

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
så du mener ikke det kan synteniseres ud fra benzaldehyd i stor skala, hvis blot du har nok af diverse kemikalier? haha kunne ikke dy mig :lol:

Medlem

Geografisk sted: Rodnet
For at lave en fuld omkrystalisering af amfetamin, hvilke solvent er bedst til dette? acetone? læste i et andet topic at der blev brugt ipa? . Læste i en anden tråd at Dextose brugte, IPA + et skvat Acetone til at omkrystalisere methylon. jeg er ret en nød til kemi, har stort set ingen baggrundsviden, men syns at omkrystalisering er en ret spændende proces da det viser stoffet fra deres rigtige side af.

burde nok have ligget i hvilke solventer bruge i, eller noget andet.

-

Medlem

SØG OG DU SKAL FINDE! viser stoffet fra dets rigtige side? omkrystalisering er jo ofte noget man gør efter endt syntese og endt oprensning, dvs. at produktet "næsten" er rent inden omkrystaliseringen foretages. nu ved jeg ikke hvad du har i tankerne men hvis du vil prøve at omkrystalisere alm gade amfetamin, så drop det. det skal oprenses først idet det er cuttet med alt muligt crap.

Medlem

Det viser sig i deres rigtige form, ikke et pulveriseret produkt du står med, men et glinsende smukt produkt. men tak for hjælpen Mr. Stork. :cheers:

Medlem

i øvrigt kommer valget af solvent også an på hvilket salt der er fremstillet, idet de forskellge salte har forskellige opløseligheder

Medlem

hvordan finder man ud af saltet? . er det ikke som standart et Hcl salte?

Medlem

gadeamfetamin er oftest sulfatsaltet, idet HCl saltet er hygroskopisk. men man kan sikkert også støde på andre salte som acetat, phosphat m.m. Det kræver lidt mere end bare køkkenkemi at finde ud af hvilket salt der er tale om, eller at freebase det og lave sit eget salt for den sags skyld. og idet du siger du ikke er en nød til kemi, så lad vær. det er i øvrigt heller ikke lovligt at rode med sådan noget, men det ved du vel

In our memories
Brugeravatar

Altså, et dual-solvent system med IPA + Acetone har ALTID virket for mig, uanset hvilket amin det var...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Altså, et dual-solvent system med IPA + Acetone har ALTID virket for mig, uanset hvilket amin det var...

Men har du nogensinde prøvet at omkrystallisere amfetaminsulfat? Det er nemlig omtrent uopløseligt i IPA, og endnu mindre i acetone.

Måske IPA med en lille mængde vand iblandet ville være løsningen? Dunno... Skriv gerne svaret hvis I finder det!

In our memories
Brugeravatar

yeti skrev:
Dextrose skrev:

Men har du nogensinde prøvet at omkrystallisere amfetaminsulfat? Det er nemlig omtrent uopløseligt i IPA, og endnu mindre i acetone.

Modstrider det ikke den metode, som KenIshii beskriver i det lange emne om oprensning og omkrystallisering? Bliver lidt forvirret over, hvad der er rigtigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Modstrider det ikke den metode, som KenIshii beskriver i det lange emne om oprensning og omkrystallisering? Bliver lidt forvirret over, hvad der er rigtigt.

Jo, det gør det vist. Men jeg har på fornemmelsen at KenIshii har taget udgangspunkt i hvad der virker for meth HCl, og formodet at det samme var tilfældet for amfetaminsulfat.

KI: nu må du lige rette mig hvis jeg tager fejl af noget, og i så fald vil jeg gerne høre om hvad du egentlig har gjort for at omkrystallisere amf-sulfat.

In our memories
Brugeravatar

yeti skrev:
Dextrose skrev:

Ja, jeg sku mene at jeg har omkrystalliseret oprenset gade-amf engang, men om det lige var IPA jeg havde til rådighed kan jeg ikke huske - men højst sandsynligt!

Site Admin

Yeti> Min hukommelse er ved at svigte mig :) Jeg kan helt ærligt ikke huske om min ven rent faktisk omkrystalliserede Amfetamin.SO4, eller bare udfældede og tørrede det. Eftersom jeg kun TROR at jeg har den erfaring, synes jeg vi skal vedtage at du har ret :-D

Hvad med ethanol, methanol?

MVH
KenIshii

Junior medlem

Geografisk sted: In front of my computer
Hej Igen, hold da op alle de svar,

Men Men Men sagen er jo den er jo Pt går i 10.kl og Vi skal lave en opgave der omhandler det vi gerne vil lave efter Endt skole forløb
Og i Mit tilfælde Vil jeg Gerne studere noget medicin af en art, så derfor laver jeg en opgave omkring det, Og alt det i skriver forstår jeg helt ærligt ikke meget af?
Kan man ikke Få en liste eller noget over indgredinser Osv, Så nej jeg har ikke en syg kemilære eller noget.
Jeg synes også selv det er spændende men det kan da ikke passe man skal være professor for at vide hvad det består af?

In our memories
Brugeravatar

Det har jeg jo skrevet i første post... Du må sgu selv tegne molekylerne!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]