Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Som overskriften siger, er der nogen her på siden der ved hvor man kan finde en pH hastighedsprofil for lsd?

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Bare af nysgerrighed Men hva fuck er en ph hastighedsprofil :?:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ditto, wtf er det?

Medlem

det er en graf over nedbrydningshastigheden som funktion af pH. du har pH ud af x-aksen og logaritmen til hastighedskonstanten ud af y-aksen, og så kan du fra hastighedskonstanten regne ud hvor meget der er nedbrudt til et givent tidspunkt, da fleste nedbrydningsreaktioner følger førsteordens kinetik (f.eks. hydrolyser). man kan også se via profilen ved hvilket pH område stoffet er mest stabilt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Empiri er vejen frem - In vivo eller in vitro.
Laver du forsøget In vivo, så slipper du for selv at skulle sammensætte den biologiske model :D
Lad ikke mine ord være lov, men jeg tvivler på, at LSD farmakodynamikken/-kinetikken er undersøgt særligt grundigt?
Prøv evt. at stille spørgsmålet til nogle af de kloge hoveder på MAPS?

Medlem

Empiri? he ja, det var nu også in vitro jeg tænkte på

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vil du finde ud af ved hvilken pH du skal opbevare det? Eller mener du stabilitet i kroppen?
Ville måske hjælpe hvis du fortalte hvor du vil hen med det her...

Medlem

jimfear>> jeg tvivler på at det vil hjælpe mig, med mindre jeg får en hastighedsprofil ud af det :wink: men jo du kan da godt få den korte historie der ligger bag. forleden fandt jeg et par ml 3,5år gammel lsd opløsning i mit flytterod som jeg troede jeg havde mistet, og så ville jeg lige se om jeg kunne finde ud af præcis hvor meget der var tilbage

Senest rettet af Haremis 14 nov 2008 17:05, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan ikke bestemme hvor meget af dit stof der er nedbrudt på baggrund af tid/pH. Der er ingen særligt pH-sensitive grupper i molekylet (estere fx), så jeg vil tro at temperatur, lys og ilt er langt større faktorer i nedbrydningsprocessen.
Men alt i alt er LSD et meget stabilt molekyle, så jeg tror godt du kan gå ud fra at det hele fortsat er intakt medmindre du har opbevaret det åndssvagt.

Medlem

det er da lige nøjagtigt det jeg kan. ved godt at amidet er en del mere resistent over for hydrolyse end f.eks. estere, men amidet kan jo syrehydrolyseres. og siden det har været opbevaret ved pH 4 så jeg har god grund til at tro at en del af det er blevet nedbrudt over de 3,5år det var været opbevaret. men ja temperaturen har også en del at skulle have sagt, men der kan man jo altid bare regne hastighedskonstanten om svarende til dem temp. man er interesseret i

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er nok nærmere nedbrydning til den inaktive lumi-isomer, du skal bekymre dig om.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

storken skrev:
det er da lige nøjagtigt det jeg kan. ved godt at amidet er en del mere resistent over for hydrolyse end f.eks. estere, men amidet kan jo syrehydrolyseres. og siden det har været opbevaret ved pH 4 så jeg har god grund til at tro at en del af det er blevet nedbrudt over de 3,5år det var været opbevaret. men ja temperaturen har også en del at skulle have sagt, men der kan man jo altid bare regne hastighedskonstanten om svarende til dem temp. man er interesseret i

Du kan teoretisk, men i praksis tror jeg ikke du får noget brugbart ud af det, selv om det skulle lykkes dig at finde omtalte kurve. Der er simpelthen for mange faktorer involveret. Medmindre du selv har lavet eller opløst LSD'en kender du jo ikke engang i din startkoncentration, og må så også sjusse dig frem til den.
Det bedste råd må være at indtage en stofmængde som om intet var nedbrudt og så tage den derfra.

Medlem

så mange faktorer er der vel heller ikke når det har ligget mørkt i en flyttekasse, og det er jo trods alt samme måde man beregner nedbrydningen af lægemidler i industrien :wink: jeg bestemte startkoncentrationen den gang jeg fik det, så det eneste jeg mangler er hastighedskonstanten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan bestemte du den?

Medlem

med HPLC

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror dit bedste bud er at få adgang til sådan en igen så, hvis du virkelig er så opsat på at bestemme den nøjagtige koncentration (og hvis du vel at mærke bestemte den korrekt i første omgang).

Medlem

ja men så skal jeg også have fingrene i fingerprintet en gang til, og det kan jeg ikke huske hvor jeg fandt det henne, så jeg tænkte det ville være nemmere med lidt simpel regning. kan heller ikke huske hvilken kolonne og hvilke mobile faser jeg brugte. så hvis nogen af jer har en monografi vil det selvfølgelig også være meget anvendeligt :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"Fingerprint" = masse spektrum? Mon ikke man kan finde det hvis man roder lidt i analytiske tidsskrifter... Vil gå udfra at eluenten også er opgivet.

Fandt det her omkring isomeri:
Citat:
There are two sensitive aspects of its structure. The position of the carboxamide attachment, the 8-position, is affected by basic, or high pH, conditions. Through a process called epimerization, this position can scramble, producing isolysergic acid diethylamide, or iso-LSD. This product is biologically inactive, and represents a loss of a proportionate amount of active product. A second and separate point of instability is the double bond that lies between this 8-position and the aromatic ring. Water or alcohol can add to this site, especially in the presence of light (sunlight with its ultraviolet energy is notoriously bad) to form a product that has been called lumi-LSD, which is totally inactive in man. Oh yes, and often overlooked, there may be only an infinitesimal amount of chlorine in treated tap water, but then there is only an infinitesimal amount of LSD in a typical LSD solution. And since chlorine will destroy LSD on contact, the dissolving of LSD in tap water is not appropriate.

Medlem

fingerprint = detektor responset som funktion af retentionstiden, så jeg kan se hvilket peak der hører til lsd og hvilke der hører til diverse andre forbindelser. haha hvis man påløser det i vand fra hanen er man da også en klovn :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, ja det ved jeg sgu ikke hvordan du finder... Og hvis du gør skal du jo så anvende præcis den type kolonne, packing og eluent. Går ud fra at det også kan give dig en kalibreringskurve så du kan bestemme koncentrationen ud fra peakets integral? Men bliver nok meget usikkert uanset hvad.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]