Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 20:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej.

Hvor mange mg. vil i anbefale for at opnå en let, mellem og stærk virkning af guarana 10% ekstrakt?

Og hvor stærkt er et 10% ekstrakt iforhold til alm. guarana? (Hvis man laver et 10% ekstrakt af 100g guarana, ender man så op med 10g ekstrakt?)

På forhånd tak.

Mvh Ludwig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det 10% ekstrakt jeg har erfaring med er ca. dobbelt så stærkt som det almindelige pulver. Jeg har ikke lige tal på svag, mellem og høj dose, men jeg plejede at indtage 2g guarana eller 1g 10% ekstrakt da jeg arbejdede meget og sent en overgang. Virkningen kommer rimelig hurtigt og de fleste der har erfaring med kaffe kommer ikke galt afsted. Men lad være med at overdosere (+10g alm.) da det er yderst ubehageligt!

Mvh.

Medlem

Jeg tog 1g 10% ekstrakt i 2 doser på 500mg fordelt over 1½ time, og det gav en god virkning. Tak for hjælpen!

Junior medlem

Jeg kaprer lige tråden engang.. Hvordan plejer I at indtage guarana? Jeg har selv pulver+gelatine kapsler, men det tager jo et ondt år at fylde dem, selv om jeg efterhånden har fået bygget mig nogle redskaber der gør det lidt nemmere.
Kan man med fordel lave te af det? Ryge det? (tvivler, men smider det lige derud alligevel). Det er lidt underligt at putte det i væske, da det er umuligt at opløse.

På forhånd tak! Dette er et fedt forum, har været lurker noget tid, men nu måtte det være tid til at træde frem i lyset.

Medlem
Brugeravatar

Jeg foretrækker klart gelatinekapsler, men kan godt se, at det kan blive irriterende i længden. Hvis man ikke er sart kan man altid sluge det på en ske med en tår vand bagefter, men vil ikke anbefale dig at ryge det - og teen skal jeg ikke kunne svare på, men kunne godt forestille mig, det ville virke.

Mvh,
Gargarin

Medlem

BBQ: Jeg vil anbefale dig at købe guaranaekstrakt, da man ikke behøver at bruge så meget af det iforhold til alm. guarana. Når jeg tager guaranaekstrakt, starter jeg med at veje guarana'et af, derefter tager jeg en glas og fylder det op med 1/7 eller 1/8 juice, og rører hurtigt rundt i det med en teske imens jeg langsomt hælder guaranapulveret i.. Ved den metode klumper det ikke sammen.
Mvh ludwig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]