Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Under sengen?
Junior medlem

Hej folks

Jeg har fået fornøjelsen af at købe mig et growkit, og jeg har nogenlunde styr på hvordan man gør, mangler bare lige svar på et par spørgsmål.

Da jeg ikke ejer en pres-koger, kan jeg så nøjes med en almindelig gryde? Egentlig kender jeg godt svaret på dette, men jeg skulle bare høre om nogle har erfaringer med det?

Så det andet spørgsmål: Når jeg har lavet kagerne, og jeg skal til at plante/dunke dem (Kender ikke fagudtrykket) Så står der, at de skal stå i omgivelser med frisk luft, lys og lidt lavere temperatur, end før det blev til mycelium. Da jeg bor hjemme hos min gudfar, bliver jeg nødt til at stille dem under sengen, det skal lige siges, at sengen er rimelig luftig den er ikke helt indelukkede. Men ville det fungere hvis jeg også sat nogle lys dioder op under sengen?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
det med luften tror jeg ville fungere fint hvis bare den først kommer igennem et hepa eller micron 0,2 filter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
med hensyn til dioder så skriv i søgemaskinen lysdioder til svampedyrkning. kan nemlig ikk finde ud af at lave et link

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
yoyo skrev:
Hej folks

Jeg har fået fornøjelsen af at købe mig et growkit, og jeg har nogenlunde styr på hvordan man gør, mangler bare lige svar på et par spørgsmål.

Da jeg ikke ejer en pres-koger, kan jeg så nøjes med en almindelig gryde? Egentlig kender jeg godt svaret på dette, men jeg skulle bare høre om nogle har erfaringer med det?

Så det andet spørgsmål: Når jeg har lavet kagerne, og jeg skal til at plante/dunke dem (Kender ikke fagudtrykket) Så står der, at de skal stå i omgivelser med frisk luft, lys og lidt lavere temperatur, end før det blev til mycelium. Da jeg bor hjemme hos min gudfar, bliver jeg nødt til at stille dem under sengen, det skal lige siges, at sengen er rimelig luftig den er ikke helt indelukkede. Men ville det fungere hvis jeg også sat nogle lys dioder op under sengen?

Nej, stop, vent!
Hvad laver du? Vil du... Du vil vel ikke sterilisere dit growkit for at lave kager af det? Det giver jo ingen mening? Et growkit er hvad navnet antyder; et sæt! "Tilsæt kun vand", det er ligesom en Maizena-kage, du skal ikke gøre særlig meget.

Og frisk luft er ikke helt rigtigt. Der skal være en slags ventilation, men ikke mere end posen med filteret giver.

Og hvor meget lys kommer der under sengen? Vær forberedt på, at svampene vil gro skævt, eftersom de gror efter lyset, som i dette tilfælde vil komme fra siden. Ellers kan du forsøge med dioder, men ved ikke om de er kraftige nok til at "vinde".

Men læs "sprg. til growbox/kit" som er sticky herinde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Gudfader bevarres :roll: Udføre du kriminelle handlinger, hos en der skal opdrage dig i den kristne tro. Du skulle skamme dig og du er garanteret mindreårig. Men under sengen er godt nok, bare pas på bøhmanden der nede :lol: Og så tænk lige over al den ballade, der bliver når det bliver fundet. Er det umagen værd :?

Junior medlem

Nej, stop, vent!
Hvad laver du? Vil du... Du vil vel ikke sterilisere dit growkit for at lave kager af det? Det giver jo ingen mening? Et growkit er hvad navnet antyder; et sæt! "Tilsæt kun vand", det er ligesom en Maizena-kage, du skal ikke gøre særlig meget.

Øh det er ikke et begynder grow kit, altså jeg har nogle spore som jeg skal sprøjte ned i vermiculite og alt det stads, du ved!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
yoyo, det går op og ned. :lol: Tro på det :!: Hvis du vil, finder du alle svarene her på psychedelia eller som links, så læs på det :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]