BadGer skrev:
Yes sir ved godt det er for min egen skyld. Kan bare ikke klarer når andre tror de ved om mand er i et misbrug eller ej, Hvis mand er det er mand ikke i tvilv selv
Ja det er naturligvis temmelig nedtur at få af vide, men med dine ovenstående indlæg må du kunne se hvordan folk godt kan få den opfattelse, at du har et misbrug.
Du har naturligvis én definition af begrebet misbrug, andre har en anden. Min er, at hvis det i det store hele (altså også når man ikke er høj) ikke er godt for en og de frugter man høster af et trip, smager tilnærmelsesvist dårlige, så har man et misbrug.
Jeg har selv haft perioder i mit liv, hvor jeg har misbrugt stoffer og det har først været efter jeg har skåret ned eller stoppet, at jeg har kunnet se hvor dårligt det har været for mig, hvor lidt stofferne gav mig i forhold til hvor meget de tog fra mig. Det kan man typisk først se når tågen er lettet, eller i værste fald, når man oplever en direkte konsekvens under trippet, f.eks. en masse negative tanker, som bare løber løbsk, uden at man selv kontrollerer det... Ja så kan man jo sige at man har mistet kontrollen og da vil jeg helt bestemt mene, at man er ude i et misbrug. For det har ved gud aldrig været hensigten at miste kontrollen.
Gør jer selv en tjeneste og opvej det i mærker stofferne giver jer (rare fornemmelser/tanker i rusen, fornemmelser efter rusen?) mod det som de tager (træthed, grimme tanker/fornemmelser, koncentrationsbesvær?) og overvej så hvad der på længere sigt vil give jer et lykkeligere/bedre liv og om jeres stofbrug vil give jer netop det, eller om det hindrer jer i at få det.