Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 18:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvis politiet finder en pakke med fx hash i, med en persons navn og adresse på, kan de så knalde ham for det? Det er jo i princippet "ikke personens skyld". Og kan de måske finde på at gå til yderligheder og vente til personen har modtaget pakken, og så knalde ham? Vi antager pakken indeholder under 5g :wink:

Alt sammen på et teoretisk plan selvfølgelig.

(forkert forum? det har vel på en måde noget at gøre med politik)

Bingofjæs

Geografisk sted: Århus
Er ikke jurist, men i og med at det nemt kunne være en anden som har bestilt det til en konkurrents adresse for pudse politiet på ham tror jeg sku ikke man kan knaldes for det. Men hvis man tager imod den, åbner den og skjuler det kan man jo godt. Men om de vil banke på efter den er modtaget, det tror jeg sku ikke. Ikke med den mangel på betjente som der er pt.
Men igen, jeg er ikke jurist eller noget lignende. :)

Medlem
Brugeravatar

Offset skrev:
Er ikke jurist, men i og med at det nemt kunne være en anden som har bestilt det til en konkurrents adresse for pudse politiet på ham tror jeg sku ikke man kan knaldes for det. Men hvis man tager imod den, åbner den og skjuler det kan man jo godt. Men om de vil banke på efter den er modtaget, det tror jeg sku ikke. Ikke med den mangel på betjente som der er pt.
Men igen, jeg er ikke jurist eller noget lignende. :)

De er i hvert fald enormt smålige hvis de går så meget op i 5 gram af et stof 0 personer nogensinde er døde af at de ikke bare konfiskerer det :) Men vi har jo set det før... bl.a. med den tråd med ham der fik en plettet straffeattest over 1,6 gram

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nej hvis der bare står dit navn på kan du ikke dømmes... Hvis det er noget andet narko og du måske har købt det med visakort kan du, da de kan tjekke dine kontoudtog.
En fra boardet har været udsat for at tolden fandt stoffet (som blev afsendt udenfor EU - ret dumt), meddelte det til politiet, som så fik postvæsenet til at aflevere det og bankede på med en ransagningskendelse dagen efter.

Men altså, hvis hashen er skjult nogenlunde så tror jeg ikke der er nogen risiko. De fleste postbude jeg kender ville sgu aflevere det selv om de kunne se/lugte at der var tjald i og dem der ikke ville, ja de ville ryge det selv. :D

Medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:
Nej hvis der bare står dit navn på kan du ikke dømmes... Hvis det er noget andet narko og du måske har købt det med visakort kan du, da de kan tjekke dine kontoudtog.
En fra boardet har været udsat for at tolden fandt stoffet (som blev afsendt udenfor EU - ret dumt), meddelte det til politiet, som så fik postvæsenet til at aflevere det og bankede på med en ransagningskendelse dagen efter.

Men altså, hvis hashen er skjult nogenlunde så tror jeg ikke der er nogen risiko. De fleste postbude jeg kender ville sgu aflevere det selv om de kunne se/lugte at der var tjald i og dem der ikke ville, ja de ville ryge det selv. :D

Hvad med fx bankoverførsel? De kan jo ikke bevise af hvilken grund de penge blev overført.

Men jeg har også hørt de kan finde på at tage stikprøver med narkohunde, og de finder det jo med garanti. Konfiskerer de så bare, eller skal de lige ødelægge så meget som muligt :D ? Og hvad hvis pakken stadig ligger uåbnet når de kommer? Så kan man vel ikke vide at indholdet er ulovligt? - det er de måske ligeglade med og knalder en alligevel?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er slet ikke uhørt, at de venter til du har modtaget brevet. Det har noget med beviser at gøre. De vil rigtig gerne, at du åbner pakken og ikke foretager dig en skid - så ved de, at pakken var til dig ;)

Ved meget store partier sker det også, at de faktisk lader pakken komme frem, for så at lægge sig på lur for at optrevle mere af netværket. Der var f.eks. engang hvor politiet havde sporet et helt kilo Ecstasy, og da satte de bare overvågning over alle de implicerede og ventede så på at pakken nåede til nogle af de mere centrale "grossister".

Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Det er slet ikke uhørt, at de venter til du har modtaget brevet. Det har noget med beviser at gøre. De vil rigtig gerne, at du åbner pakken og ikke foretager dig en skid - så ved de, at pakken var til dig ;)

Ved meget store partier sker det også, at de faktisk lader pakken komme frem, for så at lægge sig på lur for at optrevle mere af netværket. Der var f.eks. engang hvor politiet havde sporet et helt kilo Ecstasy, og da satte de bare overvågning over alle de implicerede og ventede så på at pakken nåede til nogle af de mere centrale "grossister".

Men hvad så hvis jeg ikke har åbnet pakken og ikke foretager mig en skid :) ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hvis politiet ikke kan bevise at DU har bestilt det brev med ulovlige varer du modtager kan de intet gøre. Og de vil ikke skaffe dommerkendelse osv så de kan undersøge din computer og andre personlige ting for en pakke med en ubetydelig mængde i.

Jeg har fået et par pakker taget af toldvæsnet hver med ca. 14g skunk i. Første gang havde de bare åbnet den. Kigget, tapet den til og videresendt den til mig. Det var ret godt pakket, så de så det åbenbart ikke. Anden gang blev den taget, Fik et brev fra dem at min pakke indeholdte ulovligt indhold, men at de ikke ville tage yderligere handlinger og at pakken var blevet destrueret.

Kort sagt, de gider ikke bruge tid på småting. 5kg coke fra sydamerika er en helt anden ting.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

Så fx 5 gram bør være sikkert ? Og så lige vente nogle dage med at åbne pakken just in case

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Der er ikke noget som er sikkert og hvordan du gør sådan rent praktisk er noget du selv må finde ud af. Men læs i de andre posts der er om emnet og dan dig et overblik over hvad som vil være fornuftigt at gøre. Nogle gange er det nemmere at købe hvad man skal have lokalt og mere sikkert.

Brug søgemaskinen, der er masser af gode indlæg.

Mvh Mikkel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ikke unormalt at politiet lader pakker gå videre og dernæst besøger modtageren dagen efter med en ransagningskendelse.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Kunne godt tænke mig at vide, hvor i har den information fra, at politiet ransager efter at pakken er blevet videresendt til modtageren. Og hvis man kunne få info omkring hvad der var i og hvor meget det vejede, ville det give et lidt bedre overblik, end at nogle folk siger det ene og nogle andre noget andet :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Thomhash skrev:
Kunne godt tænke mig at vide, hvor i har den information fra, at politiet ransager efter at pakken er blevet videresendt til modtageren. Og hvis man kunne få info omkring hvad der var i og hvor meget det vejede, ville det give et lidt bedre overblik, end at nogle folk siger det ene og nogle andre noget andet :)

Undertegnede kender flere bekendte der har været udsat for det, selv ved små mængder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jamen de skal jo have en dommerkendelse, er den virkelig så hurtig at skaffe?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ellers kan de få en med tilbagevirkende kraft, dvs. de kan gøre det uden tilladelse og så få den bagefter. Det er utroligt at sådan noget kan lade sig gøre i et retssamfund, men åbenbart nødvendigt for at vi kan fange alle de farlige terrorister.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Men hvis ikke pakken har været åbnet når man modtager den så er der vel ingen risiko for de kommer og banker på dagen efter?

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Nej hvis de ikke har haft tjekket indholdet burde der ikke være nogen fare.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Қeta-Smølfen skrev:
Nej hvis de ikke har haft tjekket indholdet burde der ikke være nogen fare.

Cool, ellers er det bare til en anden addresse med lortet :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Resist > De tilfælde du snakker om har været hvor pakken er kommet fra et land udenfor EU og har været tjekket i tolden ikke?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jim fear skrev:
Resist > De tilfælde du snakker om har været hvor pakken er kommet fra et land udenfor EU og har været tjekket i tolden ikke?

Jeg hørte faktisk om et enkelt tilfælde med en mindre mængde MDMA som kom indenfor EU men blev tjekket i tolden.
Politiet lod pakken gå videre og kom på besøg dagen efter med en kendelse.

Men ellers, jo.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]