Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er den gal igen..
Der er begyndt at dukke endnu en version af 4-MMC, bedre kendt under navnet Mephedrone, op på markedet.. (w....)

Billede
Navne:
bk-PMMA
Methoxyphedrine
Methedrone

Jeg husker at netop denne substans blev nævnt i "Advarsel mod Mephedrone" tråden..!
Nu er jeg intet kemigeni, men jeg kan da se, at Methedrone her er en beta-keton fætter til PMMA, som jeg ved har en del nasty bivirkninger - der før har slået ihjel, da det blev solgt i ecstasypiller.

Er der nogle der vil bidrage med noget til dette emne, bør vi advare mod Methedrone ligesom vi gør med Mephdrone ?

Der er en artikel på Wikipedia, men den er superdårlig, har ingen referencer og oser af forhandlersalgstricks.
Citerer:

"Metherone has a strong chemical taste, similar to the taste of drugs such as MDMA, XTC etc.The effects of Methedrone on the user are similar to the effects MDMA and XTC. The effects of Methedrone are also comparable to Speed and Cocaine, but said to be more intense. Other effects include confusion, the overwhelming feeling of euphoria, and interest in things that wouldn't usually interest you. Methedrone keeps you feeling quite alert and awake. There is no real comedown. It is related to other phenethylamine derivative drugs such as methcathinone and PMMA. No reports of this drug exist in clinical testing but it seems the profile of this drug would roughly lay between that of Paramethoxymethamphetamine and 4-Methylmethcathinone which may indicate neurotoxicity."

Utroligt rodet artikel, med rigtig dårligt sprog.. burde virkelig rettes! De nævner dog sammenligningen med PMMA og 4-MMC, og risikoen for neurotoksisk skade.

Håber i vil bidrage lidt, ville være godt med noget saglig fakta om dette, ikke mindst for a mindske forvirring og øge harm reduction..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ligner godt nok meget PMA med den methoxygruppe i para position.. jeg skulle godt nok ikke nyde noget!

Jeg mener bestemt godt at vi kan lave en advarsel på forhånd for det er jo ikke helt utænkeligt, at denne substans vil have de samme ubehagelige bivirkninger som PMA.

PMA var skyld i flere dødsfald for nogle år siden og der er ingen grund til at methyl-cathinon analogen til PMA ikke skulle have samme grimme effekt.

PMA
Billede

Methoxyphedrine
Billede

Man skal da godt nok være snotdum og grådig som forhandler hvis man smider en så tæt analog på
markedet! suk. :x

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det ser godt nok ud til at være noget modbydeligt stads. PMMA er ligesom PMA kendt for at inducere bl.a. kraftig hypertermi som kan føre til dødsfald, og er et af de mere frygtede kontaminantstoffer i ecstasypiller. Der er ingen grund til at tro at B-ketonanalogen af stoffet skulle have markant andre egenskaber, ud over sandsynligvis lavere potens.
Jeg håber at folk for en gangs skyld er for smarte til indiskriminant at fylde stoffer som det her i hovedet.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
ja, det ser ikke for heldigt ud.. jeg har rettet lidt i artiklen, ved at fjerne glorifiserende og overflødige kendetegn.
f.eks. er beskrivelsen "Other effects include confusion, the overwhelming feeling of euphoria..." er rettet til "The effects are said to include confusion, feeling of euphoria.., alle steder der stod XTC, har også fået en tur med rettelakket.
sov godt:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
lyder lækkert med et nyt drone stof .
nogle der har prøvet det :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Meph-Machine skrev:
lyder lækkert med et nyt drone stof .
nogle der har prøvet det :?

Læser du overhovedet hvad folk skriver til dig? Mephedrone, flephedrone, methedrone osv. er neurotoksiske.. Det er giftigt for fanden!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Jo jeg har da læst advarsler,
men der er der også så mange advarsler på så mange andre stoffer,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg tror at du skal tro på de advarsler du ser på denne har side, her bliver der ikke slynget ud med advarsler lige som når dine forældrer snakker eller som når du hører politiet give en af deres moral prædker. De advarsler der bliver givet her er saglige og velbegrundet, det er selvfølgelig dit eget valg om du vil fortsætte din hjerne afbrændning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Meph-Machine skrev:

Ja der bliver nævnt advarsler på andre stoffer. Dog ser du ikke de samme advarsler på MDMA og Methylon. Tværtimod er de stoffer analoger til PMA, som er møg giftigt, og har slået folk ihjel i Danmark før.

Hør nu efter, det er for dit eget bedste :|

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dikki skrev:
Meph-Machine skrev:

Ja der bliver nævnt advarsler på andre stoffer. Dog ser du ikke de samme advarsler på MDMA og Methylon. Tværtimod er de stoffer analoger til PMA, som er møg giftigt, og har slået folk ihjel i Danmark før.

PMMA.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

John D. Rockefeller skrev:
Dikki skrev:
Meph-Machine skrev:

PMMA.

Ville du sige noget med dit indlæg, eller var det bare pga postcount?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
John D. Rockefeller skrev:
Dikki skrev:
Meph-Machine skrev:

PMMA.

Ville du sige noget med dit indlæg, eller var det bare pga postcount?

Det var da bare en lille, uskyldig rettelse på hans tastefejl? Ingen grund til at have fejl i indlæg, som kan blive misforstået.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke for at bitche men jeg mener nu jeg har ret når jeg siger PMA ;)

http://www.benneke.dk/PMA.htm

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PMA = Para-MethoxyAmfetamin

PMMA = Para-MethoxyMethAmfetamin

Begge stoffer øger kropstemperaturen og er derfor farlige ved bare lidt for store doser.

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Meph-Machine skrev:

Ja som de andre siger det her er ikke advarsler som dem mor og far giver dig, folk her på siden ved for det meste hvad de snakker om og hvis de ikke gør så bliver de rettet af andre. Her er ingen advarsler om at bruge stoffer generelt, her er advarsler om bivirkninger, afhængighedspotentiale og stoffer som kan give hjerneskade. Så hvis folk herinde advarer om at et stof kan give hjerneskade så er det nok en god ide at tage det alvorligt.

Junior medlem

Vil give dig helt ret Zorglub!
Jeg prøvede det i sidste uge med nogle venner og veninder, vi havde blæst ca i 8 timer, og lige pludselig falder min veninde om. Der er ikke ord der beskriver hvordan hun så ud i hovedet, hun fik sådan en rødlig farve og lignede nærmest et lig.. Lidt efter ku' vi mærke at hun ingen puls havde. Min ven kunne heldigvis hjertemassage så vi fik hende til live igen!
Og med hensyn til at blive afhængig, så har det kørt i mit hovede lige siden. Pas på! jeg kan allerede mærke hvor vanedannende dette stof er, rør det aldrig igen!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
s123 skrev:
Vil give dig helt ret Zorglub!
Jeg prøvede det i sidste uge med nogle venner og veninder, vi havde blæst ca i 8 timer, og lige pludselig falder min veninde om. Der er ikke ord der beskriver hvordan hun så ud i hovedet, hun fik sådan en rødlig farve og lignede nærmest et lig.. Lidt efter ku' vi mærke at hun ingen puls havde. Min ven kunne heldigvis hjertemassage så vi fik hende til live igen!
Og med hensyn til at blive afhængig, så har det kørt i mit hovede lige siden. Pas på! jeg kan allerede mærke hvor vanedannende dette stof er, rør det aldrig igen!!

Det er ikke samme substans du og andre i denne tråd omtaler.
Og det er en gammel tråd det her, kig lige på datoen før du poster :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]