Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 05:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Licht: Uanset om man levede i 600 år, så ville døden jo stadig komme snigende på et tidspunkt og være noget, man blev nødt til at stå til ansigt til ansigt med. Men du har nok ret i, at så kunne man tænke mere langsigtet - men om man ville blive mere stresset af den grund, ved jeg ikke. På en eller anden måde tror jeg, at det ville være det samme som nu. Måske ville man endda tage lidt let på det, fordi man jo havde så god tid, inden ''dommedag'' kom. Men det er så hypotetisk en overvejelse, at det næsten ikke er til at svare på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg har længe tænkt over sammenhænge mellem religion og videnskab, og en af de sammehænge jeg har fundet er den religiøse opfattelse af hvad der sker når du er død, og nogen teorier inden for fysisk og astrofysik

Nogen religioner har den opfattelse at når du er død, kommer du et sted hen hvor skaberen af jorden og mennesket (gud) eksisterer og et sted hvor du vil møde alle du nogen sinde har kendt. Sammenhænge mellem det og astrofysisken er at det der vil sker når verden går under ifølge astrofysiken, er at solen eksplodere og store dele af vores solsystem vil blive udslettet. Alle de atomer og molekyler du og alle du kender nogen siden har eksisteret af vil blive spredt ud i universet i store "skyer".Senere vil disse samle sig igen, og blive ved med at samle sig, indtil trykket er så stort enormt at brinten "eksploderer" og en ny stjerne fødes og (måske) et nyt solsystem fødes. Dig og dine venner og familie og mig vil så meget meget langsomt blive omdannet til energi inde i den nye sol og igen spredes ud i verdensrummet, og måske hvis vi er heldige blive brugt i en ny energi cyklos på en ny jordklode. Hvis denne astrofysiske teori holder, vil vi hvertfald mødes igen der, og sjovt nok vil vi også møde vores skaber ifølge astrofysiken, nemlig den energi der skaber stjerner og solsystem.

Det er hvertfald en sjov konsekvens af astrofysiskens undergangs teori, men hvad der sker med vores åndlige del er et godt spørgsmål.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Her er Isaac Asimovs fortolkning af hvad der sker. http://destructionoverdrive.blogspot.com/2005/06/last-answer-by-isaac-asimov.html Gider ikke sige så meget andet om den, end at den er god til at sætte en masse tanker igang, og den har en overkommelig længde til alle os som ikke er de store læseheste :D

Og her er en anden hvor han beskriver hva der sker når ALT dør.
http://filer.case.edu/dts8/thelastq.htm

Medlem
Brugeravatar

Jeg går med de tanker om at når man dør så render ens sjæl videre til en nyfødt. Så man faktisk konstant lever. Og så alt efter hvor mange liv man har gennemlevet tager man sin erfaring med sig, og dermed blir både klogere og bedre til 'at leve'.
Jeg nægter at tro på at når mit fysiske legeme dør, så er jeg helt død og væk. Hvert et menneske er uendeligt.

Man har jo, som i nok ved, forsket i gensplejsning ;) Og der har man lavet en perfekt kopi af et plantefrø, helt ned til sidste detalje, men det ville ikke gro. Man sad simpelthen med 2 identiske frø men kun det ene ville vokse. Altså selv blomster, træer og alt andet 'levende' skal bruge en form for 'sjæl' for at ku vokse. (jeg har ikke nogle kilder på det her, det er noget min far har fortalt mig, men det vigtigste er også bare min ide om at jeg tror på sjælen).

:)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
2c-Bart skrev:
Man har jo, som i nok ved, forsket i gensplejsning ;) Og der har man lavet en perfekt kopi af et plantefrø, helt ned til sidste detalje, men det ville ikke gro. Man sad simpelthen med 2 identiske frø men kun det ene ville vokse. Altså selv blomster, træer og alt andet 'levende' skal bruge en form for 'sjæl' for at ku vokse. (jeg har ikke nogle kilder på det her, det er noget min far har fortalt mig, men det vigtigste er også bare min ide om at jeg tror på sjælen).

Vil du ikke nok forsøge at finde en kilde på det (eller spørge din far om det), pretty please? Hvad med enæggede tvillinger, som er genetisk identiske, er der kun én af dem som besidder en sjæl? I så fald synes jeg vi snarest muligt bør indfange og eliminere alle de sjælsløse af tvillingerne!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Jeg tror man falder og falder indtil man lander på nogle lyserøde skyer, hvor man kan se nogle totalt frække damer længere henne på en anden sky og de er NØGNE! Så imens bob marley sidder i baggrunden og spiller don't worry be happy tager du lige en streg er skyen og løber efter tøserne med pokersmilet imens de fniser de små nymfoer. Men det du ikke vidste var at det var de store negers skyer du lige har snittet af og nu jagter du deres damer så de banker og gang raper alle dine åbninger til du bliver kvalt i sæd fra 4 fulde afrikanske negerstammer - og så stilhed!

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
2c-Bart skrev:

Vil du ikke nok forsøge at finde en kilde på det (eller spørge din far om det), pretty please? Hvad med enæggede tvillinger, som er genetisk identiske, er der kun én af dem som besidder en sjæl? I så fald synes jeg vi snarest muligt bør indfange og eliminere alle de sjælsløse af tvillingerne!

Det vil jeg også meget gerne se en kilde på, for det lyder virkelig usandsynligt. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Oh no så hvis han nu sagde du skulle gå i seng med din søster så havde du også gjort det i god tro? bare et eksempel....

8)

Medlem

Hmm, lys for enden af tunnelen... Kan det tænkes, at den tunnel er en vagina, og lyset er det første vi ser når kommer ud? Hehe. Kan du huske du var bange da du blev født? Og måske stadig er lidt bange?

Har prøvet regressions-terapi, og der døde jeg og kom et sted hen, et perfekt sted med perfekt harmoni, lys og stemning og ikke mindst kærlighed - kærlighed til alt og alle inklusive mig selv, som var en svævende orb af lys. Er det ikke logisk, at når vi dør kommer den rest af energi (sjælen)? det sted hen hvor den nu engang hører hjemme, for enten at slappe af (hehe), reflektere over livet man lige havde forladt, for derefter, igen, at blive født til det liv, man fortjener, bestemt udfra alle de valg man traf i alle de tidligere liv. Intet i livet er uretfærdigt, for du har selv skabt dem, og du har magten til at ændre det til bedre - hver dag og hele tiden! Vi ER Gud (eller hvad man vil kalde det) sammen med alle de andre billioner og atter billioner af galakser med så mange forskellige væsner at det slet ikke er til at forestille sig (:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]