Jeg orker ikke at beskæftige mig mere med deres misinformation (det er ikke fedt at blive nedgjort som junkie osv. af skolens personale) men derimod deres holdning til "undervisning", ytringsfrihed og lignende. Så vil jeg også gerne høre hvorledes det kan lade sig gøre at skolen:
1: Afviser en hver forbindelse til Scientology, og nægter sekten at sprede sit budskab på skolen (DETTE ER KUN FORDI DET ER ULOVLIGT!)
2: Tager imod ALT deres materiale (LÆS: PROPAGANDA) og spreder det blandt skolens elever. Der hænger skam stadig plakater, på store tavler, opstillet af skolens personale! Dette må jeg ikke fjerne, selvom skolen officielt ikke har noget med det at gøre (rektoren satte vel tegnestifterne i Uofficielt, eller noget

)..
Jeg vil forresten beskæftige mig med deres misinformation, men ikke med fokus på narkotika... nærmere for at udstille den dobbeltmoral som hele den "offentlige" debat er gennemsyret af. Jeg er mildesttalt rystet over hvor sygeligt ensrettet man skal være, for ikke at blive chikaneret eller hånt.
Tænk om skolen også krævede monopol på andre sandheder? Ville det blive accepteret? Her er der ikke tale om forebyggelse, men egentlig holdningsdannelse, baseret på misinformation! Jeg kan forstå at dette emne er mere følsomt, og jeg HAR gjort klart over for skolen at min intention PÅ INTET TIDSPUNKT har været at reklamere FOR brug af stoffer! Hele pointen med mit oprør er at få folk til at tænke mere kritisk. Ikke bare at sluge alt råt. Desværre er jeg nu (formentligt) underlagt skolens handlingsplan for narkotika-brug... jeg er ikke sikker, da jeg ikke er blevet kontaktet af skolen efterfølgende (måske de bare forsøgte at skræmme mig?). Men jeg har ihvertfald søgt lidt rundt og fundet deres narkopolitik.
De uofficielle trusler er faktisk slet ikke i strid med noget som helst!:
Dette er handlingsplanen, i tilfælde af mistanke om misbrug (sådan ca.):
Enhver på skolen kan underlægges krav om udlevering af urin til analyse.
Hvis der er mistanke:
De kan lovligt tvinge mig til at aflægge urinprøver, samt få ELEVRÅDET til at kontakte mine forældre, selvom jeg er myndig. Hvis jeg aflægger en urinprøve som er positiv, så sendes jeg til afvænning (eller, sikre rammer...). Hvis jeg aflægger en negativ urinprøve, så er jeg ikke renset for mistanke, men underlægges derimod random kontrol PÅ UBESTEMT TID, indtil jeg er renset for enhver mistanke.
Dette er handlingsplanen for mistanke om SALG:
Hvis skolen erfarer det er nødvendigt, så tilkaldes politiet.
Hvis jeg findes skyldig= bortvisning.
Den sidste er jeg tryk ved, og jeg mener ogfså den ville være fuldt berettiget. Der er dog ingen fare, eftersom jeg aldrig i mit liv har solgt narkotika, og heller aldrig kommer til det.
Den øverste lyder derimod røv belastende. Jeg er heldigvis ikke forbruger af narkotika.
--------------
Lige en kommentar på jeres råd med medierne osv: Jeg har ikke tænkt mig at gå til medierne eller lignende. Kun hvis jeg bortvises pg.a. mine holdninger eller lignende. Men jeg håber at der er langt imellem rektors tanker og så den egentlige handling. Ærligt talt, så tror jeg de forsøgte at puste sig op. I virkeligheden har de forhåbentligt lidt mere styr på deres job, retssystemet osv. end hvad de gav udtryk for!
Nå, nu synes jeg at det her bliver lidt for "se mig"-agtigt. Jeg skal nok opdatere når der sker noget. Ellers ender det med at jeg roder rundt i det samme hele tiden. For der er egentligt intet nyt at tillægge på nyværende tidspunkt. Der er jo, som sagt, intet sket siden sidst.