Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Jeg har ikke røget hash/pot siden 1993.
Jeg lider siden et års tid af megen stærk søvnløshed. Desværre har jeg også stærk søvnapnø, hvilket gør, at jeg ikke kan få sovepiller eller lign. fra lægen for at kunne sove.

Det blev mig foreslået, at jeg skulle prøve noget 'tung' indica pot, som åbenbart har hjulpet mange i min situation.

I Californien og andre steder findes der 'medical marijuana'.
Findes dette også i Danmark? Eller er er det bare ulovligt her, basta?

På forhånd tak for svar.

Medlem
Brugeravatar

er næsten 100 på at man ikk kan få medinisk cannabis i DK.

men synes du skal vælge at købe noget hash/pot alligevel trods det er kriminelt.

Site Webmaster
Brugeravatar

Du får ikke noget cannabis af din læge.

Jeg ved ikke hvordan cannabis og søvnapnø går sammen, og jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget om emnet. Du kan eventuelt opsøge din læge og prøve at komme ind på emnet cannabis, søvnløshed og søvnapnø. Det kan være din læge ved noget om det. Men igen, du får intet cannabis af lægen.

[EDIT]

Cannabis er iøvrigt intet vidunermiddel mod søvnløshed. Den første periode er det sikkert fremragende, men det forsvinder. Det eneste du vil få ud af det, er en kortsigtet virkning og afhængighed af cannabis.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Okay, tak for svar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Du kan evt krydse fingre for at Marinol kommer på det danske marked - http://www.benneke.dk/Tag%20en%20marinol.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Marinol

Men som Jugg siger, er cannabis intet vidundermiddel mod søvnløshed, og efter længere tids tilvænning, vil det faktisk have en paradoksal effekt - altså at du opnår en (måske endnu værre) søvnløshed + abstinenser...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der findes ingen af de såkaldte "dispensaries" her i Danmark. Det er et amerikansk fænomen, som skyldes at 14 stater indtil videre har legalisert cannabis til medicinsk brug. (Det er så i strid med føderal lovgivning, og DEA og the feds stormer jævnligt nogle af staterne - ville svare lidt til at paramilitære EU styrker stormede Holland med jævne mellemrum).

Din eneste sikre løsning er at dyrke skidtet selv. Få dig et telt eller et stealth-grow i et skab og køb så frø indtil din gerning. Der er utroligt mange fordele ved at ryge cannabissen, for så kan du netop ryge den mængde, du har brug for. HopIFjordeN's link er interessant, men det fortjener at blive sagt, at Marinol ikke er godkendt i Danmark, og det kan derfor kun fås på dispensation: altså din læge skal skære sin p*k af og love at ALLE andre lægemidler er prøvet, og at Marinol er sidste udvej. Desværre får man en uforudsligelig rus af at spise cannabis, og da marinol er RENT delta-9-THC vil du mangle de meget interessante cannabinoider, som man faktisk mener er sløvende: CBD, CBN.

Ellers må du ud og networke med de danske dyrkere. Desværre har jeg for mange jern i ilden lige nu, men jeg håber bestemt en dag at kunne åbne - om ikke andet som provokation - et website, som komplet hamrende illegalt vil etablere et netværk for medicinsk cannabis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]