Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Shroom Maps
Medlem
Brugeravatar

Nogle der har link til dette map?

Husker det fra sidste år, hvor folk postede lokationer på svampe i Danmark.

Medlem

Hvis jeg havde fundet en go mark, ville jeg da ikke dele den med nogen! :) Held og lykke hehe..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Den var vidst sticky herinde en overgang, men ud over den blev spammet til med 'Her ligger McDonalds' og andet ubrugeligt, så er folk også ofte nærige med deres spots, den der kedelige 'jeg ejer moder jord!'-mentalitet som kan skimtes i ovenstående post er desværre ret udbredt. Så ideen var god, men endte som fiasko.

Medlem

Nånå ThirdEyeFlood.. Godt ord igen. :)

Det var da bare en opfordring om at lette røven og selv komme afsted og lede, i stedet for at høste andres arbejde.

Hvis du finder _MIN_ mark, vil du tydeligt mærke når du trespasser, i form af et elektro-stød på 100.000 Volt. Ej at forglemme, er der selvfølgelig også landminer der er gravet ned i vilkårligt mønster.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
grappa_zappa skrev:
Nånå ThirdEyeFlood.. Godt ord igen. :)

Det var da bare en opfordring om at lette røven og selv komme afsted og lede, i stedet for at høste andres arbejde.

Hvis du finder _MIN_ mark, vil du tydeligt mærke når du trespasser, i form af et elektro-stød på 100.000 Volt. Ej at forglemme, er der selvfølgelig også landminer der er gravet ned i vilkårligt mønster.

Hvis arbejde? Du har da ikke selv gået og plantet svampene??

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
siden hedder shroomr.com. den er i øjeblikket nede.

Medlem

Ambient skrev:
Hvis arbejde? Du har da ikke selv gået og plantet svampene??

Det var da et dumt spørgsmål.

Jeg hentyder selvfølgelig til den tid folk bruger på at lede efter dem. Hvis jeg har kørt rundt i flere timer, eller dage for den sags skyld, så gider jeg da ikke sidde her og fortælle dig præcis hvor du skal gå hen og plukke dem for mig.

Vilde svampe kræver lidt indsats at finde og det synes jeg egentlig høre sig med. Hvis man ikke selv gider at lede, så må man undvære.

Junior medlem

Fuldstændig enig...

Det er ikke ejerskabsfornemmelser og vi kender da alle sammen Dyrehaven hvor nybegyndere altid kan starte og komme ud med mere erfarne plukkere og lære hvordan man gør. Selvfølgelig fortjener man belønningen i at finde sit helt eget spot hvor man kan sidde og høre fuglene kvidre i fred og ro, og drikke medbragt kaffe og spise en sandwich i selskab med naturen, i stedet for at blive trampet i fjæset af horder af forkælede 15-årige provinsunger, der skærer hjørner i den psykedeliske oplevelse.

Så kald mig bare egoist og sig jeg ikke vil dele, men jeg spørger jo heller ikke om andres spot vel?

Når det så er sagt, så er det jo bare mit svar på at tonen begynder at lyde som om man er en egoist hvis ikke man straks giver sine spots ud til den første fremmede der spørger. Hvis nogen gerne vil dele synes jeg det er helt fint og alt held og lykke med det!

Sluk computeren, rejs jer fra stolen, og så gå dog ud og find et spot. Og hvis i samtidig er så hellige, kan i jo dele det med os når i har fundet det.

Mvh Maar

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
:stupid: enig.
tak til dem der gider dele, men et spot kan jo hurtigt blive udtømt eller overrendt hvis det bliver for offentlig kendt :wink: ikke at jeg har den store erfaring med netop det i og med at jeg fandt mit første gode fund idag, men nu jeg ved hvor jeg skal gå hen deler jeg kun beliggenheden med dem jeg skal plukke med ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Maar21 skrev:
Fuldstændig enig...

Det er ikke ejerskabsfornemmelser og vi kender da alle sammen Dyrehaven hvor nybegyndere altid kan starte og komme ud med mere erfarne plukkere og lære hvordan man gør. Selvfølgelig fortjener man belønningen i at finde sit helt eget spot hvor man kan sidde og høre fuglene kvidre i fred og ro, og drikke medbragt kaffe og spise en sandwich i selskab med naturen, i stedet for at blive trampet i fjæset af horder af forkælede 15-årige provinsunger, der skærer hjørner i den psykedeliske oplevelse.

Så kald mig bare egoist og sig jeg ikke vil dele, men jeg spørger jo heller ikke om andres spot vel?

Når det så er sagt, så er det jo bare mit svar på at tonen begynder at lyde som om man er en egoist hvis ikke man straks giver sine spots ud til den første fremmede der spørger. Hvis nogen gerne vil dele synes jeg det er helt fint og alt held og lykke med det!

Sluk computeren, rejs jer fra stolen, og så gå dog ud og find et spot. Og hvis i samtidig er så hellige, kan i jo dele det med os når i har fundet det.

Mvh Maar

Jeg fik vist ikke udtrykt mig særlig klart, så lad mig lige præcisere lidt da jeg for så vidt ikke er uenig med dig/jer. Jeg synes da helt sikkert folk skulle lette røven og selv komme ud og samle, enten solo eller i en mindre ekskursionsgruppe da det er skide hyggeligt i naturen som du også så idyllisk beskriver det med fuglesang osv. Det kan dog næppe betragtes som arbejde medmindre du har et drømmejob Grappa zappa ;P. Men da en enkelt god mark kan forsyne én så rigeligt med svampe til et års (eget!) forbrug, ser jeg ingen grund til at vi ikke skulle kunne dele med hinanden, (selv med de 15årige provinsunger) så alle kan få del i moder Naturs gaver. Det skyldes jo heller ikke nødvendigvis dovenskab at folk ikke har fundet et godt spot, man kan være heldig at finde svampe på den 1. eller 2. mark man leder på, eller man kan være uheldig kun at have fundet alm. glanshat på mark nr. 50, påtrods af alle markerne tilsyneladende har ideelle vækstforhold.
Jeg finder det ganske rimeligt at man vil beskytte og sikre sin egen høst, og hvis du kun har et spot forstår jeg ganske udemærket du nødig vil dele den med andre, (håber dog i det mindste venner og bekendte får del i DIN høst fra DIN mark) men mange har trods alt fundet flere marker og så kunne man jo beholde den der typisk giver størst udbytte for sig selv og dele de mindre gode med alle andre. Du har måtte afgive et mindre godt spot for at en nybegynder kunne få sin første succesfulde svampejagt, men tilgengæld får han måske blod på tanden og kan vise dig den perfekte mark senere, eller sætte andre nybegyndere igang osv. osv. Hjælp til selvhjælp - egoisme når det er smukkest ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Selvfølgelig skal man selv ud og lede, min halv-friske kommentar kom måske også mere på grund af frustration, har selv været ude på utallige marker har til efteråret men har kun 1 eneste SN, når/hvis jeg endelig finder en ordentlig mark har jeg jo nok heller ikke tænkt mig at dele mit spot med alle, men hvis man spørger pænt over en PM er jeg da næsten klar på at tage ud og samle og dele med næsten alle, afhængig af alderen..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
I stedet for offentligt at sprede jeres golden spots, så snak da indbyrdes sammen om ikke der er nogen der ville være så elskværdige at tage én i hånden og drage ham med ud på et sted hvor man ved med garanti at de er i hundredevis! Folk er vel bange for at de ikke har nok til sig selv hvis ens steder skal deles med andre? (forståeligt nok vil jeg sige men man ka jo altså fremskaffe psilocybin på mange andre måder)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]