Anarkrig skrev:
Med de indgroede holdninger folk har for og imod, skal man næsten være en figur fra 70'ernes børne tv for at kunne holde fast i den med at "hvis vi bare taler ordentligt sammen skal vi nok blive enige".
Langt de fleste der har en negativ holdning til hash, har det af uvidenhed eller/+ dårlige erfaringer med bekendte der har gjort det.
Hvis man vil ændre noget tror jeg man skal satse på at normalisere det. Ryge åbentlyst til fester, tale åbent om det og på andre måder tvangs vænne dem omkring en til at se det som normalt. Mennesker er flokdyr så hvad flertallet gør er normalt, eller hvad man tror flertallet gør.
Mvh
Anarkrig
Netop det med at ryge åbenlyst til fester kan være svært. Det du siger med at hvad flertallet gør er normalt, kan jeg kun give dig ret i. Jeg ryger som sagt en del hash, heftigt i weekenderne og moderat og mindre ofte i hverdagene. Hun ryger hash med mig en gang imellem uden nogle problemer. Hendes gamle "date" mads som stadig er hendes ven skrev følgende til hende (Det skal lige siges at han INTET ved om hendes forbrug udover, at hun ryger en gang imellem med mig): Marolle du har forandret dig så meget :s er du sikker på at du har styr på dit hash forbrug? Jeg er bange for at hashen skader dig rigtig meget og du er ved at ende i et misbrug.
Det skrev han, og meget andet der hentyder til at hun er ved at ende i misbrug. hun ryger 1-2 gange om ugen højst, og har ikke det der ligner misbrug på nogen måde overhovedet. Det er utroligt hvordan folk kan udtale sig, bare fordi de ved man ryger. han drikker iøvrigt hjernen ud hver weekend, hvilket jeg mener er laaangt mere skadeligt end at ryge heftigt til samme lejligheder. det er ikke uskadeligt at ryge hash, slet slet ikke, men det giver ingen nævneværdige skader ved moderat forbrug i langt de fleste tilfælde, kan jeg sige ud fra personlig erfaring.
Filmen "Super high me" er et super godt eksempel på, at staten skriver så mange halve sandheder og sågar direkte usandheder vedrørende hash. Lægen fra filmens magiske ord lyder således "After 17 years of doing this, you haven't inflicted no permanent damage as far as i can tell".
En mand der har drukket alkohol fra morgen til aften i bare 30 dage vil ikke kunne sige det samme. Medmindre man ser leverskader, nyreskader, hjerneskader og meget andet som bagateller.
Jeg prøver så vidt muligt, ikke at lyde alt for romantiserende omkring cannabis, men det er svært efter man har mistet al respekt for hvad der står om det i statens foldere og medierne.