Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Jeg er okay erfaren hashryger og jeg plejer at ku' kende forskel på god og dårlig hash.

Lad os komme til sagen:

Ikke særlig mørk hash, hvis man presser den bliver den halvsort, men derefter begynder den at skille. Hashen kan simpelthen ikke samle sig. Hashen lugter også af noget andet end bare hash. Lidt klamt faktisk..

Tror i der kan være noget blandet i? Siden hashen skiller? dårlig lugt?

Medlem
Brugeravatar

Når den bliver sort når du presser den kan det være pga. højt olie-indhold(blot en god ting). Prøv at beskrive lugten lidt nærmere. Det at den skiller kan have flere årsager, bla. at det ikke er ordentligt presset. At det så ikke kan samle sig lyder ikke som et kvalitetstegn sådan som du ellers beskriver den(selvom "tør" hash sagtens kan være god!).

Hvis jeg selv er i tvivl kan jeg bedst lide en lille "brænd-test": Tag et lille stykke af klumpen og brænd den af. Lugt til røgen og se hvor godt hashen brænder, samt asken der ligger tilbage.

EDIT: Og så hjælper billeder jo altid!

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
http://psychedelichosting.info/xp3rt/hashguiden/

Regner ikke med du har brug for den hvis du har styr på din ryger, men kan self være der er at tip deri der kan hjælpe :) og lidt reklame for xperts lirede guide er aldrig dårligt.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Tag et lille stykke af klumpen og brænd den af. Lugt til røgen og se hvor godt hashen brænder, samt asken der ligger tilbage.

Vil lige indskyde. Jo mindre aske - jo bedre hash.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Vi bliver lige nødt til at høre lidt mere herudepå tilskuerpladserne inden vi kan tage stilling, lige et par spørgsmål:
Hvor har du hashen fra? din lokale pusher? Christiania evt.? andetsteds?
Hvor meget kostedede den og hvad kvalitet skule det forestille at være?
Der kan forekome en snert af lugten af bivoks i billigere varianter fordi dårlig hash nu en gang er blandet op med et materiale som IKKE er hash.
Det kan være der er blandet små plastikstyker i som fylde og weightgainer, som selvfølgelig ikke klistrer på samme måde som en god slasker (Det kan også være blandet med gummi for den sags skyld). Men hvis din sunde fornuft siger dig at du har fået fat i noget standart kamelbæ og det i er af ubetydelig mængde så vær på den sikre side og giv det væk, eller smid lortet ud.

Medlem

Knæk en nold af og smag på det. - Hvis det smager syrligt, og har en lugt henad lakrids, er jeg stødt på noget ligende før.
Ham dude'n sagde det var hjemmelavet. Men har en teori om at det er kratom ekstrakt.

Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Citat:
Tag et lille stykke af klumpen og brænd den af. Lugt til røgen og se hvor godt hashen brænder, samt asken der ligger tilbage.

Vil lige indskyde. Jo mindre aske - jo bedre hash.

Det er en god tommelfingerregel, men ligesom at en god hash ikke nødvendigvis bobler som bare syv, kan god hash sagtens efterlade aske. Jeg har røget Nepal og andet kræs fra Amsterdam hvor der stadig var aske tilbage, selvom skæverten var enormt ren og god.

Jeg skulle selvfølgelig have skrevet at hashen helst ikke bare skal brænde "udenpå" og efterlade en klump aske der ikke har ændret størrelse fra før man brændte klumpen :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]