Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Ville meget gerne vide om Hash og alkohol har en bestemt virkning når du kombineres?
Har tit prøvet hvor jeg var godt pløret til en fest eller noget, og så var man nogle gutter der lige fandt en joint frem eller to. Hvis jeg nu var hammer stiv endte jeg næsten altid med at få det dårligt og brække mig lige efter jeg har røget og andre ganger har jeg fået en helt fantastisk og flyvende fornemmelse i hele kroppen. Om det bare er alkohol der påvirker mig ved jeg virkelig ikke, så ville høre om der var nogen der vidste om det havde nogen betydning om de to ting blandes.
-Tak

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
det er ikke nødvendigvis en dårlig kombination. Som du selv beskriver, har du haft gode og dårlige oplevelser med det.

Det er klart at chancen for at få det dårligt når man ryger er større når man er fuld. Derfor skal man bare være varsom og ryge stille og roligt, dette kan selvfølgelig være svært hvis man er for fuld, så lad vær hvis du er meget fuld. Jeg synes mest det er uerfarende rygere der brækker sig ved denne kombo.
Så tag den stille og roligt, til du føler dig komfrontabel med det.

Det kan sagtens være rart at drikke nogle øl imens man ryger.

Moderator
Brugeravatar

Ofte går det galt når man ryger efter man har drukket sig fuld. Hvis man derimod ryger først og derefter holder et moderat forbrug af alkohol, er det en super dejlig rus til fester, og jeg får desuden ikke tømmermænd dagen. efter selvom jeg drikker en dosis alkohol jeg normalt ville få tømmermænd af. (får tømmermænd ved selv minimal indtagelse af alkohol). Mit råd er: Ryg først, drik moderat bagefter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Hvis jeg skal være væk på både alkohol og hash (hvilket imo er en super nice combo), så gør jeg således:
Starter med at drikke et par genstande
Så ryge lidt, ikke for meget, skunk
Drikke lidt mere
Ryge lidt mere
Gentag ovenstående :)

Så kan jeg holde mange timer.. Og sidst på aftenen er hjernen væk :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Som sagt, er det oftest folk, der ikke ryger så ofte/hver dag, der får det dårligt når de ryger fede i alkoholpåvirket tilstand.

Igen: start stille ud med et par hvæs og vent lidt, den der nasser-følelse, af at skulle have så meget som muligt, når nu det er gratis bider kun dig selv i røven..

Og så lad for helvede vær' med at ryge hoveder, der kan man næsten ikke undgå at brække sig, hvis det ikke er fordi man ryger flere hoveder end smøger om dagen ;)

Junior medlem

Geografisk sted: I en kop
Jeg var så den idiot der først drak alt for meget og så røg. Så røg jeg ud i et helvede, fyldt med blackouts og ingen selvkontrol.
Men skrevet i min rapport, var det heller ikke helt smart i Holland, at sige jatak til en fremmeds joint. Der kunne have været alt muligt i. :)

Ikke at jeg fik det dårligt fysisk - heller ikke dagen efter, men psykisk slog det mig ned.

Junior medlem
Brugeravatar

Alkohol og hash er en lækker, men til tider uforudsigelig combo. Har oplevet at en druktur er endt i begge retninger.
BisMann og Dolphino er inde på noget af det rigtige.
Ryger man inden man begynder at drikke er det langt nemmere at holde styr på sig selv. Hvis man derimod vælger den omvendte løsning er mit bedste bud også at man tager den med ro med begge dele og ser tiden an.

Alkohol og hash er en meget nem gå-under-combo, hvis man ikke formår at administrere sit forbrug af røg og væske!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Phanaamana skrev:
Som sagt, er det oftest folk, der ikke ryger så ofte/hver dag, der får det dårligt når de ryger fede i alkoholpåvirket tilstand.

Igen: start stille ud med et par hvæs og vent lidt, den der nasser-følelse, af at skulle have så meget som muligt, når nu det er gratis bider kun dig selv i røven..

Og så lad for helvede vær' med at ryge hoveder, der kan man næsten ikke undgå at brække sig, hvis det ikke er fordi man ryger flere hoveder end smøger om dagen ;)

det med at det oftes er folk der kun ryger en gang imellem der får det dårligt kan jeg skrive under på, før røg jeg kun en gang imellem der ku jeg næsten ikk drikke noget og så ryge uden at få det dårligt. så begyndte det at blive hver weekend jeg røg så ku jeg godt drikke mig en lille kæp i øret og ryge og få en dejlig rus, nu ryger jeg så hver dag og nu kan jeg drikke mig så stiv jeg ikke ved hvem jeg selv er og så ryge et par joints uden at få det dårligt.

Junior medlem

Geografisk sted: Haderslev - Sønderjylland
Min egen erfaring med det, er at det er spild af god hash. Når jeg drikker og ryger så bliver skæverten slet ikke det samme, og det gør rusen fra sprutten heller ikke. Min egen følelse af det, er man kun opnår "halvdelen af rusen/skæverten" fra de to ting, hvilket resultere i en følelse af skuffelse for mig.

Det skal self siges at det her er udelukkende hvordan det er for mig.

Umiddelbart kan jeg ikke helt nikke genkendende til det du skriver, men hvis du godt kan lide den følelse du får ud af sprut og hash. Er det måske værd at undersøge nærmere i praksis?

Held og lykke med jagten på den perfekte rus/skævert

-Stoffer

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har en kammerat som er besvimmet 2 gange inden for 1½ måneds tid, efter kombination af hash og alkohol. Først druk, derefter røg i begge tilfælde. Det er aldrig sket når han kun har drukket eller kun har røget, så tror bestemt ikke det er et tilfælde. Det uhyggelige ved det, er at vi snakker moderate mængder, svarende til 4-5 genstande samt en ½ joint (0.5 g skunk).

Min personlige erfaring, er at man ikke får nær så meget ud af cannabis i forbindelse med alkohol. Jeg føler at alkoholen dominerer for meget, og jeg holder personligt langt mere af cannabis rusen, end alkohol rusen.
Har dog aldrig fået det dårligt, heller ikke efter større indtagelse af alkohol. Folk påvirkes tydeligvis forskelligt.

Junior medlem

Tusind tak for svarene.
I alle tilfælde af hvor jeg har fået det dårligt er også efter indtagelse af en stor mængde alkohol og så røg bagefter.
Må hellere starte med at ryge først og så drikke efter, det lyder som om de fleste er enige om det er den bedste løsning. Sætter nemlig altid pris på en kold øl og en joint. De gange jeg har fået det dårligt er som regel også efter indtagelse af ca. en halv flaske spiritus.
Er glad for der var nogen der gad at skrive, så tak for hjælpen

Junior medlem
Brugeravatar

En kold pilsner og en joint er i den grad særklasse. Med en smule tankevirksomhed (kan selvfølgelig volde problemer under påvirkning af alkohol) synes jeg bestemt ikke man skal råbe vagt i gevær over hash efter alkohol combo'en.

Nogle føler ikke at de får lige så meget ud af hash-rusen på druk, og det kan der vel være noget om. Men det har ikke afholdt min hjerne fra at holde en gigantisk glædes-celebration i byen/på druk.

Og det var så lidt ;) SKÅL! :cheers:

Junior medlem

Geografisk sted: Syd for Århus
Mine personlige erfaringer går fra fantastiske oplevelse med hash og alkohol, til en combo af koldsved og bræk udover det hele. Jeg synes bedst om at ryge efter en bytur, hvor en joint røget stille og roligt afslutter byturen. Aldrig bong, det er kun for de mere garvede. Jeg havde en meget dårlig oplevelse her den anden dag, hvor bongen kom frem efter en flok bajere. Røgen var af den særdeles kraftige slags. Da jeg så vågnede næste morgen, kunne jeg komme frem til den konklusion, at alkohol giver en rigtig dårlig dømmekraft, hvilket jo ikke er første gang jeg har nået den tanke.

Denne kombo er svær at forudsige. Men saan syv-otte bajere og et par joints, det er dog glimragende ;D

Medlem

Efter mine erfaringer har jeg kun haft gode stunder med alkohol og hash sammen. Det kan klart anbefales til andre at prøve ;)

Moderator
Brugeravatar

ziiiiim skrev:
Jeg synes bedst om at ryge efter en bytur, hvor en joint røget stille og roligt afslutter byturen.

Helt sikkert også fedt, så kan man lige få vendt aftenen, og de tanker man har haft, det er jeg bestemt også tilhænger af. Det skal bare ikke gøres hvis man vælter hjem med en 10hestes brandert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
BisMann skrev:
ziiiiim skrev:
Jeg synes bedst om at ryge efter en bytur, hvor en joint røget stille og roligt afslutter byturen.

Helt sikkert også fedt, så kan man lige få vendt aftenen, og de tanker man har haft, det er jeg bestemt også tilhænger af. Det skal bare ikke gøres hvis man vælter hjem med en 10hestes brandert.

Det syntes jeg nu godt kan gøres, det er selvfølgelig ikke noget vi skal anbefale, så uerfarne begynder på det, for det kan satme bare virke på en helt anden måde. Men jeg syntes personligt at det er røvlækkert.

Junior medlem

med den helt rette blanding af hash og alkohol har man det super godt. men der er en meget fin balance mellem at ha det godt og ligge og brække sig så pas på :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm tja da jeg var mindre væltede jeg også rundt når jeg brugte den combo men det er vel bare at vænne sig til rusen og have den under kontrol. Jeg går det hver weekend og er faktisk min yndlings helst sammen med Coke, fortrækker det frem for alt andet. Men self kan man have en dårlig dag den kan ske for selv den bedste :) jeg ville foretrække at drikke når jeg var en smule skæv men ikke helt stenet overhovedet derefter ryge en smule mere når jeg var blevet lidt beruset også ellers bare blande derud af. Men det er dog også rart at have eksempelvis coke i baghånden hvis aftens druk har taget overhånd men tag ikke sidstnævnte som en opfordring da alkohol og hash er fint til at riste en i forvejen men det er jo forskelligt fra person til person og dag til dag.

8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tommerup, Fyn
Har brækket mig alt for mange gange, hvis jeg ryger når jeg har drukket mig fuld..
Mit trick er, ryge lidt inden man drikker, derved undgår jeg den dårlige virkning..
Så sug både før, under og efter :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kombinationen pissefuld + hash (i den rækkefølge) er stensikkert nederen hver gang. Der sker bare noget rigtig dårligt og meget værre end med enhver anden depressant jeg har kombineret med hash: kvalme (noget hash ellers ALDRIG giver i sig selv) og ekstrem svimmelhed.

Men hash og alkohol, begge holdt i moderate mængder, er noget jeg nyder meget. Jeg foretrækker at skiftevis drikke og ryge- men så skifte alkoholen lidt ud undervej med sodavand eller bare vand (eller kaffe).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]