Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Første gang
Junior medlem

Kære psy.

Nu har jeg fået skaffet mig nogle dejlige svampe, endelig! Jeg tror, jeg har søgt i et år nu. Men det er faktisk meget godt, for det har givet mig en helvedes masse tid, til at få læst lidt på lektien. Jeg har læst alle mulige tænkelige triprapporter man kan finde her på nettet, både eng/dansk. Og har læst meget om HR og Set/setting. Så jeg føler mig virkelig rystet sammen til at nyde denne oplevelse.

Men problemet er så bare lige, om jeg skal tage ude i naturen eller hjemme hos en af mine venner? Skal lige siges, at vi er mig og 2 af mine bedste venner der skal tage dem sammen. Så det bliver i trygge og vante rammer/omgivelser. Men hvad siger i?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Start indendørs, I kan jo ikke forhindre at der kommer mennesker udendørs, samt vejret er så ustadigt PT. Gør det indendørs og få en ordentlig oplevelse den første gang. I kan altid prøve at gå en lille tur. Bare pas på med trapper og lignende.

Insane psychedelia user!

IMO er det bedre at finde et øde sted udefor, fx.i en skov hvor der ikke kommer så mange.. indedørs trip er sku så mærkelige(der er så mange ting at tage stilling til).

jeg personligt har altid haft de bedste trips, når jeg er tæt på naturen.
nu ved jeg ikke hvad det er for nogle svampe. hvis det er cubensis så startmed at spise et halvt gram og vent, indtil du kan mærke en virkning. hvis du synes det er alletiders, så spis lidt fler.
det fede ved at trippe i naturen er IMO at man opfatter alle de små ting som sker, som man normalt ikke ligger mærke til.. og så erdet bare så ufattelig afstressende..

:offtopic: det er faktisk et "back to nature" svampetrip der mere eller mindre er skyld i at jeg idag er ved at uddanne mig til gartner...

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Start indendørs!

Gør det rigtigt hyggeligt derinde. Forslag: Gode, smukke film, god musik, lys(evt. farvede lys og/eller stearinlys), plakater/malerier/billeder osv.

Og så hav en ædru sitter der evt. kan køre jer ud i naturen hvis i får lyst. Man skal have mange ting at se på første gang!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Start udendørs, sidst på dagen, gerne med bål, natur og gode venner. Lad tusmørket hjælpe dig på vej. Svampenes magi er nemmere at bemærke i naturen. Indendørs er alt kendt og det er letter for sindet, at holde fast i den kendte verden.

Medlem

Geografisk sted: Derude
psycofanten skrev:
IMO er det bedre at finde et øde sted udefor, fx.i en skov hvor der ikke kommer så mange.. indedørs trip er sku så mærkelige(der er så mange ting at tage stilling til).

jeg personligt har altid haft de bedste trips, når jeg er tæt på naturen.
nu ved jeg ikke hvad det er for nogle svampe. hvis det er cubensis så startmed at spise et halvt gram og vent, indtil du kan mærke en virkning. hvis du synes det er alletiders, så spis lidt fler.
det fede ved at trippe i naturen er IMO at man opfatter alle de små ting som sker, som man normalt ikke ligger mærke til.. og så erdet bare så ufattelig afstressende..

:peace:

Er helt enig.
Ud i skoven eller ved stranden, der kan man lave bål, hvilket er en fed ting at varme sig ved når det bliver køligt. + at man skal ud og finde brænde, hvilket kan give en masse sjove eventyr :D

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Men pas nu på I ikke sætter ild til skoven, hvis det bliver der valget falder.

Har været meget tæt på skovbrand sammen med venner og cannabis i skoven
i de yngre år. Vi tændte et bål og var dumme nok til, alle samtidig, at gå efter
yderligere brænde. Bålet var ikke så kraftigt så vi tænkte at det nok gik, men næh nej,
da vi kom tilbage var der næsten ild i et træ. Tør næsten ikke tænke på hvor galt det
kunne gå på et svampetrip.

Gør det i en lysning hvor træerne ikke står alt for tæt. Det kan til gengæld anbefales
på det varmeste. I vil blive meget overraskede over hvad træerne kan "vise" jer
af ting og sager i skæret fra ilden, når mørket falder på.

God fornøjelse.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville ikke turde trippe i en skov efter mørkets frembrud. Jeg ville være bange for at skoven og mørket ville skræmme mig, under come-up. Og så ville det automatisk påvirke mit trip og resultere i al for megen usikkerhed til at kunne nyde det.
Nej, så hellere en varm, solrig dag. Dem er der godtnok ikke mange tilbage af, desværre :(

Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
tindrum skrev:
Nej, så hellere en varm, solrig dag. Dem er der godtnok ikke mange tilbage af, desværre :(

En regnvåd smålun efterårsskov med gyldne farver overalt lyder nu også særdeles trip-værdigt i mine øre :)

Mit første (og eneste so far) svampetrip (15 gram friske thai cub.) foregik i en park i amsterdam, hvor jeg på comeuppet blev en smule nervøs for alle menneskene omkring mig, og hvordan de ville påvirke mit trip. Men da trippet endelig sparkede ind gjorde tilstedeværelsen af dem en virkelig positiv forskel, og resten af trippet sad jeg bare og faldt i staver over hvor unike og smukke hvert individ er. Så fremmede folk behøver ikke nødvendigvis at være en katastrofe, selvom det selvfølgelig ikke er til at sige.

Jeg synes helt klart I skulle tage dem i naturen, om dagen. Når virkningen træder i kraft er der virkelig intet, der kan forberede jer på hvor smuk, stor og spændende skoven bliver. TOTALT som at gå i barndom :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
svampe er aller flottest og fantastisk i naturen! men sørg for at i indretter jer godt i det i skal bruge rigtig langtid på stedet

Junior medlem

Tusind tak for alle svarende.
Jeg tror, det bliver indenfor, da jeg ikke har lyst til andre mennesker første gang. Det kan jeg måske eksperimentere lidt med, når jeg er blevet en lidt mere erfaren tripper.

Lige et andet spørgsmål.

Jeg kunne ikke få fat på nogle mexicanske svampe(hvilket skulle være en god begynder svamp), men jeg har fået fat i nogle Hawaiianske. Ved godt det er en af de tunge drenge, men spørgsmålet lyder: ville det være okay for mig at tage den, bare i mindre mængder, man kan jo altid redosere? Eller ville i fuldstændig fraråde mig at begynde med sådan en fætter?

Hva siger i?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Det kan du sagtens, Jeg selv og sikkert rigtig mange af de ældre, er startet med Spids nøgenhat og den sparker da godt 8)
Det er bare et spørgsmål om dosering.

Junior medlem

Tak for dine altid vise ord flimmer :gud:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]