Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 16:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Hey alle! :D

Jeg er som de fleste udendørs gror ved at være derhen ad :)

Jeg har fået nogle tips at vide af en gammel ven, men ved ikke om det er rygter eller ej.

1. Udtør planten i en uge inden høstning - det skulle få planten til at producere mere harpiks for fugtighed og dermed mere THC

- nogle råd til hvordan dette kan gøres ved en udendørs plante? Der er regn den næste uge? Har tænkt på at lægge plastic over, men hele planten vil stadig bliver fugtet pga. regnen? Er der andet at gøre?

2. Sæt rødderne i kogende vand når du har høstet den, dette skulle få THC'en fra planten op i skudene?

I ved bedst herinde 8) help a brother out :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Din ven har helt ret , har dog ikke brugt den første metode du taler om.
Den anden har jeg prøvet, men vil ikke sige at man kan smage meget forskel, en af mine venner siger han kan smage forskel på mit røg når jeg gør som du siger i sidste del .

Medlem
Brugeravatar

fedt :) har nemlig tænkt mig at smide noget plastik over her iaften og se om man ikke kan holde dem tører på den måde måske.. ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Uden at have prøvet at udtørre planterne, så tvivler jeg nu på, at det resulterer i mere resin, men det er da et forsøg værd..

MoS :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Har ikke prøvet nummer ét, dog er det smart at "flushe"/vande planterne med rent vand (uden gødning) de sidste uger for at få smagen af gødningen ud.

Nummer 2 er ret sikker på er en fuser, det står i hampedyrkernes håndbog, men alle de gange det har været oppe på siden (hvilket er en del) har folk sagt at det er en fuser. Kan heller ikke finde logisk belæg for hvorfor kogene vand skulle skyde thc ud i budsne, og selv hvis det skulle have nogen effekt så er det ret begrænset indhold af cannaboider i stammen.

Medlem
Brugeravatar

Ok.. jeg tror nu jeg prøver alligevel :) (det med at sæt røderne i kogende vand) det kunne være at varme chocket har en eller anden effekt, og jeg har sådan set tid til at prøve

Men jeg har lagt plastik over nu, og derfor kan jeg ikke komme til at "flushe" :?
Det der med smagen af gødning? Er det virkelig tydeligt? Altså jeg skal rive en del plastik af for at komme til at flushe dem hvis det er... og sidste gang jeg vandende var der gødning med i det.

Moderator
Brugeravatar

Jeg har ikke prøvet, ikke at flushe, men går ud fra at der er en grund til at de fleste gør det.

Hvor meget har du dækket til med plastik? Jeg ville passe ret godt på med fugtigheden, for et for fugtigt klima, evt. hvor plasten berører buds og blade og så har du stensikkert mug før du ser dig om. Uanset om du vander dem eller ej, så vil der være en fordampning fra bladene et godt stykke tid endnu.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
begge ting virker helt klart for mig! Men ved ikke om plast kan holde på tørken. det er noget med at hun planterne udskilder et overlevelsesmiddel nemlig harpiks (hashish) for ikke at udtørre. ret mig hvis jeg er helt galt på den.

Medlem
Brugeravatar

Nej det jeg har gjort er at klippe et par sorte plastik sække op så det blev et stor sort firkant.
Så tog jeg og klippede en lige streg ind til midten af firkanten. Så trak jeg plastikket langs med jorden under alle skud ind under planten. Planten føres ind i det den streg jeg har klippet og det åbne stykke bag tapes over med gaffa så at vandet ikke render igennem der.

Ved ikke om det er til at forstå men synes det er svært at forklarer :D Men hele planten er i hvertfald over plastikket har bare skildt jorden fra luften ovenover sådan at planten stadig får sollys osv.

Det der så er min bekymring er om udtøringen overhovedet dur? Altså planten bliver nok fugtet en del når det regner på planten? Jorden bliver ik våd, men hvis planten er våd så udskiller den vel ikke så meget harpiks?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
harpiksen plejer ikke bare sådan at falde af under regn. det er i hvert fald mine erfaringer...

Moderator
Brugeravatar

Arh okay :) Har jeg også overvejet den løsning da en af mine planter især lider af overvanding, men tror bare også der foregår en del fordampning fra jorden normalt (især når jorden er så våd som min er) og var jeg bange for at der ville gå råd i jorden.

Tror jeg du har ret i, men nu her du i hvert fald styr over vandmængden i jorden, hvilket jeg godt kan misunde dig.

Medlem
Brugeravatar

Det var faktisk meget lettere end jeg regende med.

Det tog 20 minutter at dække 2 planter godt til og jeg satte bare nogle "støtte pinde" igennem plastikken og ned i jorden som pløkker nærmest. Hvis jeg ikke havde gødet dem sidste gang jeg vandet så ville jeg være meget tilfreds lige nu :)

Men satser på det bliver godt nok fordi de stinker så vandvittig meget af kattepis og citroner at man næsten kan mærke det
Har avlet på de samme frø i 4 år så de har vendet sig meget til det danske klima og de virker bedre og bedre for hvert år!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Delysid skrev:
Det var faktisk meget lettere end jeg regende med.

Det tog 20 minutter at dække 2 planter godt til og jeg satte bare nogle "støtte pinde" igennem plastikken og ned i jorden som pløkker nærmest. Hvis jeg ikke havde gødet dem sidste gang jeg vandet så ville jeg være meget tilfreds lige nu :)

Men satser på det bliver godt nok fordi de stinker så vandvittig meget af kattepis og citroner at man næsten kan mærke det
Har avlet på de samme frø i 4 år så de har vendet sig meget til det danske klima og de virker bedre og bedre for hvert år!

du må endelig melde tilbage med slut resultatet.

Medlem
Brugeravatar

Det gør jeg uden tvivl :) - kan se her til morgen at den hæftige regn har lagt sig oven på plastikket.. men havde ikke tid til at lave en rende det kunne løbe væk i igår. Det får jeg nok lavet idag hvis jeg kan komme ud for regn :P

Medlem
Brugeravatar

Tid Til Update.

jeg hev plastikken af jorden idag og det jeg frygtede var sket. Jorden var ikke tør nok da jeg satte det over, så der var sket en helt almindelige kondensationsreaktion så fugten inden under var fordampet op og lagts sig på indersiden af plastikket og faldet ned på jorden igen når der blev varmt nok dernede.

Jeg kunne også se det der ikke var kommet nyt vand derind (stortset) så hvis det havde været efter en eller et par tørre dage, jamen så havde det fungeret helt fint.

Men planterne viste alligevel tegn på udtøring fordi planternes blade var blevet runde og gule i siderne. Så det har helt sikkert hjulpet en smule men jorden var ikke knads tør da jeg hev plastikken af.

Det stinker helt vildt mine planter, og hvis nogen kan forklarer mig hvordan man ligger billeder ud så kan jeg give jer de sidste billeder inden de bliver høstet og tørret ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Upolad billedet på fx photobucket.com, kopier billedets link, sæt det ind mellem .

[img]BILLED-LINK[/img]

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Sweet :mrgreen: I'll get right on it!!

Medlem
Brugeravatar

Ok vi tager det i kronologisk rækkefølge :)

Først havde jeg dem bare til at stå således:

Billede

Lige et par nærbilleder :rocking:

Billede

Billede

Billede

Billede

Derefter satte jeg plastikken under deres stamme:

Billede

Og inden jeg klippede den ene plante til, så den således ud:

Billede

Den anden havde fået lilla blade pga. kulden i mellemtiden, og det fik den til at se mere frygtindgydende ud:

Billede

Og endeligt har jeg klippet den ene og høstet den om aftenen/natten samme dag

Billede

Ja planten er af ukendt sort, men jeg har avlet på frøene i ca. 4 år nu. De har tidligere været MEGET større end denne "buske" størrelse hvilket også er meget sød, men de stod meget i skyggen af et blommetræ det meste af sommeren så deres lystilførelse har ikke været optimal. De kan ellers sagtens blive meget større :)

Jeg høstede den om natten da planten efter sigene skulle have en højrer THC mængde på det tidspunkt. Jeg tror dog det er en skrøne. Men jeg satte også rødderne i meget varmt vand. Bare for at prøve det. Nu hænger den i et køligt, mørkt sted med masser af gennemtræk og lav fugtighed - i andre ord vores skur. :)

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ser jo kun smukt ud.
Måske ville du overvejer at fjerne dit ansigt på det første billede, inden panerpolitiet fanger dig!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Hvis de kan genkende mig der så er det sku næsten det værd.. :) jeg har jo et kamera foran hovedet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]