Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Dav.

Jeg blev ramt af nogen som jeg aldrig havde set skulle ske for mig.

Og så lige på hash wtf?!

Det forløb sådan her, for omkring en måndes tid siden skulle jeg suge en pind som jeg har gjort mange gange efterhånden:) Det var sent om natten og jeg havde været i byen dagen før så var rimelig smadret og havde ikke rigtig spist så meget dagen før måske var der også røget lidt snitter ned i løbet af natten. Men whatever jeg skulle suge en pind sammen med nogen venner, jeg røg og syntes alt var som det plejede da jeg lige pludselig begyndte at få det lidt dårligt, jeg kunne mærke jeg skulle kaste op men da jeg ikke havde spist noget skete der ikke rigtig noget andet end at jeg havde det underligt. Jeg har røget i ca. 2 år og har aldrig på noget tidspunkt blevet dårlig af bare at ryge en joint. Men så tænkte jeg at det var nok bedst jeg pakkede mine ting og smuttede hjemad.

I bilen på vej hjem gik det så helt galt, jeg syntes min stemme lød forkert, jeg fik forøget hjertebanken og så gik det stærkt. Jeg fik en fornemmelse af jeg fik ondt i brystet med den arm jeg holdte ratte med, armen blev tung og det begyndte at gå videre ud i mine ben og i kroppen.

Jeg kom hjem og ville prøve at sove men jeg havde det ufatteligt underligt. Jeg kunne ikke rigtig slappe af til at starte med min hjerte hammerede derud af og min puls gik fuldstændig amok, tror måske det vendte lidt over i nogen angst her. Jeg lagde mig ned og sagde til mig selv at jeg lige skulle prøve at slappe af, jeg kunne høre mit hjerte begyndte at gå langsommere og langsommere jo mere jeg slappede af, til sidst var jeg sikker på mit hjerte ville stoppe hvis jeg slappede mere af så jeg besluttede mig for at køre på skadestuen mens hele familien sov, de ved stadig ikke noget.

Jeg kom ind på skadestuen, og fik nogen måle apparater på mig. Som sagt forøget puls, forhøjet blodtryk og det var virkelig nøjeren. Jeg fik det selvfølgelig bedere da jeg kom der ind og var under opsyn. Jeg blev målt med nogen dioder på brystet armene og benene en hjertemåling eller sådan noget. Det gik så også bedre jeg begyndte at slappe af og kom stille og roligt til mig selv, fik det nogenlunde normalt igen og lå der en halvtimes tid mere og smuttede så hjemad.

Det var d. 29 juli en søndag nat det skete. Men det er så det efterfølgende jeg har det underligt med.

Som dagene gik, havde jeg det jo sådan set udenmærket jeg stoppede med at ryge hash fordi jeg var blevet så bange for det, det var den værste oplevelse i mit liv.
2 uger efter, jeg har stadig haft det lidt underligt i kroppen syntes stadig jeg kunne mærke det engang imellem, nogen gange lidt i benene andre gange i brystet en trykken, i halsen sådan lidt over det hele, jeg begynder at få det varmt og svede og rigtig rigtig dårligt psykisk fordi jeg tror der er noget galt med mig.

Men ca. 2-3 uger efter besluttede jeg mig for at prøve at ryge igen, for at se hvad der skete men nok også for at få afklaret noget med mig selv. jeg røg ikke særlig meget i forhold til hvad jeg plejede og gøre men det ramte mig igen meget ubehageligt jeg fik det dårligt jeg kunne igen mærke det i mine arme, halsen stort set hele kroppen. Denne gang kunne jeg bare godt holde det tilbage, det var hårdt og ikke særlig sjovt men jeg kunne godt modstå det og over tid da hashen aftog fik jeg det bedre, men de efterfølgende dage, uger, har jeg det stadig underligt jeg syntes jeg kan mærke forskellige ting i kroppen og kommer til at sidde og tænkte på underlige ting. overvejer rigtig meget at søge en læge! Men så her i sidste weekend lørdag var jeg på druk igen, og normalt har jeg det rigtig dårligt efter druk hele næste dag, men her havde jeg også taget noget cola, og det er heller ikke første gang jeg gør det! men da jeg stod op efter en 5-7 timers søvn, fik jeg de ubehagelige følelser i kroppen igen.!

Jeg er lige kommet hjem fra en ven, han røg men jeg gør somsagt ikke mere, jeg tør simpelthen ikke. Vi sad og spillede et gammelt nintendo spil og lige pludselig fik jeg en ubehagelig trykken i brystet og kunne mærke en varme i hele kroppen, jeg fik det igen ubehageligt. Jeg forstår bare ikke hvordan det kan komme ud af ingenting, og hvorfor det skal ske med mig..?

Jeg tror selv at det er mit hoveder der fucker med mig, men ja. jeg ved det ikke.

Skriver lidt for at håbe der måske er nogen der har prøvet det samme eller som kan give mig nogen råd..

Aa

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Der er intet i vejen, det er "bare" din hjerne der har spillet bold med dig...

Jeg har oplevet noget a la det samme som dig, alt sammen var tanker der styrede det hele. Jo mere jeg var opmærksom på mit hjerte, jo hurtigere bankede det og jo hurtigere det bankede jo mere urolig blev jeg. Kort fortalt (triprapport på lager, skal uploade) så trippede jeg igennem denne høje dosis og fandt ud af til sidst at det var en ond spiral jeg var inde i. En opdagelse af at jeg kunne "låse" mine fødder ved at kommandere(?) dem til det og holde fokus på dem, gjorde at jeg udførte samme trick på mit pulserende hjerte og trykken/følelsesløshed i brystet/hovedet, fokuserede og tænkte "gå væk!". På få sekunder var mit 1½ times badtrip forsvundet og jeg var blevet så meget klogere på mig selv og min hjerne på psykedelika/hash.

Du dør ikke af hash, men din hjerne kan lege med dig og tro at der er noget galt. Jo mere man "undersøger" det jo værre føles det og det gør en mere urolig, tænk positivt og slap af. Find et andet sted og træk vejret roligt. Gerne i stille omgivelser da larm stresser. Tag kontrol over dit sind og smid alle disse grimme tanker ud.

Et godt tip til forhøjet puls og div. ved hash er at træne vejrtrækningen. Tag nogle dybe indåndinger hvor udåndingen tager dobbelt så lang tid som indåndingen. Kør sådan en serie hvis hjertet er ved at hoppe ud af brystet ;) og din krop kører ned i det tempo du sætter med vejrtrækningen.

Jeg havde problemer med dette i 1 måned mener jeg for nogle år siden, indtil den dag hvor jeg havde ovenstående badtrip. Efter der har jeg aldrig haft problemer, det var rent psykisk

Mind-control og vejrtrækning er nøglen, my young padawan... Hvis du vil forsøge dig igen med urten

Mvh.

Medlem

Jeg tror DENNE TRÅD vil være interessant for dig at læse.

Jeg havde lidt samme problem i sommers, bare i en lidt anden boldgade. Jeg prøvede også at ignorere det der skete i mig, og jo mere jeg løb fra mig selv, jo værre fik jeg det.
Til sidst havde jeg det så slemt, at jeg var ved at bryde helt sammen under et besøg hos mine forældre. Jeg valgte så at åbne mig op, og indvie dem i de følelser jeg havde, og det hjalp mig helt enormt. Efter en lang kærlig snak (hvor de faktisk kom ind på mange af de samme ting som i Fanny's tråd), var knuden ved at være løst op!
Jeg fandt ud af jeg ikke var ved at blive sindssyg, og at jeg var nødt til at acceptere - og være i de følelser jeg får, i stedet for at prøve at undgå dem.

Jo mere jeg åbner mig op, accepterer mig selv, og de ting jeg nu engang har i mig som menneske, jo bedre får jeg det også rent mentalt. Det giver mig utrolig meget på mange områder, og det er jeg sikker på det også gør for rigtig mange andre.

Jeg ved ikke om hvor tæt et forhold du har til dine forældre, men at indvie dem i hvordan du har det, kan virkelig anbefales! (og ret sikkert også styrke jeres forhold).

Husk at tjekke Fanny's tråd ud, den er fyldt med guldkorn :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Aa_ .. jeg kunne ikke forklare det bedre selv, jeg har/havde det på præcis samme måde! også efter en joint. Jeg har været til stortset alle "læge undersøgelser" og der er intet galt, og lægerne har alle gange fortalt at jeg intet fejlede. Det er 100% "vores" psyke som har startet et 'angst center' i hjernen, såen vil jeg sige det. Jeg har det stadig en smule, men får aldrig panikslagen og nøjern på, heldigvis, Men indimellem kan jeg stadig godt tænke på om jeg nu skulle fejle noget. Fik også en tid hos en psykolog af min læge, men takkede nej tak, da de ringede derfra, fordi jeg havde fået det langt bedre.

Junior medlem

Hey all mange tak for jeres svar, sidder og for helt tåre i øjnene. Jeg syntes det er fuckt op men ja, jeg har det sådan hvorfor mig og det kan da ikke passe men jo jeg vil prøve at gå det imøde nu og stoppe med stoffer os hash.

Det har været meget underligt og selvfølgelig mest fordi jeg ikke troede det skulle ramme mig, jeg vil allerhelst undgå at indvie mine forældre i det men ja jeg vil finde en at snakke med prøve at komme ud med mine følelser..

Jeg var selvfølgelig lige i sommerhus fra fredag til søndag og er stort set lige kommet hjem derfra, vi skulle selvfølgelig lige tage nogen kiks som også er godt 9 måneder siden jeg har gjort det.

Som altid ryger folk meget hash jeg er sammen med op kiks for ligesom at "booste" det, og jeg vidste godt at jeg ikke skulle gøre det og at det ville fucke mig op.. Meeen som ja, det er svært når man har været vant til det og alle sidder og suger pinde hele tiden..!

Kort version af aftenen fra da jeg skulle ryge:

Vi startede med at lappe den efter vi havde spist og drukket os lidt stive kl. var omkring kl 23, og det startede ud rimelig godt, jeg gider ikke komme mere ind på hvordan timerne gik afsted da jeg husker klip og kan ikke rigtig sætte det sammen. Men kl. blev omkring 7 om morgenen og vi var 3 tilbage der var oppe. De 2 andre begyndte at suge og suge. Rullede joint efter joint og jeg holdt mig lidt tilbage fordi jeg vidste det ville gå galt.. og det gik galt! jeg skulle selvfølgelig lige prøve at ryge nogen hvæs, og satte mig ind sammen med dem i stuen. Jeg begyndte at få en trykken oppe ved venstre skulder og en trykken i venstre bryst, det var ubehageligt. Jeg prøvede at sætte dem lidt ind i det, og det sagde også det var hashen skyld. Der gik lidt tid og det blev være jeg havde det i hoved at det var kommet efter jeg røg og prøvede at holde det tilbage, men jeg kunne ikke rigtig. Det gik op imod min hals og jeg syntes jeg kunne mærke det i halsen nu, rigtig ubehageligt!! Jeg prøvede at slappe af men det tog over og over heletiden. Jeg syntes nu jeg kunne mærke det i min mave og det her lyder fuckt up.. Det føltes som om der var noget der løb på min mave ligesom nogen vand dråber bare inde i maven ligesom om det var "indre blødninger" eller det syntes jeg var mest muligt, jeg reste mig op og gik lidt rundt nu gik det også ned i benene meget underligt. Men det ente med jeg sad alene på mit værelse tror jeg hørte musik og prøvede at slappe af, og så tror jeg faktisk at det gik væk, jeg lagde mig til at sove og faldt i søvn.

Nu har jeg så bare haft det underligt igen, de efterfølgende dage. Som om jeg har kunne mærke det altså som om der er noget galt i min krop stadig. Men ja jeg tror også det er mit hoved der spillet nogen tricks.. Det er bare en rigtig rigtig klam følese at gå rundt med. Så jeg er lidt lost ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Men EN ting er sikkert SLUT med stoffer og hash, det har virkelig ramt mig hårdt!

Aa

Medlem
Brugeravatar

Ja.. det er sgu fucked, og man kan jo ikke engang kalde det en sygdom eller kan man? jeg har ihvertfald ikke fundet svar på min. Jeg stoppede også 1 måned til 2 med at ryge hash, startede så igen.. i starten fik jeg stadig panikslagen pga. alle de mærkelig ting som skete med mig fysisk, også tryggen i brystkassen, og lidt stikken i arme og håndflader, har også prøvet det med maven, hvor det føles som vand der løber ned af maven.. meen, du må bare finde dit indre jeg, og fortælle dig selv at du intet fejler, at det kun er din hjerne som leger med dig, og ja, det kan være MEGET svært, især i starten, men det var det jeg gjorde, eftersom ingen læger kunne finde noget galt med mig, fandt jeg ud af at det var psyken som legede med mig. Et godt råd, hvis du har lyst til at ryge eller indtage andre former for stoffer syns jeg du skal vente til du er helt "frisk" igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep jeg har prøvet det samme, jeg kan sidde og hygge mig efter en joint i flere timer for lige pludselig at komme i tanke om min hjerterytme, og så er det tvangstankerne tager over. Er dog ved at komme på ret køl igen, men er glad for at der er nogen der har prøvet det samme. :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Jeg må også indrømme at det er dejligt og høre andre har prøvet noget lignende, så man ikke er den eneste "sindsyge" i verden :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Prøvede det som 15 årige - var sikker på mit hjerte var kaput og var til læge 3 gange på en måned - så fik han mig til at fatte det var psykisk og derfra blev det ret let.

Junior medlem

Det er rigtig dejligt at høre at nogen har prøvet det samme, men jeg syntes ikke jeg føler mig "sindssyg" på nogen måde. Jeg syntes bare jeg mærker ubehag og forkerte ting i min krop. Men ja som om jeg er syg. Men samtidig ved jeg godt at alt det jeg har oplevet er efter jeg har røget stort set, blandet med ecstasy har det måske bare sat sig lidt mere fast.

Men jeg takker for hjælpen og svarene..(;

Og jeg poster løbende hvad der sker og om det evt. stopper på et tidspunkt!:D Men altså hvis der er flere der har oplevet noget lignede skriv det da endelig!!

Medlem
Brugeravatar

Da jeg skrev sindsyg, mente jeg det ikke ordret, mere bare at jeg ikke fatter hvad der sker med min krop? og det evt. har noget med psyken at gøre, det er jo en smule "singsygt" :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er (sikkert) ikke noget galt med dig, vores hjerner er bare gode til at drille os og hash gør ikke tingene bedre. Hashens rusvirkning afhænger meget af din sindstilstand og hvis du er urolig over fx. hjertebanken som er en birvirkning ved hash, kan rusen intensivere det og den føromtalte onde cirkel opstår. Det er ikke fordi der er noget galt med dig, det er en helt naturlig ting. Hvis man er opmærksom på det kan man bryde tankemønsteret og vende det til noget positivt, fx. at man får en større forståelse for hvordan hjernen fungerer.

En anden metode er også at få vendt fokus væk fra hjertebanken og evt. små-smerter fra brystregionen foråsaget af spændt muskulatur, til noget helt andet. Det kan være en film, musik eller en ven der snakker. Hjertebanken stopper ihvertfald ligeså snart man ikke er opmærksom på den.

Hvis du gider, så prøv vejrtrækningsøvelser og rolig observerende tankegang sammen med din nye viden, næste gang du vil prøve hash. Du kan ikke dø af hash og hjertet plopper ikke ud ;)

God fornøjelse

Junior medlem

hehe okay, will do.. Jeg prøver og se om jeg ikke kan få noget positivt ind i min hverdag;)

Har en halv date med en pige, her i weekenden. Jeg tror det kan hjælpe mig lidt, har også sat hende ind i hvad der er sket med mig og hun virker forståelig.. Så jeg glæder mig en smule^^

Men jeg tror ikke jeg vil prøve rygeren igen, jeg har haft mine gode ture og nu også de slemme. Men hvem ved det kan jo ske igen engang:D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Hey jeg får selv det samme en gang imellem, hertil skal det siges at psyken ikke spiller ind overhovedet, det kan komme ved bedste settings og sådan, enten kommer det, eller også kommer det ikke. Det stort set lige meget om det 5 sug eller med på en hel joint, hvis det ikke kommer inden.

Jeg får også meget hjertebanken med høj puls og højt blodtryk, og det er ikke psykisk, selvfølgelig kan paranoia gøre det værre.
Jeg kender også de der "dråber" du omtaler og med kvalme som føles som mavesyre i hele spiserøret.
Jeg får også kramper, ved ikke med dig? Det mest i ben, men også i mavemusklerne.
Jeg kan ikke holde ud at folk er aktive eller at der er musik der spiller.
Jeg føler mig også meget mere skæv, med lidt slørrede tanker, måske lidt slørred syn.

Jeg vil kalde det en form for allergisk reaktion eller lign. Det er ikke psykisk, og tror ikke på det kan fremkaldes 100% psykisk (ikke for mig i hvert fald). Selvfølgelig skal man slappe af og bare huske på at det går over, for det gør det som hashrusen aftager.
Helt sikkert bedst at sidde stille og roligt og slappe af, til det går over.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

fåkd bæver skrev:
Hey jeg får selv det samme en gang imellem, hertil skal det siges at psyken ikke spiller ind overhovedet, det kan komme ved bedste settings og sådan, enten kommer det, eller også kommer det ikke. Det stort set lige meget om det 5 sug eller med på en hel joint, hvis det ikke kommer inden.

Jeg får også meget hjertebanken med høj puls og højt blodtryk, og det er ikke psykisk, selvfølgelig kan paranoia gøre det værre.
Jeg kender også de der "dråber" du omtaler og med kvalme som føles som mavesyre i hele spiserøret.
Jeg får også kramper, ved ikke med dig? Det mest i ben, men også i mavemusklerne.
Jeg kan ikke holde ud at folk er aktive eller at der er musik der spiller.
Jeg føler mig også meget mere skæv, med lidt slørrede tanker, måske lidt slørred syn.

Jeg vil kalde det en form for allergisk reaktion eller lign. Det er ikke psykisk, og tror ikke på det kan fremkaldes 100% psykisk (ikke for mig i hvert fald). Selvfølgelig skal man slappe af og bare huske på at det går over, for det gør det som hashrusen aftager.
Helt sikkert bedst at sidde stille og roligt og slappe af, til det går over.

Det du skriver der går lidt i modsat retning af hvad vi andre har beskrevet :? . Det jeg i hvert fald mente var at hash jo altid har en svag indvirkning på ens hjerterytme, men at det kun mærkes hvis man tænker efter, og når man først tænker efter bliver det ofte værre. Man føler at tankerne giver fysisk ubehag og omvendt, deraf "den onde cirkel" som Xpert nævner. Kvalme og kramper får jeg personligt ikke nogle af, og at tankerne er slørede og man føler sig skæv er jo nærmest pointen ved at ryge en joint.

Desuden får jeg det altid meget bedre af fx at spille fodbold, mens det kan give mig lidt for meget ro til at tænke over mulige organdefekter at sidde ned i for lang tid. :)

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Tænk positivt før i ryger :D har hørt at godt humør og god stemming gør at de slags ting ikke sker da man netop af frygt kan skabe sin egen frygt som så blir ''virkelig'' ? er det rigtigt det jeg siger eller er det helt hen i vejret :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bæver: Jeg vil gerne vædde en skunkjoint med at en del af det er psykisk.. Din psyke og krop hænger sammen meget mere end de fleste tror. Bla. kan depression give falske smerter i kroppen foråsaget udelukkende af depressionen. Smerterne kan så blive en undskyldning for ikke at være helt på dupperne og en ond spiral kører; depressionen bliver værre af smerterne og smerterne bliver værre af depressionen. Den deprimerede vil meget sjældent kunne mærke forskel på disse "fantom"smerter og ægte smerter.

Budha: Jaaah... Ens sindsstemning betyder en hel del og en lille ting som at tvinge dig selv til at smile under skæverten kan ændre humøret til det gode. At kunne "le" af sig selv, sin situation i rusen og ens dumme tanker er IMO gode værktøjer til at holde sine tanker på plads selv på 5-600mics LSD. Det værste man kan gøre efter min mening er at tænke "åh nej"-tankerne som jeg kalder dem. Åh nej, får jeg nu en hashpsykose?, åh-nej bliver jeg nu sindsyg? ah-nej er det en kniv han har? osv. Hjernen er god til at danne historier og åndsvage slutninger, specielt hvis man er træt og indtager psykedelika/stoffer generelt.

Lad være med at stole 100% på jeres hjerne, den er tit ude på at snyde jer ;)

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
@Xpert: præcis lige mine ord du fik sagt på en smuk og god måde gid jeg havde formuleret det så godt <3 sådan har jeg det også eller hvis man sidder i en træls situation ( påvirket af psychedelia/alt muligt ) så bare starte et nyt og fuck't up emne som ingen mening gir det plejer tit at hjælpe på mig/stemningen som lige pludselig for et mærkeligt og meget forvirret indspark , self noget fuck't up med humor :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Denne tråd bevirkede faktisk at jeg fokuserede på min hjerterytme sidste gang jeg røg. I og med at jeg fokuserede på mit hjerte, blev rytmen hurtigere og hurtigere. Det er sådan en selvforstærkende effekt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I nogle tilfælde - siger ikke at det er hvergang der ryges hash (det kan sagtens være ædru man oplever det) - kan det være angst anfald, hvilket umiddelbart lyder rimelig sandsynligt, men det må man tage op med sin læge.

http://da.wikipedia.org/wiki/Angst#Panikangst

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]