Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 17:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Valmue the
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Hej, jeg har lige nogle spørgsmål omkring Valmue the.

Jeg har høstet nogle valmue hoveder som der er kommet lidt mug på..
Dør muggen ikke når jeg koger det?

Og mit andet spørgsmål er så, at går der ikke noget af effekten af rusen når man koger dem?
Jeg mener at jeg en gang så et sted hvor der stod at hvis man koger det, så kan noget af indholdet af Morfin gå tabt..

Mvh.
Troldmanden

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
du får nok ikke noget morfin ud af dem her fra danmark, mener ikke de får varme eller sollys nok til at danne det, men er ikke sikker

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg ville ikke drikke noget der indeholder mug... Skær det mugne fra og brug det friske, det gjorde jeg da jeg lavede the på en halv-muggen pose hoveder (læg dem til tørre FØR du afprøver dem ;) )

extanor: Papaver somniferum vokser også i Danmark, ligesom kornvalmuen. Dog mest i haver og guerilla-grows

Det duer fint at koge dem, evt. med citron... Og det er ihvertfald ikke mærkbart det der bliver mistet hvis der er

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
extanor skrev:
du får nok ikke noget morfin ud af dem her fra danmark, mener ikke de får varme eller sollys nok til at danne det, men er ikke sikker

Ja det står der også om hamp.. Jeg tror på at vejret ikke er til det. Jeg tror på at der ikke kommer nogle aktive stoffer i planterne. Jeg tror på at jeg oplever de vildeste placebo-sus hver gang jeg indtager dem.

Dedikeret medlem

Troldmanden skrev:
Jeg har høstet nogle valmue hoveder som der er kommet lidt mug på..
Dør muggen ikke når jeg koger det?
Jo muggen dør, men det er ikke muggen, der gør dig syg. Mug kan lave en masse ubehagelige giftstoffer og de er der stadig selvom du koger hovederne.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Xpert skrev:
Jeg ville ikke drikke noget der indeholder mug... Skær det mugne fra og brug det friske, det gjorde jeg da jeg lavede the på en halv-muggen pose hoveder

Skærer du også bare mug fra et brød og spiser videre? Jeg ville ikke spise noget med mug på, det vokser også hvor du ikke kan se det med det blotte øje...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nope... Jeg "skar" heller ikke det dårlige fra men tog kun dem uden mug, men du har da ret. Det bedste er nok helt at undgå det

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg drak valmuete forleden hvor jeg kogte noget vand op til at det spilkogede og kastede så de 2 hoveder med lidt hvidlig pels på i først og tænkte at det nok ville slå det ihjel og så de resterende hoveder i da temperaturen faldt lidt så det ikke ødelagde sjælen på dem. Jeg fik nu en del mavesmerter som varede ved i et par dage... Men jeg har også noget med min mave for tiden, ka være den er lidt porøs. Men det er sgu nok bedst at undgå mug helt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det er en ret god idé at undgå mug. Selv om man dræber svampen (men ikke sporer) ved kogning, kan den være af en type som producerer giftstoffer som ikke nedbrydes nemt ved kogning. Et ikke helt urealistisk eksempel på den slags stoffer kunne være aflatoxin. Scary shit.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Man skal passe på med mug! Det er ikke blot giftstofferne og dårlig mavse som er risikoen. Nogle sorter kan vokse i den menneskelige organisme, og forårsage døde lemmer, lammelse og død. Der var bl.a. en tråd med en fyr, som fik fjernet HELE ANSIGTET, fordi han havde spist af et brød med mug i hjørnet. Der er også et dansk tennistalent, hvis karriere gik i vasken, fordi hans rygmarv blev inficeret med mug!

Så INGEN MUG I MAVEN, tak! Det er god HR!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Fy for satan, mayn! :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]