Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa alle psychedelia brugere.

Jeg stødte på dette site forleden, http://www.i-doser.com, og jeg kan ikke finde ud af om jeg skal tro på det eller ej. Umiddelbart lyder det som den største omgang fup, men efter at gennemset utallige youtube videoer, læst reviews, erfaringer etc., må jeg indrømme at jeg bliver mere og mere overbevist.

Nå, men ihvertfald så tænkte jeg at jer psychedelia brugere ville være klart de bedst kvalificerede til at bedømme det.

Kig det nu lidt grundigt igennem før i kommer med en reply, for der er enormt mange delte meninger omkring det.

Jeg håber at dette også fanger jeres interesse, ligesom det har fanget min.

Mvh den Tilfældige Idiot 8)

Edit: Kan godt være dette topic har været oppe at vende før, men fandt ikke lige umiddelbart noget ved søgning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Fundet ved at skrive idoser i søgefeltet
Svjv virker det ikke, har lyttet til det i ca 1min og gav derefter op eftersom der var noget i mig der sagde det var fup. :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Så vidt jeg lige kan se er det denne teori der ligger bag programmet: http://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_beats
Wikipedia skrev:
binaural beats may influence the brain in more subtle ways through the entrainment of brainwaves and can be used to produce relaxation and other health benefits.

Jeg ved der findes gratis alternativer, så lad være med at betale for programmet dog.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg prøvede lige sørøverbugten og fandt lidt af det. Umidlbart kan følelsen sammenlignes med at stikke hovedet op i emhætten. Blæst blev jeg ikke. Jeg ved ikke om 10 minutter er for lidt eller min overlegne hjerne bare ikke er modtagelig over for sådan noget. Jeg prøver nok et af afslapningsmnumrene til sengetid.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lidt yderligere research siger at det er baseret på SBaGen, som er opensource og gratis. Det kan du jo prøve først.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fwe
der står på http://www.i-doser.com at man skal lytte i nogle minutter fx. 15 eller noget i den stil , det samme står i de fleste trip reporter http://www.i-doser.com/experiencev2/readexp.php ..

jeg har selv oplevet et rimlig fedt trip taget i betragtning af det er et comprogram ..
- jeg sad foran min com & havede lige fået et link til at hente programet (som er gratis på deres ejen hjemme side http://www.i-doser.com)
det gjorde jeg så & hentede nogle drugs gratis (gæt how) :D
.. jeg prøvede den/det der hedder OutofBody ..
- & det var ret nice..
på den måde jeg davdrømte.. i kender vel alle at når man tænker over at tænke så har man en stemme inde i hovede som jeg ialtfald
syns lyder som den samme stemme der kommer ud af min mund ..
jeg fik efter nogle minutter ekko på den stemme i mit hovede :D
& jeg davdrømte som om alt var vrikligt jeg følte jeg fløj ud af mit værlse & rundt op over min by ..
NICE i; - til sidst fløj tilbage til mig selv hvor jeg så fløj ind i mig selv & så var nummeret færdigt
i;
- sååå
1, wikipedia sir det virker
2, jeg sir det virker for jeg har prøvet.
nogle af numerene koster en del men
..en KLOG man engang sagde = sharing is caring, cloning is not kidnapping, copying is not stealing
see what i mean ? :I<3

Senest rettet af exer 10 sep 2008 03:01, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Vi har jo haft den diskution før som sagt, og jeg er stensikker på at det virker, man skal dog ikke regner med at man blir lige så påvirket som af 1200 mics liquid acid.

Sidste gang vi var inde på det, forsøgte jeg mig med at lave mine egne ved hjælp af FM synthese. Men der gik det op for mig at præcisionen i frequenserne nøjagtighed var lige meget, bare man blev udsat for en konstant dyb frequens i lang tid, skete der et eller andet inde i hjernen. Man kan sammenligende det med de tibitanske munkes ohm, trance musikens dybe bas og ambient musikkens konstant flydende pads som vel og mærke kan frembringe transcendentale virkninger hos mennesker.

Med I-doser har man bare prøvet at koge det fænomen ned til at en kontanst monoton frequens, og pakket det fancy ind. I kunne i princippet bare hente den her sinus oscillator: http://www.kvraudio.com/get/3233.html og sætte den til at spille en vilkårlig frequens omkring 100hz, og opleve en ligende effekt

MEGATRON

exer skrev:
...der OutofBody ..
- & seriøst ..:D:D:D
i kender vel alle at når man tænker over at tænke så har man en stemme inde i hovede som jeg ialtfald
syns lyder som den samme stemme der kommer ud af min mund ..
jeg fik efter nogle minutter ekko på den stemme i mit hovede :D
& jeg davdrømte som om alt var vrikligt jeg følte jeg fløj ud af mit værlse & rundt op over min by .. :D
NICE i; - til sidst fløj tilbage til mig selv hvor jeg så fløj ind i mig selv & så var nummeret færdigt :D
:gud:SYGT NICE i;
:roll: Til haters ...

:rocking: Yeah riiight, og eNgAnG zN1ffEDE m1g 0g minE :cheers: zYYGe mAtEz 20 pAnODiller og fIk 8) dEt zYYYYYYYGE TRIpZ hv0r vi så lYser0de g1raFFeR :rocking: :rocking: og dødE mensker!!!11

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Jeg ved ikke helt hvor jeg har det fra men jeg fik hentet I-doser ned med alt lige fra espressoshots til ketamin og vidst nok også den Guds Hånd der. Jeg har ikke rigtig fået snust ordentligt til det. Nogle af dem skal køres igennem i 30-50 min. Jeg kan lige uppe program plus druGzZz til jer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Her er den!
Jeg kan lige skrive hvilke dosefiles der hører med:
5HTP1.drg
A-BOMB1.drg
A-BOMB2.drg
A-BOMB3.drg
Anesthesia1.drg
Anesthesia2.drg
Black_Sunshine1.drg
Black_Sunshine2.drg
Black_Sunshine3.drg
Cocaine1.drg
Crystal_Meth1.drg
Crystal_Meth2.drg
Crystal_Meth3.drg
Divinorum1.drg
Divinorum2.drg
Divinorum3.drg
Ecstasy1.drg
Ecstasy2.drg
Ecstasy3.drg
Excite1.drg
Excite2.drg
Excite3.drg
Extend1.drg
Extend2.drg
Extend3.drg
F_Roast1.drg
Genesis1.drg
Genesis2.drg
Genesis3.drg
Heroin1.drg
How To Duplicate Doses.txt
Inspire1.drg
JuiceIT!1.drg
JuiceIT!2.drg
JuiceIT!3.drg
LucidDream1.drg
LucidDream2.drg
LucidDream3.drg
Marijuana1.drg
Marijuana2.drg
Marijuana3.drg
Morphine1.drg
Opium1.drg
OutofBody1.drg
OutofBody2.drg
OutofBody3.drg
Peyote1.drg
Peyote2.drg
Peyote3.drg
Reset1.drg
Reset3.drg
S_Angel1.drg
S_eAngel1.drg
Tranquil1.drg
Tranquil2.drg
Trip1.drg
Trip2.drg
Trip3.drg
White_Crosses1.drg
White_Crosses2.drg
White_Crosses3.drg

Junior medlem
Brugeravatar

Til eedeolla..
hvor er den anden tråd om i-doser?
for det er mega nedern at folk blir så f...'t sure over man ikke bare har søgt..
for når man søger på i-doser & der kommer intet op ? ..

& ja hvis man regner med at trippe som på lsd såå blir man SKUFFET!..
men det er et comprogram som gør du kan trippe lidt + det styrker indlærings ævnen
såå syns jeg ikke det er tids'spilde & ligge & drømme sig væk på ..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
exer skrev:
Til eedeolla..
hvor er den anden tråd om i-doser?
for det er mega nedern at folk blir så f...'t sure over man ikke bare har søgt..
for når man søger på i-doser & der kommer intet op ? ..

& ja hvis man regner med at trippe som på lsd såå blir man SKUFFET!..
men det er et comprogram som gør du kan trippe lidt + det styrker indlærings ævnen
såå syns jeg ikke det er tids'spilde & ligge & drømme sig væk på ..

Her er den gamle tråd, de har det med at forsvinde efter nogen tid, så bare rolig der ikke nogen der er sure

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... brainwaves

DU kan også læse om hvordan jeg forsøgte mig med at lave mine egne bineurale toner som de kaldes, helt fra bunden v.h.a. en synthesizer og beskrivelserne på wikipedia om hz osv. Og hvordan jeg oplevede det.

Jeg tror dog stadig at der er tale om at specialt lyde kan påvirke hjernen på mange tusinde måder. Vi kender det selvfølgelig fra musik, men andre lyde kan også påvirke os på andre måder og via andre veje, måske via bineurale hjernebølger og med en god potion placebo. Faktisk er opfindelsen langt fra ny, allerede i 1839 opdagede den tyske fysisker Heinrich Wilhelm Dove de bineurale hjernebølger, og fandt ud af at de måske kunne stimuleres med lydbølger. Om det kan lade sige gøre på den måde eller ej vides ikke, endnu hvertfald da der ikke findes noget ordentligt forskning resultat, udover at en vis Erald Oster skrev artiklen "Auditory Beats in the Brain" (Scientific American, 1973) hvor han bl.a. skriver om (citat wikipedia :

Citat:
In particular, Oster saw binaural beats as a powerful tool for cognitive and neurological research, addressing questions such as how animals locate sounds in their three-dimensional environment, and also the remarkable ability of animals to pick out and focus on specific sounds in a sea of noise (what is known as the "cocktail party effect").

Oster also considered binaural beats to be a potentially useful medical diagnostic tool, not merely for finding and assessing auditory impairments, but also for more general neurological conditions. (Binaural beats involve different neurological pathways than ordinary auditory processing.) For example, Oster found that a number of his subjects that could not perceive binaural beats suffered from Parkinson's disease. In one particular case, Oster was able to follow the subject through a week-long treatment of Parkinson's disease; at the outset the patient couldn't perceive binaural beats, but by the end of the week of treatment, the patient could hear them again.

In corroborating an earlier study, Oster also reported gender differences in the perception of beats. Specifically, women seemed to experience two separate peaks in their ability to perceive binaural beats- peaks possibly correlating with specific points in the menstrual cycle (onset of menstruation and approx. 15 after). This data led Oster to wonder if binaural beats could be used as a tool for measuring relative levels of estrogen.

Men en ting er hvertfald sikkert, lyd påvirker hjernen i aller højste grad. Om det er via stimulation af hjernebølger eller ej, eller noget helt femte, eller tusinde ting på en gang ved jeg ikke, men at lyd skulle kunne virke ligesom LSD og hash er noget vås.

kilde til Heinrich Wilhelm Dove og binaral tones : http://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_tones

Junior medlem
Brugeravatar

tak :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]