Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Jeg kan stadig ikke forstå sammenhængen mellem de to stoffer er der nogen der kan komme med en god forklaring f. eks en der er god til kemi som kan vise mig sammenhængen i de to stoffers kemiske opbygning eller nogen der hyppigt benytter sig af begge slags stoffer som kan fortælle lighederne mellem påvirkningen fra de to stoffer?

Tak!
8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Ikke ren ecstasy, så ville vi jo nærmere snakke MDMA. Tror du tænker på betegnelsen 'flydende ecstasy', ikke?

Jeg ved heller ikke hvad det kommer af, men har godt set at medierne har haft en forkærlighed for at bruge betegnelsen 'ren ecstasy' om GHB, og misinformeret alle der ikke allerede vidste det, ved at skrive at rusen minder meget om ecstasy.. Christ.

Medlem
Brugeravatar

ja ved godt at ren ecstasy er mdma medmindre man før mda piller hvilket ikk er særlig nice men syntes bare det fucked op man skal høre på det pis hele tiden. Og så vidt jeg har fået fortalt skulle GHB være hen af at være beruset og det syntes jeg bestemt ikk er det E gør ved en?

8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Har også hørt den rigtig mange gange, at GBH (fantasy) skulle være flydende xtc.. Som jo er MDMA.. :hm:
Folk kæfter op om stoffer de ikke ander end skid om. Især i medierne, sidste læste jeg noget om at Kokain skulle være psychedelisk :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Flydende xtc var bare et smart og poppet navn GHB fik, da det for alvor ramte markedet i DK... datiden julemix, kan man måske kalde det:P

Vil du vide mere om fantasy, så søg efter GHB

Vil du vide mere om xtc, så søg efter MDMA

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

iffo skrev:
Har også hørt den rigtig mange gange, at GBH (fantasy) skulle være flydende xtc.. Som jo er MDMA..

Hvornår har du set MDMA i flydende form?

Medlem
Brugeravatar

ja okay det er ikke fordi jeg ikke har styr på diverse stoffer men det kunne jo være nogen havde en logisk forklaring som eksempelvis en eller anden form for kemisk lighed siden de har fået fælles navn? ved godt at det man popper E for er mdma men det kan jo ligeså vel være mda anyways folk smider jo alt i de runde for at tjene penge. Ved også godt fantasy er GHB men blev bare nysgerrig efter tråden under stoffer i medierne hvor 5 desværre er røget på hospitalet efter at have været i byen i københavn. Der står nemlig igen flydende E og jeg kan ikke forstå hvordan de kan have rettigheder til at skrive noget der egentlig er en lodret løgn. Så det ku være der var noget ved et af de to stoffer jeg havde misforstået?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
GHB:
Billede

Alkohol:
Billede

MDMA:
Billede

Som du kan se minder GHBs struktur langt mere om alkohol end MDMA - og det samme gælder virkningen. Derfor giver det absolut ingen mening at sammenligne GHB med MDMA. Der er ingen logisk forklaring på associationen, udover at journalisters generelle inkompetence indenfor feltet.

Medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
iffo skrev:
Har også hørt den rigtig mange gange, at GBH (fantasy) skulle være flydende xtc.. Som jo er MDMA..

Har jeg heller aldrig :) Men mange går at tror at GHB er flydende xtc. (Altså at de tror fantasi er, det aktive stof i xtc.)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

iffo skrev:
Halose skrev:
iffo skrev:

Har jeg heller aldrig :) Men mange går at tror at GHB er flydende xtc. (Altså at de tror fantasi er, det aktive stof i xtc.)

Ja det er jeg skam med på, men du skriver jo at flydende xtc er mdma.

Men fuck it, vi er vidst enige. Så længe du ikke holder på Emma er flydende :)

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Halose>> freebase mdma er jo en olie, og er derfor mdma i flydende form :lol:

men ja jeg ved godt hvad du mener, skulle bare lige være på tværs hehe

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg tror måske navnet "flydende ecstasy" kan retfærdiggøres en lille smule hvis man tænker på det dér fine punkt lige inden man ODer på GHB og falder i søvn, hvor man er ekstremt euforisk og "blæst".

Og så er stoffet også enormt godt socialt og til at få folk til at glemme frygt og negativ selvbevidsthed (ligesom MDMA).

Medlem
Brugeravatar

Godt vi er enige, plejer at være altid at skrive det så det kan forståes på flere måder ..
( På den måde har jeg altid ret 8) ) :lol:

Medlem
Brugeravatar

Helt sikkert det var bare det jeg søgte på tråden som Drupe diskede op med fordi jeg var nemlig os overbevist om at selv opbygningen af stoffer minder om alkohol og på ingen måde mdma så man rent teknisk kan sige det overhovedet ikk er det samme. Gracias for svarne :rocking:

8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Zarathustra skrev:
Jeg tror måske navnet "flydende ecstasy" kan retfærdiggøres en lille smule hvis man tænker på det dér fine punkt lige inden man ODer på GHB og falder i søvn, hvor man er ekstremt euforisk og "blæst".

Og så er stoffet også enormt godt socialt og til at få folk til at glemme frygt og negativ selvbevidsthed (ligesom MDMA).

GHB er "flydende ecstasy" når man "lige" rammer dosen. lige som i "lige at vinde i lotto" lige.
"flydende ecstasy" er det der bedst beskriver hvordan det er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Drupe skrev:
Som du kan se minder GHBs struktur langt mere om alkohol end MDMA - og det samme gælder virkningen.

IMO minder den ikke om alkohol.

.. nærmere GABA - transmitterstoffet til de nerveceller, som både alkohol og ghb øger aktiviteten på. :D

Billede

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
spiffeh skrev:
Drupe skrev:
Som du kan se minder GHBs struktur langt mere om alkohol end MDMA - og det samme gælder virkningen.

IMO minder den ikke om alkohol.

.. nærmere GABA - transmitterstoffet til de nerveceller, som både alkohol og ghb øger aktiviteten på. :D

Billede

Good point :!:

Medlem
Brugeravatar

Det minder mest om alkohol, men det vil medierne jo aldrig skrive.

Medlem

For lige at nørde lidt, så er GHB ikke et lineært molekyle ved fysiologisk pH. Oxygenatomet i gammahydroxygruppen laver et nukleofilt angreb på alphacarbonatomet, så GHB optræder på ringform i kroppen (så det ligner ikke GABA så meget igen...)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
balle skrev:
For lige at nørde lidt, så er GHB ikke et lineært molekyle ved fysiologisk pH. Oxygenatomet i gammahydroxygruppen laver et nukleofilt angreb på alphacarbonatomet, så GHB optræder på ringform i kroppen (så det ligner ikke GABA så meget igen...)

Hvordan ser GABA så ud under fysiologiske forhold? ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]