grappa_zappa skrev:
Jeg er selv lige gang i en diskussion med en kammeret, der i øvrigt også bruger forskellig narkotika, men som er imod legalisering af den grund, at han mener folk slet ikke kan styre det hvis det var legalt. Desuden mener han narkotika er "farligere" for brugerne da doserne oftest er meget lave (kontra alkohol).
TheRagingPussy > HVIS fx heroin var lovligt, ville MANGE flere så ikke prøve det? Hvis man i teorien kunne købe alle stoffer fra etablerede danske virksomheder f.eks. via online salg, ville det så ikke føre til et gigantisk boom af folk der ville prøve forskellige ting? Det kan godt være man kan få heroin i Istedgade, men der er altså mange steder i Danmark hvor den lokale pusher ikke har heroin.
Afholder mange mennesker sig ikke fra at prøve/bruge narkotika af den simple grund at det er ulovligt?
Jeg er lidt i vildrede, da jeg som fornuftigt bruger ønsker legalisering, men på den anden side er jeg bange for konsekvenserne for samfundet generelt. JEG kan godt styre det, men hvor mange kan det?
Tilføjelse:
Hvis virksomheder legalt kunne producere narko, ville Danmark så ikke blive overrumplet af kriminelle bander der ville producere og eksportere til alle andre lande?
Danmark ER overrumplet af kriminelle bander. Det du nævner tilsidst kan have en hvis sandhed i sig, men der skulle selvfølgelig sættes grænser for hvor meget den enkelte bruger må købe om dagen for netop at forhindre videresmugling. At stoffer bliver legaliseret er ikke ensbetydende med at der kommer narkoboom i Danmark efter min bedste overbevisning. bare fordi cigaretter er lovlige, går folk der ikke bruger dem i forvejen jo ikke ind og køber en pakke af den grund, for de VED netop hvad cigaretter gør ved en. Men hvis nogen skulle gøre det alligevel, er det deres eget personlige valg. Der er jo ikke kommet cannabisboom i holland efter afkriminaliseringen, ihvertfald ifølge statistikkerne. Det kan godt være det med banderne er lidt rigtigt, men det ville fjerne så meget andet organiseret kriminalitet at de ville gøre mere gavn en skidt, det er min teori.