Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: gul camel?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
har altid brugt cecil til mit mix, men har hørt mange sige at gul camel skulle være rigtig gode til mix, så derfor har jeg købt mig en pakke. mit spørgsmål er så om i vil forslå vandrist eller alm. rist

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Yes du er kommet på rette vej med gule Camel. Det er sku' kvalitets cigaretter. Og der er færre græne i i forhold til cecil. Har aldrig prøvet vandristning så det ved jeg ikke noget om. Men kan da fortælle at det fungere ganske fint med og riste dem i en bakke :wink:

Medlem
Brugeravatar

ved ikke om det har noget at sige, men har ikke tænkt mig at ryge det i bong, men joint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
FredeD skrev:
ved ikke om det har noget at sige, men har ikke tænkt mig at ryge det i bong, men joint.

for mig betyder det en hel del om jeg rister til bong eller joints, jeg , og mange andre rister nemlig kun smøgerne en bette smule til joints. men der er derimod også nogen der bare på ingen måde vil have nikotin i deres joint, er du en af dem skal du vandriste ellers må det være en smagssag,

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor det sker
jeg ryger normalt også cecil men det er noget pis at riste, de bliver næsten altid brad. camel er fine nok til rist men prince er nok den bedste smøg til riste.

Moderator
Brugeravatar

Prøv begge dele, vask én smøg og rist én og se hvad du bryder dig mest om :) Det er vel mere en smagssag end så meget andet.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Prøv begge dele, vask én smøg og rist én og se hvad du bryder dig mest om :) Det er vel mere en smagssag end så meget andet.

ja det er nok rigtigt nok :D
vil jeg prøve så 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
hvorfor bruger i så stærke smøger vil light smøger ikke være bedre til at riste? fordi der i forvejen ikke er så meget nikotin i dem?

Medlem

KingOfBongbong skrev:
hvorfor bruger i så stærke smøger vil light smøger ikke være bedre til at riste? fordi der i forvejen ikke er så meget nikotin i dem?

Light betyder flere huller i filtret eller papiret, og derfor mere luft pr. sug, derved mindre røg og derved mindre nikotin.

Tobakken er den samme

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Mine venner og jeg plejer at bruge røde prince.. de er ellers også udemærket :cheers: (Fuck en fed smiley! haha)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Urt skrev:
KingOfBongbong skrev:

Light betyder flere huller i filtret eller papiret, og derfor mere luft pr. sug, derved mindre røg og derved mindre nikotin.

Tobakken er den samme

er du sikker på det`? før jeg så dit indlæg ville jeg have turde sværge at jeg havde set på lightpakkerne at der står mindre nikotin på pakken.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
extanor skrev:
Urt skrev:
KingOfBongbong skrev:

Tobakken er den samme

er du sikker på det`? før jeg så dit indlæg ville jeg have turde sværge at jeg havde set på lightpakkerne at der står mindre nikotin på pakken.

jeg altså 99,99% på at der er mindre nikotin i og den sidste 00,01% usikkerhed er kun fordi du skriver det modsatte urt ? men man kan jo aldrig vide.

Medlem

urt har ret, den eneste forskel der er ved light cigaretter er hullerne i filteret.

læs evt mere her http://www.cancer.gov/cancertopics/fact ... cigarettes

edit: men drenge, helt seriøst, prøv at rulle en pind uden at riste jeres tobak, specielt hvis i putter meget nold i. Der er måske mange der synes det lyder klamt og krads, men blev faktisk overrasket, smagen er imo meget mildere, og krads i halsen er der intet af :)

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Hvis man kigger på deklarationen på cigaret pakkerne så er der altså mindre nikotin/tjære osv. i light udgaverne end en normal pakke smørger af samme mærke.

Og det er vidst heller ikke alle light smøger som har huller i filteret.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
BryGs skrev:
urt har ret, den eneste forskel der er ved light cigaretter er hullerne i filteret.

læs evt mere her http://www.cancer.gov/cancertopics/fact ... cigarettes

edit: men drenge, helt seriøst, prøv at rulle en pind uden at riste jeres tobak, specielt hvis i putter meget nold i. Der er måske mange der synes det lyder klamt og krads, men blev faktisk overrasket, smagen er imo meget mildere, og krads i halsen er der intet af :)

næ tak, ikke-ristede joints fik jeg så rigeligt af på roskilde, af de dovne pushermænd som ikke gider riste..
tror du ikke det kan være fordi du, (med al respekt, bare et gæt ;)), ikke er den skarpeste rister og måske brænder tobakken lidt? dét smager i hvert fald både grimt og krads.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Қeta-Smølfen skrev:
Hvis man kigger på deklarationen på cigaret pakkerne så er der altså mindre nikotin/tjære osv. i light udgaverne end en normal pakke smørger af samme mærke.

Og det er vist heller ikke alle light smøger som har huller i filteret.

Man måler jo nikotinindholdet ved at stikke cigaretten ind i en maskine som så "ryger" den og bestemmer hvor meget nikotin og tjære der er i røgen. Jo flere huller, mere ilt og mindre koncentration af nikotin. Jeg sidder her med en Prince cigaret, og den er der endda bittesmå huller i (ellers ville der nok stå en del mere end 0.9 mg nikotin)

Det vil sige at der f.eks. er præcis den samme mængde nikotin i prince og prince light tobak.

Som ovenstående side siger...

Citat:
What about the lower tar and nicotine numbers on light and ultra-light cigarette packs and in ads for these products?

These numbers come from smoking machines, which “smoke” every brand of cigarettes exactly the same way.

These numbers do not really tell how much tar and nicotine a particular smoker may get because people do not smoke cigarettes the same way the machines do. And no two people smoke the same way.

Medlem

Arh, lacertus, den holder ikke helt. Selv hvis røgen blev iblandet luft, så ville det bare betyde at der i sidste ende kom mere "røg" (altså røg blandet med "luft"), men man ville, når man havde røget smøgen, stadig have indtaget den fulde mængde nikotin - lufthuller eller ej.

Det forekommer mig at være ret logisk at en hel smøg røget er en hel smøg røget, ligemeget hvor meget luft røgen så bliver iblandet undervejs.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lacertus skrev:
Қeta-Smølfen skrev:

Og det er vist heller ikke alle light smøger som har huller i filteret.

Man måler jo nikotinindholdet ved at stikke cigaretten ind i en maskine som så "ryger" den og bestemmer hvor meget nikotin og tjære der er i røgen. Jo flere huller, mere ilt og mindre koncentration af nikotin. Jeg sidder her med en Prince cigaret, og den er der endda bittesmå huller i (ellers ville der nok stå en del mere end 0.9 mg nikotin)

Det vil sige at der f.eks. er præcis den samme mængde nikotin i prince og prince light tobak.

Som ovenstående side siger...

Citat:
What about the lower tar and nicotine numbers on light and ultra-light cigarette packs and in ads for these products?

These numbers come from smoking machines, which “smoke” every brand of cigarettes exactly the same way.

These numbers do not really tell how much tar and nicotine a particular smoker may get because people do not smoke cigarettes the same way the machines do. And no two people smoke the same way.

Maskinen vil jo få en hel smøg igennem system ligemeget, om den er light eller ej. Røgen ryger jo stadig ned i lungerne, ligemeget om der er huller eller ej.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er dog rigtigt, light-smøgerne er kun "light" fordi du ikke får ligeså meget røg ned

Maskinen suger som en normal person ville suge, et standardiseret hvæs om man vil og hullerne begrænser mængden af røg. 20% luft og 80% røg giver helt sikkert mindre nikotin og tjære indtag men tobakken er den samme

Ultra-light smøger såsom prince guld er helt til hest, der kan du blive ved med at suge men der kommer meget lidt røg ud. Derfor kan man også tage filteret af en light-smøg og ryge den uden huller for at få normal gennemgang og nikotin-indtag. Prøv selv

Hvis jeg vil indtage mindre nikotin end der er i en normal smøg ryger jeg bare mindre, huller og luft hører ikke til i en smøg/joint imo.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
så i mener det er løgn at der mindre nikotin i pakkerne nå det står på dem? Og har i kigget på jeres filter efter i har røget en rød prins og en blå kings!!! ved rød prins er filteret langt mere brunt ffs! den skal i altså længre ud på landet med

+ Der er næsten huller i alle slags smøger...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]