Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 16:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Har hold pause i 4 dage nu.. Og Har problemer med at slappe ordenligt af.
De sidste dage INDEN jeg stoppet fik jeg nogle ret ubehagelig oplevelser, hvor jeg hele tiden fik Shok over der fx stod nogle i vinduet, selv om der ikke var nogle.

Og nu efter jeg er stoppet, har jeg paranoia og bliver meget hurtig, meget aggressiv.
Men det er ikke det værste. Jeg kan gå helt ned over ingen ting. Hvis jeg fx taber min smøg eller noget andet ligegyldigt, kan jeg føle hele min verden går under og jeg ikke kan holde livet ud mere. Som om hele verden er imod mig.

Kan ikke finde indre ro og slappe ordenlig af.
Ved ikke hvad jeg skal gøre, for er ikke vilde med at starte på noget alternativt medicin/stoffer.

Er der nogle der har nogle forslag til hvordan jeg kan slappe af og glemme min trang?
Og kan disse ting være tegn på psykose?
Har overvejet måske meditation, men ved ikke hvordan jeg skal starte..

Medlem

jeg vil ikke sige det er tegn på psykose.. Men du er afhængig af hashen det er 100

Måske er du ved at få en deprison ?

Det du skal gøre hver gang du får trangen til hash.. (nok mest om aften?)

løb en tur få rørt dig til du ikk tænker på hash

og nej du skal slet ikke begynde på noget andet narko medicn det bedste vil helt klart at få rørt dig så du er naturlig træt om aften så har du meget nemmer ved at falde i søvn

det hjælper også rigtigt meget på humøret i det hele taget

iffo skrev:
De sidste dage INDEN jeg stoppet fik jeg nogle ret ubehagelig oplevelser, hvor jeg hele tiden fik Shok over der fx stod nogle i vinduet, selv om der ikke var nogle.

altså der er mange mennesker der får paranoia af at ryge hash

jeg mindes ikke jeg fik paranoia da jeg stoppet men havde det imens jeg røg

meditation har jeg ikke så meget forstand på det nok såen en som fanny du skal have råd for

Men motion og sport har bla hjulpet mig igennem mit stop

og viljle styrke... det er en hård kamp de første 3dage 4-6uger

hvor lang tid har du haft en (mis)forbrug af hashen ?

Medlem
Brugeravatar

En deprison lyder faktisk sansynlig, da jeg mere eller mindre altid har haft problemmer med venner, kærester familie osv.. Men vil selv sige jeg har en ret stærk psyke, fx mine forældres skilsmisse rørte mig stor set ikke, selv om jeg var 16 og sagtens kunne forstå det. Og holder MEGET af dem.

Har røget siden jeg var 14. 1-3 gange i måneden. Men de sidste 4 uger har jeg røget 3-4 gange om dagen. Syndes selv det er mærkelig jeg allerede har et "problem" med det. Men allerede 3-4 dag i den første uge, kunne jeg ikke vente med at få fri og komme hjem at ryge. (Stor set dit min hverdag gik ud på, i skole, hjem at ryge, i seng, stå op, forfra.)

Motion lyder som en god idé, da min kondi og stinker og har altid gjordt :)

Medlem
Brugeravatar

Baldrian og velzina(perikum johannes urt) fra matas.

Min mirakelkur
U try

Junior medlem
Brugeravatar

For at lade være med at tænke på hash må du finde dig en hobby eller noget lign.
Start i sports club, spil musik, spil computer, anything der kan få dine tanker væk fra ganja..

Medlem
Brugeravatar

agjoey skrev:
Baldrian og velzina(perikum johannes urt) fra matas.

Min mirakelkur
U try

velzina har jeg aldrig prøvet, men tog Baldrian til at sove på for lææænge siden. Og der skulle jeg havde 5-10 for at føle mig bare lidt afslappet. Og nu efter jeg har endnu svære ved at slappe af/sove pga. hashen . Så jeg tror desvære ikke det er nok.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
det bare om at holde den iffo. de andre kommer med nogle gode råd, lav noget der får dine tanker væk fra det. Det kan være alle mulige aktiviteter, bare du er aktiv, du kan også hygge dig med nogle venner, men lige de første dage, nok helst nogle der ikke ryger.
og fald endelig ikke tilbage, se hver dag som en lille sejr over for din trang, de første dage er dog de hårdeste, men du er på vej, du vil glæde dig over det i det lange løb.

held og lykke

Medlem
Brugeravatar

Tak for jeres råd :)
Jeg kom i tanke om at jeg har en næsten ubrugt racer cykel. Både motion og få tankerne over på noget andet. Det er godt nok lange udsigter, men har sat det mål at jeg vil være total clean de næste 6 måneder og hvis jeg så for lyst til at ryge om et halvt år, må jeg bare holde mig inden for en rimmelig kvote :)

fåkd bæver, Er så heldig at de venner jeg ser til daglig ikke ryger :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg har holdt mange pauser fra weeden og selvom jeg sikkert har lidt anderledes grunde end dig saa synes jeg, at ingen skal gaa glip af muligheden for johannes urts kraefter, som jeg og mange andre har oplevet. En urt som bare skal laeres at kende hvis du spoerger mig.

Baldrian er ogsaa en lille skidtfisk iforhold til. Men det er ikke noget du smider ud hvis flasken staar paa toiletet. Tiden skal nok finde brugbarheden. Soevnproblem kan sagtens udkonkurrere baldrian men det er ikke altid saadan. Det sloever alle dine negative sindstemninger og kan vaere brugbart naar du ikke skal sove.

Naar johannes urt traeder i kraft vil du grine af dit behov for baldrian. Plus det genopbygger hjernen(hvis du f0ler dig anderledes end f0r du begyndte at ryge hash) MMh en hashpause der kan betale sig meget godt er sjaellendt set ;)

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Først skal du vide, at det du oplever (desværre) ikke er unormalt..
Det er min opfattelse at den slags angst og uro du og andre oplever kommer af ens forhold til hashen, der kan kan være mange grunde til at man påbegynder et ikke gavnligt forbrug af hash, tit er det faktisk noget man "flygter" fra, ind i sig selv og væk fra omverdenen, det kan være ufatteligt svært at se og erkende dette selv, men gør man først det, så er det lettere at komme videre.

iffo skrev:
Har overvejet måske meditation, men ved ikke hvordan jeg skal starte..

Du har fat i noget her! Meditation kan hjælpe til at man bedre kan samle ens tanker, det giver en ægte ro i både krop og sind. Krop fordi du slapper af, sind fordi det er det du arbejder med.
Den ro som hashen har givet dig, har gjort at du under dens indflydelse sagtens kunne kapere stressfaktorer, det være sig arbejde eller sågar banale situationer som at tabe en smøg :lol:
Nu hvor du er stoppet har du ikke den samme ro, som din krop og dit sind sammen har haft, tågerne er lettet og du oplever stresssituationer med hele registret åbent. Den ro du mangler kan du sagtens finde i meditation. Der er mange forskellige øvelser med forskellige formål, hvis du googler det kan du selv finde en del.. Prøv f.eks. med "meditationsøvelser" "meditation afslapning / ro" og andet..

Når du mediterer er det vigtigt du sidder og ikke ligger, sid f.eks. på en stol, i skrædderstilling eller med ryggen op ad en væg med strakte ben. Det vigtigste er at du slapper af i kroppen og sidder med ret ryg, så åndedrættet foregår ubesværet.

Her er så et personligt forslag: Sæt dig ned, tag et par dybe indåndinger så du falder til rette. Luk så øjnene langsomt. Når dette er gjort vil du med garanti opleve at dine øjne flakker, det er fordi dit hoved er fuld af tanker! Ideen er så at du forestiller dig at du løfter din hånd, tager fat om tankerne og lader dem falde ned i et hul.. Tag dig god tid om dette, således at du får hele "oplevelsen" med. Når det er gjort vil der dukke nye tanker op og dine øjne vil igen flakke, gentag da proceduren og bliv ved en 10-15 minutter eller til du føler du er mere rolig. Prøv det 2 gange hver dag i en uge, eller efter behov...
Du vil opleve at få mere ro og du bliver bedre til at fokusere.

Meditation behøver ikke være en videnskab, hvis du ikke syntes øvelsen er lige dig, kan du altid google dig til andre øvelser, men hold dig til de simple til at starte med og hold dig fra dem der indebærer komplicerede åndedrætsteknikker + mediter ikke længere end 20 minutter ad gangen i starten.

Ellers vil jeg som andre påpege at motion er en superfed ting.

Hold dig fra kaffe, dont stress.. Giv dig selv noget alenetid!

Håber noget af det kan bruges - Cubensis

Medlem
Brugeravatar

Cubensis:

Har googlet lidt på det i forvejen og begyndt lidt. Har fundet den teknik der passer mig bedst og kan allerede mærke at det vil hjælpe mig i det lange løb. (Den med stress, lyder meget sansynlig.) Symptomerne passer meget godt på stress, har hvert fald nemmere ved at se det som stress, frem for depration.
Det du skriver med at "tågen letter" giver virkelig menning. (At virkeligheden er lidt hårdere end jeg har oplevet den, i min rus.)

Har besluttet mig for at jeg vil starte stille op med motionen, da jeg ikke er i den bedste form.

Efter jeg har mediteret ca. 10-15min følte jeg mig allerede meget mere rolig, og det vil jeg forsætte med at gøre 1-2 gange om dagen. Det er lidt svært som 16årig (du ved med gang i den osv.) at sætte sig ned at slappe af i så "lang" tid, hvor man tænker på ingen ting. Men må sige da jeg først var kommet ordenligt ind i "sesitionen" følte jeg virkelig jeg havde sindsro.

Nu skriver du 20min max.. Kan der ske noget ved at man blive ved for lang tid?
eller gør det for mange gange på en dag?

Tak for responsen :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm tja der er ikke så meget at sige til du har paranoia og lidt tankespind. 4 dage er måske lidt hurtigt at regne med det hele er ovre igen selvfølgelig alt afhængigt af hvor meget og hvor længe du har røget hash. Men hvis du føler dig trist så lav noget kreativt som at male, spille musik osv. fordi det sætte gang i den del af hjernen som vil gøre dig mere glad og optimistisk. Hvis du føler dig rastløs dvs. for meget energi i overskud og ikke ved hvad du skal gøre af dig selv, lav derpå noget fysisk for at udmatte din krop og abstrahere fra dine tanker. Du bør have en bedre holdning til at stoppe da du efterfølgende får overskud til at lave en masse ting du ikke før har kunne overskue så se det som en god ting.

8)

Junior medlem

Geografisk sted: Syd for Århus
hey Iffo.

jeg synes det lyder fornuftiigt med noget motion. cykel en tur med go musik i ørerne. jeg har selv gjort den erfaring, at en lang løbetur kan minde lidt om det jeg får ved en hashrus. det er jo også en måde at meditere på, hvis man presser sin krop til et vis punkt.

jeg vil råde dig til at droppe baldrian o.lign afslappende stoffer, da du bedre vil kunne holde den pause på 6 måneder. motivation skal komme indefra, selvom du er depri. du kan motionere, men også gøre en masse andre aktiviteter. hvis du har en god veninde kan du måske aftale at være sammen med hende, og derved tilbringe tiden konstruktivt. En veninde giver noget andet end en drenge ven, hun forstår dine følelser bedre end dine jævnaldrende venner, da piger ofte er lidt mere modne end drenge.

det kunne måske også være godt med en kæreste, altså langtids sikret kærlighed :P

hvis du virkelig har brug for hjælp så snak med dine forælde, men det er også i yderste konsekvens, og hvis de behandler dette problem fornuftigt. jeg fik afvide af mine forældre, at de ikke betalte mit kørekort og smed mig ud af huset hvis jeg røg igen, efter jeg havde sagt det til dem.

find din vilje, og bevis overfor dig selv, at du er et dejligt menneske :D det kan jeg fornemme :P hehe
jeg ønsker dig alt muligt held og lykke.

hilsen simon

Medlem
Brugeravatar

Tak for de gode råd :D
Det er nogle gode emner at give sig i kast med, det vil helt sikkert hjælpe med at få tankerne over på noget andet :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
dejligt at høre en fornuftig ung mand på 16 år indse at han har haft et skadeligt forbrug. Thumbs up! Nogle skal være meget ældre før de har finder ud af det :oops: , og så har de nået at fucke en masse ting op i deres liv, og selvom de er helt nede og skrabe bunden er der nogen af dem der stadig ikke kan stoppe med tjald.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]