Soma Juice skrev:
Forstår ikke helt hvad du mener, "det må været noget vi selv gør?" hvordan?
Det er der vist ingen, der rigtig ved med sikkerhed. Ændrer vores bevidsthed vores sammensætning af atomer og gemmer informationer i dem, som føres videre i vores børn, som langsomt ændrer os fysisk, eller hvad er det, der gør, at vores krop tilpasser sig, og hvad er det, den tilpasser sig? Hvordan kan et væsen med en hale udvikle sig til et væsen uden hale? Det kan ikke bare ske tilfældigt, at vi udvikler ting, vi skal bruge, og fjerner byggesten for ikke at bruge dem.
Soma Juice skrev:
Udfra karmaloven giver det menning at nogle mennesker er født dummere end andre, de skyldes jo deres karmiske impulser fra deres bevisthed former deres krop og deres ønsker/impulser.
jeg synes i stærke trips af at vores bevished åbner op til et form for uendeligt rum hvor fysiskens rammer nærmest sprænges. Mange har prøvet tid, rum osv stopper med at ikke eksistere, dette vil jeg sige er et tydeligt tegn på at vores bevished har mange andre kvaliteter end blot at holde vores krop igang og skaffe mad.?
Jeg ser ikke bevidstheden som noget, der holder kroppen i gang, men omvendt, at kroppen holder bevidstheden i gang. Det kan være meget opslugende og fascinerende at opleve de plan, du snakker om, og jeg har følt med 100% overbevisning, at jeg er kommet ind bag livets kode og ind bag materie, ind hvor alting er muligt, og hvor det bliver indlysende, at vores hjerner stiller verdens mest primitive "virkelighed" op for os, som vi er stærkt begrænset af. Jeg tror heller ikke på, at vi ser en brøkdel af, hvad vores hjerner opfatter, men jeg tror ikke på, at vores bevidsthed kommer tilbage, når vores krop går i stå, det er lige dér, filmen knækker IMO.
Soma Juice skrev:
Tja ved jeg nu ikke helt om er rigtigt.
http://www.near-death.com/evidence.htmlDenne side har samlet 53 forskellige tilfælde af bevidsthed som eksistere mens en person er miderlidig død.
Folk har haft nær døds oplevelser mens de var erklæret hjernedøde fx.
http://www.near-death.com/experiences/evidence01.html.?
Det er svært at tage konkret fat på, men hvad med alle de masser af mennesker, der ikke så noget som helst og bare vågner op igen uden at vide, at de har været "døde"? Hvis de er vågnet op igen efter at have været døde, så har deres krop aldrig været død i reel forstand. Man kan definere død på flere måder, men dem, der virkelig er døde, vågner jo ikke op igen og bliver bevidste. Det er først, når kroppen har slukket for den sidste kontakt (som vi måske ikke kan måle direkte på hjerneaktivitet og hjerteslag), at vi ikke kan tænde igen. Jeg har også læst om forsøg, hvor de oplevede ting, som blev bekræftet ikke at stemme overens med virkeligheden, så hvad skal man tro? Det ville bare ikke give mening, at alle, der dør, lever videre i en bevidsthed, som går over i en anden kvinde og ligger sin ånd ind i hendes atomer. Du kan hverken se eller høre noget uden dine sanser, så hvordan skulle du kunne overvære en samtale, som foregik 200 meter væk, selvom noget fra dig/sjæl var der? Selvom du var tilstede, ville du vel ikke være i stand til andet end at følge universets love og evt. blive tiltrukket af den nærmeste fremtidige æg-sæd-reaktion.
Soma Juice skrev:
Bevistheden hopper ikke ind i en færdiglavet genetisk produkt i følge karmaloven, bevistheden former kroppen inde i maven så den afspejler bevistheden.
En kanin ville aldrig kunne blive et menneske
Igennem tusindvis af fødsler kan den genvinde noget af dens bevisthed, men det er svært for dyr i det de er begravet i sansernes tåge.
Det har taget os 4.5 billioner år for at gå fra livets start til menneskeform hvis de tal holder stik, det er en langsommelig proccess.
Karma-loven er i bund og grund en forlængelse af det universelt gyldige begræb om at årsag og virkning
karma betyder handlinger og deres reaktioner. Du bliver ikke givet krop efter godhed men dit bevisthedsplan, men at man så kun kan være god når man er på et højere bevisthedsplan er en anden ting, godhed er ikke definertbart men universelt.
Det er det samme som platon snakker om i hans hulelignelse.
Udfører man imidlertid alle sine handlinger i harmoni med helheden er er man fri i det man er helheden..?
Jamen lige så snart et æg reagerer med en sædcelle, så er det allerede bestemt, at det bliver et menneske, og der er ingen garanti for, at du bliver et "godt" menneske (defineret ud fra andre mennesker), fordi du er smuk, eller omvendt. Men at det blev et menneske var jo allerede bestemt på forhånd, fordi de to forældre var mennesker, hvis to forældre var mennesker osv. Hvorfor skulle en vandrende sjæl kunne "interfere" med dette system? Det barn, der fødes, er jo på mange punkter en videreføring af de forrige fødsler, så det må være én lang kæde af udvikling og ikke en tilfældig udvælgelse. Det synes jeg lidt ødelægger idéen med karma og genfødsler for mig. Jeg tror på, at du giver krop efter din krop, men at kroppen skaber bevidstheden. Det vil dog også sige, at cause og effect gælder, men jeg kan ikke placere den sammen med reinkarnationen af tilfældige bevidstheder i nye helt andre kroppe.