Portuz skrev:
Tag dig sammen JEL folk dør da også i Danmark.
Hvad er din pointe? Jeg ka' ikke se sammenhængen?
Portuz skrev:
Det er så tydeligt at se du ikke aner en skid om hvad der foregår dernede. Du får nogle ting af vide og reagere vildt og voldsomt
Hvad er det det er så tydeligt jeg ikke aner noget om? Er historien om den døde soldat ikke korrekt da? Har du adgang til viden om afghanistan som ikke kommer i medierne? Så ku' du jo dele ud af den istedet for at komme med sådan en plat og latterlig 'jeg-er-bedre-end-dig' kommentar.
Ok, hvad foregår der så i afghanistan, som gør vi ikke ska' hidse os op over dødsfald?
Medierne har det ofte med at tegne sine egne billeder af deres historier, men når de si'r en soldat er død så ville nogen vel ha' råbt op hvis det ikke passede? Jeg ved tv2 før har fortalt om soldater-dødsfald der ikke var korrekte (de nævnte engang 2 døde fn-soldater i bosnien-krigen, hvor de bagefter sagde det ikke passede. Det er mange år siden nu, men viser at selv historier SÅ alvorlige ka' være opspind i pressen. Jeg kender kun til dén ene historie af den karakter)
Og siden ingen har bestridt historien om døds-fallet, så anta'r jeg det er korrekt formidlet. Og hvis man ikke ska' reagere på når folk dør, ja så ved jeg ikke hvornår.
Portuz skrev:
hvad med du selv gjorde noget? Du er jo ikke en skid bedre selv, når du selv sidder og brokker dig på et forum, så dedikér dog dit eget liv til at gøre en forskel (måske er det dét soldaterne gør).
Ikke en skid bedre selv? Har jeg sendt nogle soldater i døden? Har jeg invaderet afghanistan eller andre lande? Prøv lige at få tingene i perspektiv her. Det er ikke mig der mener det er iorden at slå civile ihjel fordi man vil udrydde narko. Det er ikke mig der med vold og tvang vil gennemtrumfe min vilje med soldater og våben.
Portuz skrev:
hvis du er så meget imod at Fogh har sendt dem afsted så lad være med at betale soldaternes løn? Det er vel simpelt, stop med at betale skat. Sådan er møllen.
Nu går skatten jo ikke kun til krig, men også til andre ting. Hvis der var et specifikt bidrag man ku' la' vær' med at betale, og så på den måde vide at ingen penge gik til krigen, så var det måske en option.
Portuz skrev:
Nej han bør da ikke selv deltage, helt ærlig JEL skulle Fogh tage ned til fronten? Tænk dig lige om, det holder jo ikke en meter.
Jeg tør næsten garantere at hvis det var en grundlovs-stadfæstet betingelse før en stats-leder måtte sende tropper i krig, så ville de tænke sig langt bedre om inden de startede krige. Så måske var det en god regel at få indført. Kun folk der selv ta'r et reelt ansvar i sådanne sager burde ku' starte krige. Det ville lægge en dæmper på den slags vold.
Portuz skrev:
Og nej har jeg ikke ondt i røven over de dør som du har, men jeg føler med dem og deres kammerater og respektere dem stort for det de gør.
Hvis du følte med dem rigtigt, så ville du ikke la' dem dø for ingenting. Eller også er du bare for ung til at forstå hvad det vil sige at være de pårørende der sidder tilbage og ALDRIG får deres soldat/barn/mand/kone/ven hjem igen. Det er intet problem sålænge det er de andre der betaler den pris, men noget helt andet når du selv skal.
Prøv lige at tænk dig om engang. Nu sidder soldaten's familie i danmark og får ham aldrig at se igen. Hvordan tror du de har det? Ka' du overhovedet sætte dig ind i det?
Portuz skrev:
Al støtte til vores drenge som er dernede. Husk lige på at alle tager afsted frivilligt Fogh tvinger dem ikke.
Nej, han nyder livet og holder ferie. Den kloge narrer den mindre kloge.
Men de civile i afghanistan gør det IKKE frivilligt. Men det er vel ligemeget? De betyder vel ikke noget?