Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey psy, sad lige og læste lidt om saliva blotters og tænkte at det lød interressant og at det måske skulle afprøves.
det ser sådan set rimeæog simpelt ud det hele men da jeg ikke er den store haj til kemi ville jeg bare høre hvad 151 proof everclear or 70% Isopropyl Alcohol [rubbing alcohol] er? eller om man kan bruge noget andet.

You need:

5 grams Salvia Divinorum dry unextracted
100 ml of solvent (more on solvent choice below)
900ml water
Jar or 1 liter flask
Bowl
Funnel
Coffee grinder or Mortar and Pestle
Filter Paper or Coffee Filter
Tea strainer or fine mesh sieve

1. Powder 5grams of dry Salvia Divinorum leaves. A coffee grinder will work if it is the type with a small bowl and a spinning blade. A mortar and pestle is best though.
2. In the jar or flask, combine powdered Salvia with solvent. (A note on solvents; any polar solvent will work but for this extraction an alcohol is best, either 151 proof everclear or 70% Isopropyl Alcohol [rubbing alcohol].)
3. Let this mixture sit for 10 hours.
4. Add your water to the flask or jar. Adding water to the alcohol lowers the solubility of the active ingredient Salivorin A to the point that it will fall out or ?precipitate?. This will make your 1-liter solution look slightly cloudy; it is the clouds that you want. Let sit for 5 minutes.
5. Set up your funnel with filter paper over the bowl. Get your tea strainer above the funnel.
6. Pour the solution from the flask, through the strainer and filter into the bowl. Do it slowly, don?t let the liquid get more than half way up the paper.
7. Wash out your flask or jar with more water to get any residue on the bottom, again pour it through the filters.
8. Discard the liquid and save the paper. You should notice a nice round area on your paper that looks slightly green or yellow.
9. Dry your paper in an oven; 2 minutes on 300 degrees work fine. It will now look as though you have crystals on your paper and indeed you do.
10. Cut this circular green are into five equal pieces, each one is good for a nice oral trip or maybe two smoked.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
isopropyl alkohol kan du finde i Matas... Tror det andet er en amerikansk opløsningsvæske... Men held og lykke - vend nu endelig tilbage med evt resultater, gode som dårlige...! :D

MEGATRON

Lyder spændende, har aldrig kunne få seriøs virkning af salvia fordi jeg er så elendig til at ryge ting. Så bliver spændende at se hvad videnskabsmændende her på psy har at sige til det.

Ps. Hvis man kan ekstrahere krystaller fra bladende, vil det så være muligt at insufflere dem?

Pps. Everclear er en slags spiritus med høj alkoholprocent(op til 96%) som du bla. kan købe i USA (men ikke DK).

Medlem
Brugeravatar

Tak for de hurtige svar glæder mig til at kunne komme i gang med projektet! :peace:
Det bliver desværre bare første næste måned da økonomien er lidt lav for tide.

Edit: Hvordan kan det egentlig være at man ikke kan bruge saliva ekstrakter i stedet for blade? :roll:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har for mange år siden prøvet at isolere og krystallisere Salvinorin-A og forsøge mig med at putte det på blotters. (Dvs. kaffefilter, da det var det tætteste jeg ku komme på trækpapir, hehe).

Men jeg fik aldrig nogen effekt ud af dem, så jeg undrer mig stadig om sublinguær optagelse på den måde er effektiv.

Det skal lige siges at forsøget stod på da Salvia stadig var legalt...

Medlem
Brugeravatar

Hvor ærgeligt at det var uden nogen effekt..
Synes du stadig det er et forsøg værd eller burde jeg droppe det, Dex?
Brugte du tørre blade eller et ekstrakt da du forsøgte dig :?:

Rover skrev:
Edit: Hvordan kan det egentlig være at man ikke kan bruge saliva ekstrakter i stedet for blade? :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
dopamin skrev:
Everclear er en slags spiritus med høj alkoholprocent(op til 96%) som du bla. kan købe i USA (men ikke DK).

Man kan da også købe ren ethanol i belgien. Man skal bare være 18 år.

Medlem

FlæmMing skrev:
dopamin skrev:
Everclear er en slags spiritus med høj alkoholprocent(op til 96%) som du bla. kan købe i USA (men ikke DK).

Man kan da også købe ren ethanol i belgien. Man skal bare være 18 år.

Det gav godt nok ingen mening i denne kontekst...

In our memories
Brugeravatar

HC4L skrev:

Jeg brugte et par hundrede gram tørrede blade.

Metoden var den der står på Rhodiums, selvom jeg først vaskede de brune blade med demineraliseret vand, som jeg ikke umiddelbart mener at kunne finde her..?

http://psychedelichosting.info/Ionium/R ... ction.html

Anyway, det virkede perfekt, og det er nu alligevel fascinerende at stå med et halvt gram glas-klar krystal der er omtrent lige så potent som LSD. :)

Men selvom det ikke virkede for mig at putte det på blotters, kan krystallen jo altid bruges til at påføre de pulveriserede planterester, og laver super-potente Salvia-ekstrakter, så det er helt klart en anbefalelesværdig metode.

Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
HC4L skrev:

Jeg brugte et par hundrede gram tørrede blade.

Metoden var den der står på Rhodiums, selvom jeg først vaskede de brune blade med demineraliseret vand, som jeg ikke umiddelbart mener at kunne finde her..?

http://psychedelichosting.info/Ionium/R ... ction.html

Anyway, det virkede perfekt, og det er nu alligevel fascinerende at stå med et halvt gram glas-klar krystal der er omtrent lige så potent som LSD. :)

Men selvom det ikke virkede for mig at putte det på blotters, kan krystallen jo altid bruges til at påføre de pulveriserede planterester, og laver super-potente Salvia-ekstrakter, så det er helt klart en anbefalelesværdig metode.

Super-potente Salvia ekstrakter hmm i like the soud of that :D
kan krystallerne insuffleres? eller skal de ryges/spises?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
har hørt om folk der har puttet det på blotters for nemmere at kunne dosere det når det skulle ryges :) så kunne man bare ryge en blotter

Medlem
Brugeravatar

Tak for tippet hyene, det var faktisk en rigtig god ide :D :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
HC4L skrev:
Tak for tippet hyene, det var faktisk en rigtig god ide :D :peace:

Bemærk:
Dextrose skrev:

Men selvom det ikke virkede for mig at putte det på blotters...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
And skrev:
"Bemærk:

Dextrose skrev:

Men selvom det ikke virkede for mig at putte det på blotters..."

Ja sublingært, men nu snakker hyene om at RYGE papiret sammen med salviaen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Arh! Jeg læste det som at det af en eller anden grund ikke ville binde til mærkerne.

Medlem

At ryge kaffefilter eller trækpapir? Næh, tak, så lyder idéen om at mætte nogle tørrede blade eller lignende med krystallerne noget mere behageligt..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
øhh et stykke rizla papir..... af den normale tykkelse kan sagtens suge nok... har jeg hørt... og det er jo ikke så slemt at ryge

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Smoke a stamp, go postal! :)

Super ide, Hyene, og ufattelige nemt at dosere, og så fylder sådan en 100x RizzlaVie vel heller ikke det vilde :D

Psychedelia Sponsor

Malkavian skrev:
Smoke a stamp, go postal! :)

Super ide, Hyene, og ufattelige nemt at dosere, og så fylder sådan en 100x RizzlaVie vel heller ikke det vilde :D

Uden at have alt for meget at sige omkring trådens egentlige emne (ud over at det lyder interessant, og at jeg vil forsøge mig med det næste gang jeg skal lege med salvia), så er her et par smileys der illustrerer hvordan mit ansigt så ud da jeg læste din besked:
:D
+5; Funny!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det lykkedes dig/jer at få "Salvia" ud i et salt, så kunne man jo også vælge at vaporize det, måske bedre & mere effektivt end at ryge kaffefiltre i joints/bong?

Det må så være Salvinorin A der estraheres fra planten, eller får vi flere alkaloider med?

Billede

Efter at have kigget på wiki'en for S. Divinorum fandt jeg også ldit om sublinguær indtagelse:
Citat:
Smoking
Dry leaves can be smoked in a pipe, but most users prefer the use of a water pipe to cool the smoke.[32] The temperature required to release salvinorin from the plant material is quite high (about 240°C). A regular flame will work, but the direct application of something more intense, such as the flame produced from a butane torch lighter, is often preferred.

Chewing
The method of chewing the leaves may also be employed. However, salvinorin A is generally considered to be inactive when orally ingested, as the chemical is effectively deactivated by the gastrointestinal system.[34] Therefore, the ‘quid’ of leaves is held in the mouth as long as possible in order to facilitate absorption of the active constituents through the oral mucosa. Chewing consumes more of the plant than smoking, and produces a longer-lasting experience.

Using a tincture
Less commonly, some may ingest salvia in the form of a tincture. This is administered sublingually, usually with the aid of a glass dropper. It may be taken diluted with water just before use, which may slightly reduce the intensity of its effects, but can also serve to lessen or avoid a stinging sensation in the mouth caused by the presence of alcohol. Tinctures vary in potency, and the effects can range from inducing a mild meditative state to bringing about a more intense visionary one.[35]

Duration of effect
If salvia is smoked the main effects are experienced quickly. The most intense ‘peak’ is reached within a minute or so and lasts for about 1-5 minutes, followed by a gradual tapering back. At 5-10 minutes, less intense yet still noticeable effects typically persist, but giving way to a returning sense of the everyday and familiar until back to recognizable baseline after about 15 to 20 minutes.[36]

Chewing the leaf makes the effects come on more slowly, over a period of 10 to 20 minutes, the experience then lasting from another 30 minutes up to one and a half hours.
When taken as a tincture the effects and duration are similar to other methods of oral ingestion, though may be significantly more intense, depending on the potency of the extract

Altså vaporizes Salvinorin A ved ~290C .. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]