Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland, Esbjerg
Faldt lige over denne artikel.

http://www.videnskab.dk/content/dk/krop_sundhed/hallucinerende_stoffer_til_kraftpatienter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Positivt :) Vi må da håbe det udvikler sig til noget godt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det undrer mig oprigtigt talt ikke, og det er yderst positivt at se forskningsresultaterne bliver brugt. Jeg glæder mig bestemt til at læse konklusionerne og erfaringerne, jeg tror det kan blive positivt. Det afhænger selvfølgelig af patientens forståelse for sygdommen, om vedkommende véd og har accepteret den fatale udgang. Det er dybest set ikke så nyt igen i den palliative behandling, mere en simplificering da de religiøse/spirituelle begreber og overbevisninger der mange gange opstår, på en måde bliver simplificeret og mere håndgribeligt igennem en positiv psykedelisk oplevelse. Det svære bliver bare - som det selvfølgelig altid ér ved palliativ behandling - at finde de rigtige personer der kan kapere en sådan oplevelse, således at oplevelsen ikke forværrer den psykiske overgang for patienten. Dette kræver selvfølgelig fuldstændig ærlighed fra patienten, samt veluddannede og erfarne behandlere. Især vil det nok blive vigtigt med erfaring, da man bedre véd hvad der kan ske samt hvad man skal fokusere på ved patientens velbefindende.

Det bliver spændende, gør det!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Kilden skrev:
I dag bliver disse patienter gerne tilbudt stærk, smertestillende medicin og antidepressiver eller beroligende medikamenter.

Da jeg selv lige har oplevet dette på allernærmeste hold og set hvad div. medikamenter kan gøre ved et menneske, som man har elsket hele sit liv, er jeg meget positiv overfor denne udvikling. Oplevelsen ville ikke alene kunne forbedre patientens livskvalitet, men også dennes pårørende.

Jeg håber at fremtidens kræftpatienter vil kunne få denne behandling tilbudt, for jeg er overbevist om at det kan hjælpe mange! :idea:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Er der noget som hedder hallucinerende stoffer? Skal man ikke have en bevidsthed for at hallucinere eller? Menes der hallucinogene? Man kunne tale om hallucinerende patienter, på hallucinogene stoffer. Eller er jeg forkert på den?

Men fedest. Helle for at få kræft! :lol:

Min tante er netop død af kræft. Hun blev også dopet med morfin osv. Faktisk i et sådan omfang at hun til tider intet fattede, og ændrede sin adfærd ganske markant (men så igen, hvem ville ikke det?).

Medlem
Brugeravatar

Stanislav Grof har jo også udviklet SD terapi til døende kræft patienter så de kunne forlige sig med det at dø.

Han har beskrevet det i bogserien Den indre Rejse, Vidst nok bog nr.2

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Paul Muad Dib skrev:
Er der noget som hedder hallucinerende stoffer? Skal man ikke have en bevidsthed for at hallucinere eller? Menes der hallucinogene? Man kunne tale om hallucinerende patienter, på hallucinogene stoffer. Eller er jeg forkert på den?

Du har ganske ret.

Godt at se at der bliver lavet forsøg med psykedelika igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]