Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 19:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Først of fremmest kanon hjemmeside! Sjældent man finder nogen af samme kaliber :wink:

Jeg har selv haft et badtrip på syre, her for et par år siden. Havde det virkelig af helveds til, ligesom mange af jer beskriver, det resulteret så i, at jeg ikke kan ryge hash den dag i dag pga. paranioa, medmindre jeg er alene og det skrammer mig... Jeg har læst en del forskællige emner (Madaljens Bagside) og jeg er helt overbevist om mange af problemerne skylles andre ting end stofferne.

Fx. "Min ven er blevet underligt? hjælp", super at du prøver at hjælpe ham :) For min side af lyder det som om han stadig ikke er kommet over teenager facen. Du beskriver også at i snakker med ham om hans problemer altså mere end en gang om dagen efter hvad jeg har forstået, så det jo klart han er ved at miste forstanden. Det kan også bare være han mangler omsorg og/eller kærlighed?

Det nogen af jer fortæller med hash, socialt angst og ta sig selv i at tænke alle er i med jer, mener jeg heller ikke skylles hash, måske mærker man det ikke rigtig selv, men jeg tror inders inde det ligger på gruppepres. Hvis man ikke har lyst er det jo klart man får det dårligt :wink:

Det er bare en teori gutter :!: men jeg mener at mange af tingene er meget mere simple end hvad i gør dem til...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
LOL glad for du kun kalder det for en teori.

Badtrips kommer ikke af gruppepres, hvor jeg kommer fra er der ingen der bliver presset ud i at tage stoffer, folk tager selv hvad de vil og har selv deres eget stash med. Der er ingen teenagere omkring os og heller ikke nogen med teenage-komplekser. Vi har alle sammen badtrips til tider og vi hader det, men det er et trip, det er en rejse, det er en sandhed om en selv.

Hvis man så bliver så skræmt at det påvirker en flere år efter, viser jo bare man ikke kan håndtere sandheden om sig selv og derfor slet ikke skulle have trippet til at starte med.

Tror mange nedture kommer af dårlig omtanke og ikke af gruppepres, men det er så bare mine teori....
Din er nu meget god så lang tid vi beskæftiger os med grønne personer eller folk fra specifikke miljøer hvor det at tage mange stoffer, er lig med status.

Junior medlem

:shock:

er du fuldstændig blank?!
du skal da ikke komme og fortælle mig et gruppepres ikke kan være årsagen! ja dårlig omtanke, men det har os meget at gøre med de mennesker man tar det med. du får jo ikke de tanker hvis du føler dig tilpas. det sgu da logik

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Simple skrev:
:shock:

er du fuldstændig blank?!
du skal da ikke komme og fortælle mig et gruppepres ikke kan være årsagen! ja dårlig omtanke, men det har os meget at gøre med de mennesker man tar det med. du får jo ikke de tanker hvis du føler dig tilpas. det sgu da logik

Om jeg er blank? Nej jeg godt nok på ketamin, men sgu ikke blank.

Hvis du kommer fra et sted hvor folk udøver nogen som helst form for gruppepres, indirekte eller direkte, når i tripper psykedeliske stoffer, kan jeg godt forstå du synes jeg er blank. Men så synes jeg til gengæld at du er ret blank og din omgangskreds også.

Eller også har jeg misforstået dig... Fordi det eneste der giver dårlig trip er dårlig omtanke aka Set&Setting. Grundreglerne i at trippe.

Men jeg er altid åben for nye ting, blow my mind away hvis du har nogle argumenter der holder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er da rigtigt, hvad han siger. Hvis man bukker under for pres til at tage noget narko, man slet ikke er klar til eller har lyst til, så er der da en stor risiko for at ende i en dårlig tilstand.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Simple skrev:
men jeg tror inders inde det ligger på gruppepres. Hvis man ikke har lyst er det jo klart man får det dårligt :wink:

Det er bare en teori gutter :!: men jeg mener at mange af tingene er meget mere simple end hvad i gør dem til...

Det er også min erfaring at gruppepres kan give nogle meget dårlige oplevelser med stoffer, hash som så meget andet. hvis man ikke har lyst og bliver tvunget/overbevist bruger man efter mine erfaringen meget krudt på at tænke på det istedet for på ens skævert/trip som man måske i forvejen ikke var forberedt på.

Mvh Mikkel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Undskyld, så havde jeg misforstået manden.

Helt sikkert - jeg ville aldrig tage noget hvis jeg blev presset til det og vil hade hvis jeg endte i situationen, men alt efter hvilket stof og hvilken setting er det ikke sikkert at udfaldet ville være dårligt, men chancen vil helt sikkert være der.

Til en technofest i her for noget tid siden blev jeg selv dopet med LSD - jeg var så på LSD i forvejen - men troede jeg havde købt 120ug - havde så set der var mere end 1 mærke, i min blæser troede jeg kun der var 2 men mit dybdesyn må have været fucked. Men var klar på 240ug helt sikkert tænkte jeg, men da de to blev til omkring en 10 stykker tror jeg, var ret svært at tælle på daværende tidspunkt men der var flere end 6. Det var ret fedt i starten, men efter 2-3 timer måtte jeg få mine buddies til at vågne sådan vi kunne komme hjem til en mere rolig setting - ellers var jeg blevet nuts tror jeg, omgivelserne var alt for massive og mine tanker var meget fokuseret på at jeg ikke vidste præcis hvornår det her ca stoppede, hvor meget jeg egentligt havde fået - det kan godt cloude et godt trip - men efter jeg kom tilbage i ordentlig setting. Så faldte trippet lidt til ro - fik noget at spise - fik vores eget musik på - ren bliss. Det var så ikke gruppepres, men kunne let have været det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Simple skrev:
du får jo ikke de tanker hvis du føler dig tilpas. det sgu da logik

Det kan jeg love dig for det ikke er, selvom set og settings er 100% i orden kan du sagtens ende i badtrip.

Jeg taler af egen og venners erfaring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Læs lidt mere her på siden. Med hensyn til badtrip er settings jo netop en af de to hovedpunkter inden for HR. Så folk herinde skulle meget gerne være enige om, at der er en større risiko for badtrip i stressede situationer, som du jo så rigtigt påpejer.
Der bliver også tit pejet på herinde, at problemerne ikke har noget med stoffet at gøre, men med personen liv. Stoffet viser bare brugeren hvad der er galt, eller booster en negativ følelse brugeren allerede havde i sig.

Nu taler jeg kun for mig selv, men jeg tror altså, vi er ret enige. Hvis jeg da har forstået dig korrekt. Som sagt læs lidt mere på siden og find ud af, at du bare har gentaget nogle af idéerne bag HR.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]