Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 00:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jaja, grin bare af overskriften. Det er måske heller ikke helt så slemt, til at det skal være i Medaljens Bagside, men jeg vil lige beskrive min tilstand nu.

Idag har jeg spist to plader 70% chokolade. Det skete grundet stress, og jeg tænkte ikke videre over det, og pludselig var de væk, oveni det har jeg drukket en del the. Jeg sidder og arbejder på en større opgave, så fik bare lige lyst til noget at snacke på. Hehe.
Men en times tid efter det var forsvundet begyndte min bevidsthed at blive mere og mere fragmenteret. Jeg følte mig overgearet, og jeg kunne slet ikke fokusere på det jeg havde gang i. Alt virkede forkert. Jeg gik igang med at ordne nogle mere praktiske ting på mit værelse. Men alt skete i en form for irritabel, manisk tilstand. Jeg fik dog ordnet det jeg skulle, men havde altid fornemmelsen af, at der manglede at gøres noget. Det gør der tilsyneladende ikke. Men min energi er til, at der skal laves noget mere. Jeg kan bare ikke samle mit hovede til det.
For en times tid siden forsøgte jeg så at gå i seng, efter at have været rundt på nettet lidt, uden at egentlig være særlig opmærksom på hvad der foregik på de sider jeg var inde på. En underlig verdensfjern tilstand.
Men i sengen føltes mit hjerte som om det bankede forkert, så efter noget tid hvor jeg forsøgte at rationalisere mig ud af det, blev det for mærkeligt, og jeg måtte stå op igen.
Noget af tiden i sengen gik med, at min bevidsthed forsvandt ud i kropsfjerne afdelinger. Det føltes slet ikke som om det var mig der var i min egen bevidsthed. Den forsvandt ligesom væk fra mig, selvom jeg kunne "se" hvad der foregik.
Det hele svimlede lidt mens jeg lå ned, som om det hele kørte rundt og rundt. Lidt irriterende og angstfremkaldende, men ikke værre end at det lige gik uden, at jeg blev alt for freaked.
Jeg lå på et tidspunkt med min albue over min arm, og pludselig føltes det som om min albue var en del af mit hovede, og min krop var en blob, med en form som en tekops håndtag, der hvor min albue buede op til hovedet. Dette fik mig til at skvætte op. Jeg tænkte, at jeg nok hellere måtte stå op.

Jeg har prøvet noget nærmende sig denne oplevelse før, da jeg havde spist en halv plade 99% ren chokolade. Det var ikke så kraftig dengang som det er nu. Men jeg husker tydeligt fra dengang, den her diffuse energi som gør det hele meget fjernt og vanskeligt at forholde sig til. Heldigvis hjælper den oplevelse mig en del til at forholde mig fornuftigt til denne oplevelse her.
Jeg troede jeg var ved at være gal, men læste på erowid, om en anden som var nødt til at tage valium efter for meget chokolade. Hans ene linie der beskriver hans bevidsthedstilstand:
Citat:
I do have this strange feeling at the bridge of my nose that I get whenever I roll. It's like my consciousness or my soul has shifted closer to the front of my face..Like I'm thinking out of that part of my brain. Really strange sensation.
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=2519
Denne sætning beskriver godt en svag fornemmelse af hvad jeg føler min bevidsthed gør ved mig. Og ja, det er en ret underlig fornemmelse.

Det er en 4-5 timer siden jeg tog sidste bid, så håber på at kunne falde til ro snart. Jeg skal op tidligt og på arbejde i morgen. Heldigvis er det nemt job, så det går mig ikke så meget på. Men jeg skal dælme ikke have mere chokolade i lang tid!

Pas på når i får fråderen på, stærk chokolade kan sagtens gøre det hele ret underligt!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg er afhængig af superior 78% chokolade fra Netto. Helt seriøst. Der ryger vel 100 kr. om måneden på den konto. Jeg skal ha mine 30-40 g hver aften, sjovt nok også sammen med min the. Det holder også en vågen, og den øgede mængde serotonin giver en dejlig ro synes jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HAHAHAHAHAHAH :lol:

Der er mange gode: Overskriften selvfølgelig, men også
Citat:
Jeg lå på et tidspunkt med min albue over min arm, og pludselig føltes det som om min albue var en del af mit hovede, og min krop var en blob, med en form som en tekops håndtag, der hvor min albue buede op til hovedet. Dette fik mig til at skvætte op. Jeg tænkte, at jeg nok hellere måtte stå op.

:lol: :lol: :mrgreen:

EDIT: Men nå ja, for at være seriøs :) , så kunne det da i mine øre godt lyde som en overdosis af noget ligenende koffein - omend jeg ikke før har hørt om den bevdshedsændrende effekt du beskriver. Dit løftede niveau af energi, der er "ufokuseret", hjertebanken osv., passer ret godt ind.
Mit foreslag må blive at du simpelthen, i ordenes reneste forstand, med dit overdrevne choladeindtag, har fået en overdosis af den cocktail af aktive stoffer chokolade indeholder:

As a stimulant

See also: chocoholism

Chocolate contains a variety of substances, some of which have an effect on body chemistry. These include:

* Sugar
* Theobromine, the primary alkaloid in cocoa and chocolate[75] and partly responsible for chocolate's mood-elevating effect
* Tryptophan, an essential amino acid and precursor to serotonin
* Phenethylamine, an endogenous alkaloid sometimes described as a 'love chemical;[76] it is quickly metabolized by monoamine oxidase-B and does not reach the brain in significant amounts
* Caffeine, present only in very small amounts[75]

Chocolate is a mild stimulant to humans mainly due to the presence of theobromine.[77] It is much more potent for horses, and its use in horse racing is prohibited.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja man skal ikke spøge med kakao :lol:

Ej nyder det også gerne hvis der skal ekstra energi på, 100g mørk chokolade i netto til 4,75. Det er for billigt til at man kan lade være selv når der er lavvande i pengebeholdningen, dog foretrækker jeg chokolade i lidt bedre kvalitet. Og så egner det sig perfekt til varm guldchokolade

Det har også altid moret mig lidt med anti-stof mennesker der ser ned på stofbrugere og vælter sig i kaffe, kakao, sukker, alkohol og hovedpinepiller. Men vi er "narkomaner" :roll:

Personligt bruger jeg nok færre stimulanser og "stoffer" end den "normale" dansker... Underligt nok

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Du kan eventuelt lave en mere detaljeret triprapport til triprapport afdelingen? :D

Det lyder ubehageligt, eller om ikke andet rigtig irriterende. Tror du ikke også teen og stressen kan have givet din chokoladerus et ekstra boost?

Medlem
Brugeravatar

Hvis nogen er interesserede i at læse om chokolade som et stof er Jonathan Ott´s bog værd at lede efter på nettet:

http://www.erowid.org/library/books/cho ... dict.shtml

The Cacahuatl Eater is the only book to treat chocolate first and foremost as drug, and to suggest the chemical basis for the chocolate habit, a type of drug addiction.
The Cacahuatl Eater is a multi-disciplinary survey of the natural history of cacao and chocolate, and is the first book to detail:

* History of cacao the drug more valuable than gold
* Nutritional comparison of chocolate to other foods
* Facts about chocolate and tooth decay, acne, allergies, obesity, migraine and benign breast disease
* The theobromine addiction syndrome -- The mysterious connection between chocolate and love

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hej,

Tak for jeres svar :D
Ja, det er helt sikkert en theobromin overdosis! Theen har selvfølgelig også hjulpet på det.
Jeg har bogen af Ott, og har også læst den. Den er god og informativ synes jeg.
Og jeg ynder nu en gang at spise mørk chokolade i små mængder for at få energien op :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]