Det er egentligt absurd at sammenligne khat med alkohol.
Hvor mange af jer anser kaffe for et decideret rusmiddel? Mild morgenstimulant, med en så subtil virkning at det næsten kunne være placebo, medmindre man overdoserer.
Jeg læste en tråd på et andet drugboard, hvor en nordafrikaner kommenterede i en tråd om indtagelse af khat. Han forklarede at det IKKE var et rusmiddel, nærmere en alternativ kaffe, og et kulturelt fænomen, og at afrikanere slet og ret ville le ad dig HVIS du brugte khat som et rusmiddel, så at sammenligne khat med vores omgang med alkohol er faktisk at stramme den.
Jeg husker en anden tråd herinde fra, hvor Lene Espersen udtrykte at man måtte stramme reglerne, for at komme misbruget af narkoplanten, khat, til livs.
Hun burde sætte sig ned, og overvære en somalisk khat session, hvor der hyggesludres en halv times tid, og synkront indtages en smule khat. Så kan hun snuppe en café latte, og forklare dem præcis hvorfor de straffes med bøder og fængsel for at tygge denne milde stimulant, hvis skadelige virkning, i praksis, ikke en gang overgår kaffe.
Men jeg ønsker khatsmuglerne al mulig held og lykke.
Edit: Lene blev CITERET i en artikel, og skrev IKKE i en trådpåpsy.dk