Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 09:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har i dag haft en længere snak med en fra psykiatrifonden og han anbefalede at vi gjorde de nævnte ting. Og at det i sidste ende ville ende med at han kollapsede pga: ingen mad og kun alkohol og joints. Det vil resultere i at vi kan få ham indlagt

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil ikke spille klog, men måske det så også hans måde at konfrontere sine problemer på. Måske underbevidst - at køre sig så langt ud at han kolapser.

håber i får ham tilbage. god nat

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Trist historie. Godt at du er indstillet på at hjælpe din ven, ellers kunne det stå endnu værre til.

Hvis det er rigtigt forstået, at I er en vennekreds som bruger cannabis, alkohol og psychedelia rekreativt, på noget nær daglig basis, vil jeg råde jer til at skrue forbruget ned, pga. situationen. Det er sværere at hjælpe andre, hvis man selv er påvirket.

Jeres ven har brug for professionel hjælp, hurtigst muligt. Måske kan det betyde noget for ham, at drøfte sin "alternative" livsanskuelse med en voksen, udenforstående person, som kan give noget andet feedback end I måske kan som hans venner. Men I må også være der, og prøve at hjælpe ham til at træffe nogle sunde beslutninger i hans hverdag. Jeg gætter på, at en længere periode som clean/ædru, hvor I hjælper ham til at spise, vil have en positiv effekt på ham.

Tag ham alvorligt, men lad være med at acceptere hans vrangforestillinger som sande. Fortæl ham at I ved at de ikke er rigtige, uden at blive vrede på ham. Eksempelvis: "Vi spiser ikke kun fordi vi har "lært det", men også fordi vi er nødt til det, men også fordi kroppen ikke kan leve uden føde. Planter skal ikke kun have sol og vand fordi de har lært det, men fordi de visner og dør uden det."

Forhåbentlig kan han blive frisk og afbalanceret igen, men det sker ikke af sig selv. I er nødt til at være der for ham, selvom det ikke nødvendigvis er behageligt for nogen af jer.

Medlem

Hvordan går det med ham, er han blevet indlagt, eller på anden måde fået hjælp?

Medlem
Brugeravatar

Opdatering:

Nu er vi kommet hjem fra Roskilde! Det har været en oplevelse på mange måder. Min ven var med selvom vi anbefalede at han blev hjemme.

1 dag mister han sin billet i køen og jeg kan ikke hjælpe da køen er spækket med mennesker og jeg selv står der 6 timer. To dage efter tager vi på Roskilde politistation for at spørge efter ham. Det viser sig så at de har haft ham i detentionen fordi han prøvede at begå selvmord ude på vejen ved festivalen. De havde så besluttet at lukke ham ud igen næste dag!
Vi tager hen og får noget at spise inde i byen og pudsigt nok så møder vi ham. Det første han gør da vi ser ham er at gå hen og sparke en bule i bilen! Vi prøver at få ham overtalt til at tage hjem, vi har flere venner der godt vil kører fra Sønderjylland for at hente ham, men det gider han ikke. I stedet køber han en ny billet! Vi tager ham med hen i vores Byggemand Bob lejr hvor vi selvfølgelig fester ret voldsomt! Han beslutter så at flytte over i vest pga. vi åbenbart er for tossede. Så går der to-3 dage før jeg hører noget til ham igen. Der hører jeg så at han er blevet hentet af sine forældre, hvor han så bor nu. Vi tager hans bil søndag nat og for den afleveret ved hans forældre.

Jeg har snakket med ham i dag og fået ham overtalt til at ringe til psykiatrifonden! Ellers så bor han et roligt og isoleret sted lige nu hvor jeg håber han kan falde til ro. Han er stadig overbevist om at han skal giftes med en pige på 14, selvom han selv er 24. Pigen kender jeg, og jeg ved at hun ikke er forelsket i ham!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
DXA skrev:
Opdatering:

Nu er vi kommet hjem fra Roskilde! Det har været en oplevelse på mange måder. Min ven var med selvom vi anbefalede at han blev hjemme.

1 dag mister han sin billet i køen og jeg kan ikke hjælpe da køen er spækket med mennesker og jeg selv står der 6 timer. To dage efter tager vi på Roskilde politistation for at spørge efter ham. Det viser sig så at de har haft ham i detentionen fordi han prøvede at begå selvmord ude på vejen ved festivalen. De havde så besluttet at lukke ham ud igen næste dag!
Vi tager hen og får noget at spise inde i byen og pudsigt nok så møder vi ham. Det første han gør da vi ser ham er at gå hen og sparke en bule i bilen! Vi prøver at få ham overtalt til at tage hjem, vi har flere venner der godt vil kører fra Sønderjylland for at hente ham, men det gider han ikke. I stedet køber han en ny billet! Vi tager ham med hen i vores Byggemand Bob lejr hvor vi selvfølgelig fester ret voldsomt! Han beslutter så at flytte over i vest pga. vi åbenbart er for tossede. Så går der to-3 dage før jeg hører noget til ham igen. Der hører jeg så at han er blevet hentet af sine forældre, hvor han så bor nu. Vi tager hans bil søndag nat og for den afleveret ved hans forældre.

Jeg har snakket med ham i dag og fået ham overtalt til at ringe til psykiatrifonden! Ellers så bor han et roligt og isoleret sted lige nu hvor jeg håber han kan falde til ro. Han er stadig overbevist om at han skal giftes med en pige på 14, selvom han selv er 24. Pigen kender jeg, og jeg ved at hun ikke er forelsket i ham!

Hvem fanden er det, du har hevet med over i vores lejr, som jeg er gået glip af? :shock: :P

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Minimal :arrow: Det var HC (Trucker-Bob)
Men du har sikkert ligget på en luftmadras og været gået kold hvis ikk' du kan huske ham :lol:

Medlem
Brugeravatar

Nu er min ven begyndt til psykiater! Psykiateren har sagt til ham at han ikke kunne stille en ordentlig diagnose når han drak og røg hele tiden, så han skulle altså gå clean! Det har han så valgt ikke at gøre :S

Som tingene står lige nu, så ser det i mine øjne ret sort ud! Hvis i har nogle alternative forslag til hvad man kunne gøre ud over de forslag der i forvejen er kommet, så ville jeg være yderst taknemmelig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DXA skrev:
Nu er min ven begyndt til psykiater! Psykiateren har sagt til ham at han ikke kunne stille en ordentlig diagnose når han drak og røg hele tiden, så han skulle altså gå clean! Det har han så valgt ikke at gøre :S

Som tingene står lige nu, så ser det i mine øjne ret sort ud! Hvis i har nogle alternative forslag til hvad man kunne gøre ud over de forslag der i forvejen er kommet, så ville jeg være yderst taknemmelig.

Kan du være aktiv ham? altså tage ham med ud nogle steder og måske få hans krop bevægelse

Medlem
Brugeravatar

Et skud i tågen.... men det lyder som om alle ideer er velkomne. Måske kan du bruge dette, måske er det helt ved siden af. Men jeg kom til at tænke på Jørgen Lumbye - psykolog, foredragsholder og forfatter (meget vidende mht stoffer og ændrede bevidsthedstilstande)
http://www.hovedgaden.org/htm/jorgen-lumbye.htm

evt ring til ham og hør om han har nogle ideer/kontakter (evt. giv ham link til denne tråd)

Og god bedring med din ven :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Har du fået din ven på ret køl? eller er han stadig psykotisk?

Medlem
Brugeravatar

Ja, hvordan står det til med ham?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Så vidt jeg har hørt, skulle han være nogenlunde ovenpå igen og over det værste.

Medlem
Brugeravatar

Var det noget psykose eller hvordan?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]