Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej, min nabos grund står fuldstændig tom, da huset er blevet revet ned for 1½ år siden, og der er ikke nogen, der flytter ind lige foreløbigt. Der er begyndt at vokse en hel del mærkelige planter, blandt andet de her, som ligner en art af Morning Glory. Er der nogen, der ved om det er MG, og om de er potente?
Billede
Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes umiddelbart, de ligner meget, men kan ikke rigtigt tyde bladene. Dog forstår jeg ikke helt, hvorfor du vil vide, hvorvidt de er potente? Jeg mener sjældent, medmindre man er dygtig indenfor kemi, at man kan bruge planten til noget, da den indeholder en del flere giftige alkaloider end frøene (som jeg aldrig har fundet ud af at høste).

Håber det hjalp

Mvh,
Gargarin

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Er blomsterne ikke hvide? I så tilfælde ligner det gærde-snerle calystegia sepium.

Billede

Se link:
http://da.wikipedia.org/wiki/G%C3%A6rde-Snerle

-og nåja.. den er ikke halucinogen :wink:

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Jo, blomsterne er hvide, og der står også at den kan skyde frem som ukrudt, hvilket forklarer at adskillige kvadratmeter af den er dukket op ud af det blå her på det sidste.
Ved du om det er hele planten, der ikke er halucinogen, eller om frøene måske er det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nej der er ingen sjov i denne tragtsnerle, hverken i evt. frø eller andet

Junior medlem
Brugeravatar

Æv, det var da en kedelig plante.
Tak for de gode svar. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kunne da være hyggeligt med en hallucinogen nabohave men igen, hvis det endelig var den aktive art så ville der sikkert ikke være nok frø overhovedet til en omgang. De kaster ikke mange frø af sig og dosen ligger jo som bekendt på 150-200 frø hvis det er første gang du prøver dem. Hvis det er anden gang du prøver dem ligger dosen selvfølgelig på 0 frø. Man gør det ikke anden gang :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
var præcis opmærksom på helt samme plante, panda. så den først i min have og tænkte straks på morning glory, kunne dog ikke finde nogle frø af nogen art på den, så droppede det, og det kan jeg vist også roligt gøre nu.
den vokser vildt flere steder har jeg lagt mærke til :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
InnerNetExplorer skrev:
Det kunne da være hyggeligt med en hallucinogen nabohave men igen, hvis det endelig var den aktive art så ville der sikkert ikke være nok frø overhovedet til en omgang. De kaster ikke mange frø af sig og dosen ligger jo som bekendt på 150-200 frø hvis det er første gang du prøver dem. Hvis det er anden gang du prøver dem ligger dosen selvfølgelig på 0 frø. Man gør det ikke anden gang :D

Hvorfor skulle man ikke få noget godt ud af MG eller LSA i al almindelighed? Me don't not helt understand det?

Og hvorfor skulle de ikke kaste mange frø af sig? De blå tragtsnerler jeg har set har næsten dækket jorden med sorte frø? (overdrivelse fremmer forståelsen)

...og evt. rensebenzin-vask og vand- el. ethanolekstrakt er ikke kryptisk kemi, men noget de fleste burde kunne finde ud af... Dog foretrækker jeg at æde frøene. Hvis kvalme er ensbetydende med afholdenhed, hvad så med meskalin? Det er imo endnu værre

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xpert skrev:
InnerNetExplorer skrev:

Hvorfor skulle man ikke få noget godt ud af MG eller LSA i al almindelighed? Me don't not helt understand det?

Og hvorfor skulle de ikke kaste mange frø af sig? De blå tragtsnerler jeg har set har næsten dækket jorden med sorte frø? (overdrivelse fremmer forståelsen)

...og evt. rensebenzin-vask og vand- el. ethanolekstrakt er ikke kryptisk kemi, men noget de fleste burde kunne finde ud af... Dog foretrækker jeg at æde frøene. Hvis kvalme er ensbetydende med afholdenhed, hvad så med meskalin? Det er imo endnu værre

Det er helt klart personlig erfaring jeg baserer det på og var ment med et lille glimt i øjet. Jeg tror helt klart man kan finde en vej rundt om LSA, jeg har bare selv oplevet kvalmen én gang for meget til at jeg vil gøre det igen. :mrgreen:
Ang. frø så er det igen ud fra hvad jeg selv har oplevet de seneste somre hvor de har vokset i min have. Jeg synes kun de kaster 10-15 frø af pr. plante. Ca. et frø pr. blomst. Jeg vil mene det er nemmere at købe dem i stedet hvis man planlægger flere trips i 250-500 frø området.
Jeg citérer The Dude i denne sag:
"Well.. That's just... [my] opinion man.."

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Mine planter har for det meste givet mig 6 frø pr. blomst. Derudover har jeg langt mere en 10-15 blomster pr. plante. Tror måske ikke dine har haft helt optimale betingelser?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]