Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Flephedron
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
En ny variant af et parasubstitueret methcathion ser ud til at have ramt markedet...

Billede
Billede

*Den øverste er flephedron, den nederste er mephedron.

- Burde man advare folk imod dette? et parasubstitueret methcathion, præcis ligesom mephedron, blot med et halugen, flour - hvilket i andre sammenhæng også har haft tendens til at være hjerneskadeligt?

- eller burde man se i den anden retning, at 4-flouramphetamin og 4-flourmethamfetamin ikke ser ud til at være særlig hjerneskadelige? de er trods alt kun en oxogruppe/ og methylgruppe fra..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark. Mellem Skagen, og Tyskland.
Nu er jeg nok den sidste man skal spørge til råds, omkring kemi osv. Men ud fra det billede der synes jeg godt nok de ligner hinanden meget :D Der er jo kun det "f" til forskel.

Kan du fortælle om rusen er den samme, eller helt anderledes?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Jeg hørte også her for 2 uger siden, der skulle være ankommet en nyt stof (glemte navnet) Men det nok det der.. Skulle ihvertfald være noget med smæk på :o

Site Admin

Hej Spiffeh.

Godt initiativ!

Det var oprindeligt mig der postede advarslen om Mephedron og det gjorde jeg med baggrund i en uheldig tendens 4-substituerede amfetaminer udviser. Amfetaminer hvor alene 4- positionen er substituerede har tit nogle slemme bivirkninger (neurotoxicitet, forhøjet blodtryk mv.). De studier jeg har læst om fritager ligepræcis 4-flouro substituerede amfetamin(er) fra de mere alvolige skadevirkninger. Jeg har ikke grund til at tro, at 4-fluoro-methcatinone er specielt meget slemmere end 4-fluoro-methamfetamin (som jeg i øvrigt kender så lidt data om at alt skal tages med et gran salt).

Summa summarum:
4-fluoro-methcatinone springer ikke så meget i øjnene som et potentielt farligt stof som mephedrone, men der er al grund til at være tilbageholden med det da dets (bi-)virkninger er total ukendte.
Men lad der ikke være noget tvivl om jeg at synes det er noget svineri at forhandleren af stoffet markedsfører så nye og eksotiske stoffer uden blusel og omtanke for folks ve og vel. Jeg synes faktisk det er en langt mere ussel gerning end det den klassiske pusher udfører, da der ikke er tvivl om at personen der gør det har lidt mere hjerne med sig end som så og burde vide bedre. Skam dig alvorligt hvis du læser det her!!!

Med venlig hilsen
KenIshii

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Jeg vil mene at "flephedron" vil have en (sandsynligvis meget) svagere virkning end "mephedron". Årsagen skal findes i stoffets bioavailabilitet, da "flephedron" pga. større polaritet muligvis vil have sværere ved at passere blod-hjernebarrieren. Desuden vil der muligvis ses mindre affinitet til dopamin-transporteren, da fluor-atomet så at sige sidder i vejen. Pga. beta-keto kan det tænkes at, den affinitet 4-FMP kan tænkes at have for serotonin-transporten, ikke er til stede eller kun svagt. Men hovedsagligt vil jeg tro at bioavailibiliteten er i vejen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
entheoceuten skrev:
Jeg vil mene at "flephedron" vil have en (sandsynligvis meget) svagere virkning end "mephedron". Årsagen skal findes i stoffets bioavailabilitet, da "flephedron" pga. større polaritet muligvis vil have sværere ved at passere blod-hjernebarrieren. Desuden vil der muligvis ses mindre affinitet til dopamin-transporteren, da fluor-atomet så at sige sidder i vejen. Pga. beta-keto kan det tænkes at, den affinitet 4-FMP kan tænkes at have for serotonin-transporten, ikke er til stede eller kun svagt. Men hovedsagligt vil jeg tro at bioavailibiliteten er i vejen.

Det lyder for sygt det der..
På dansk, mener du så at: Flephedron ikke er ligeså farligt som mephedron?

Site Admin

Cooker skrev:
entheoceuten skrev:

Nej, det han siger er basalt set, at det formodenligt ikke er et særligt potent rusmiddel per gram. Derfor kan det sagtens have nogle særdeles ubehagelige (bi-)virkninger, så det skal ikke tolkes som en blåstempling.

MVH
KenIshii

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
IMO er flephedron noget af en skuffene oplevelse, det smager klamt og synes det er svært at opnå virkning hvertfald med nasalt indtagelse. IMO går i ikke glip af noget. Synes det er er en hvis sammenligning med mephedrone, men det er ikke noget jeg har lyst til at prøve igen.

Og jeg synes hurtigt at det mister sin potens hvis det bliver opbevaret for varmt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark. Mellem Skagen, og Tyskland.
FlæmMing skrev:
IMO er flephedron noget af en skuffene oplevelse, det smager klamt og synes det er svært at opnå virkning hvertfald med nasalt indtagelse. IMO går i ikke glip af noget. Synes det er er en hvis sammenligning med mephedrone, men det er ikke noget jeg har lyst til at prøve igen.

Og jeg synes hurtigt at det mister sin potens hvis det bliver opbevaret for varmt.

Så det kommer aldrig til at kunne måle sig med mephedron? - måle sig, er måske lige groft nok, men potensen er ikke den samme pr. gram som den er ved mephedron?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Intense Energy! skrev:
FlæmMing skrev:

Så det kommer aldrig til at kunne måle sig med mephedron? - måle sig, er måske lige groft nok, men potensen er ikke den samme pr. gram som den er ved mephedron?

Nej, det kan du jo se at de skriver, så hvorfor spørger du om det igen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej flephedron kan slet ikke måle sig med mephedrone, imo synes jeg doserne på flephedronen var højere end på mehedrone. Man skal tage en del flephedrone før man opnår virking IMO. Jeg har kun indtaget det nasalt, og jeg kunne forstille mig at der var en del krydstolorance mellem de 2 ting. Og røg hvertfald op i 100-150mg før jeg kunne mærke lidt. IMO er det ikke værd at prøve.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Så vidt jeg kan læse mig til, blev flephedrøn syntiseret for lang tid siden hos the hive - hvor man på grund af den manglende potenthed ikke fandt stoffet interessant nok.. - hvilket passer meget godt sammen med jeres erfaringer/påskynd.

- Entheoceuten, tænkte på om du kunne forklare dit udsagn omkring polariteten? Kunne det tænkes at man, ved at bruge cathion, i stedet for methcathion versionen - ville kunne få et mere potent stof? - således at den aminosubstituerede methylgruppe ikke gør den ene side så polær ?

- og hvordan hænger det her sammen med udsagnet jeg engang hørte, at en øget elektronegativitet, øger hjerneskaden? var det udsagn crap?

ot: nogen af jer der kender nogen sjove kemi programmer til at tegne polariteten? (burde jo være ret simpelt)

Medlem
Brugeravatar

Med denne gruppe stoffer er det ikke så meget om det er n-methyl derivat eller ej, dette har størst betydning for hvor dybt i hjernevævet at stoffet trænger ind, og hvor længe det bliver her. Methylgruppen gør stofferne mere fedtopløselige, og blokerer i en vis udstrækning for mono-amino oxidase-enzymerne.
Det jeg mener omkring polariteten er den polaritet som tilføres stoffet ved at sætte beta-keto og halogen på. Dette giver en/to udsatte polære "ender" på molekylet, hvorfor at opløseligheden, og derfor bioavailibiliteten i hjernens fedtvæv kunne tænkes at blive reduceret.
Den hjerneskade (serotonin depletion) som ses i forbindelse med para substituerede amfetaminer, undtagen fluoro versionerne, kan tænkes at henføres til at halogenerne, undtagen fluor, både er bedre til at stabilisere en elektron (hvorfor de "aktiverer" serotonin transporten), og de kan elimineres fra stoffet. Hvis sidstenævnte forekommer, er der et halogen "radikal" i omløb... meget usundt da de reagerer meget kraftigt. Fluor binder så kraftigt til sit carbon, at elimination stort set ikke forekommer.

Medlem
Brugeravatar

Cooker skrev:
entheoceuten skrev:

Det farligeste, ud over misbrugspotentialet, ved "mephedron" er at det virker som kraftig adrenalin releaser / genoptagshæmmer. Ved at tage store doser stiger blodtryk og hjerterytme til kredsløbet til sidst kolapser. Denne effekt vil "flephedron" sandsynligvis også have, og da det skal tages i større doser end "mephedron", er sandsynligheden for overbelastning af hjerte-kar kredsløbet større.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har du nogle kilder på dette (mephedrons virkningsmekanisme) eller er det en antagelse baseret på analoger's virkningsmekanisme?

entheoceuten skrev:
Cooker skrev:
entheoceuten skrev:

Det lyder for sygt det der.

Det farligeste, ud over misbrugspotentialet, ved "mephedron" er at det virker som kraftig adrenalin releaser / genoptagshæmmer. Ved at tage store doser stiger blodtryk og hjerterytme til kredsløbet til sidst kolapser. Denne effekt vil "flephedron" sandsynligvis også have, og da det skal tages i større doser end "mephedron", er sandsynligheden for overbelastning af hjerte-kar kredsløbet større.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det muligt at fjerne en flour bindning eks så flephedron vil blive til mephedron.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
FlæmMing skrev:
Er det muligt at fjerne en flour bindning eks så flephedron vil blive til mephedron.

Hvis du blot fjerner fluor får du methyl cathinon, hvis du vil have PMMC skal fluor substitueres med en methylgruppe

Medlem
Brugeravatar

Til DR-D

Der eksisterer forskning på 4-FMP og analoger, men kun ringe forskning på beta-keto versionerne. Hvad jeg skriver er en kombination af egen erfaring og forskning på analoger samt dopamin-/serotonin- og norandrenalin-transporterne. Hovedvægten ligger på forskning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DR-D skrev:
FlæmMing skrev:

Hvis du blot fjerner fluor får du methyl cathinon, hvis du vil have PMMC skal fluor substitueres med en methylgruppe

Er begge ting muligt uden at have adgang til noget lab. Eller er det noget man vil kunne lave med en middel kemi viden?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
FlæmMing skrev:
DR-D skrev:
FlæmMing skrev:

Er begge ting muligt uden at have adgang til noget lab. Eller er det noget man vil kunne lave med en middel kemi viden?

det er ret svært

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]