Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 00:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Nu snakkede jeg lige med en omkring svampe hvor vedkommende så fortalte mig at hun kendte en der for noget tid siden havde taget (en stor vist) dosis svampe og aldrig var blevet den samme bag efter opførte sig underligt på en negativ måde? Kender ikke vedkommende men kender i også sådanne historier om folk der er blevet mere eller mindre psykostiske direkte udløst af et bad trip?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det er indelysende, at et tilpas fælt badtrip kan give diverse psykotiske træk såsom angst, depression m.v. Dels fordi svampe kan lukke op for visse døre der for vedkommende måske burde have været lukket, samt dels fordi det kan virke så levende. Og så det faktum, at ethvert rusmiddel kan udløse en psykose. Men mon ikke professionel hjælp kan få vedkommende på rette spor igen`?

Godt nok er svampe ikke det farligste, men man skal jo stadig passe på.
Anders

Dedikeret medlem
Brugeravatar

viste selvfølgelig godt at det kunne afføde psykiske problemmer? Men nogle af jer hvad udsat for at der er blevet sluppet en latent psykose fri affødt af et trip?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
De første badtrips jeg oplevede hang i mig lang tid efter, ligesom et stort smukt gennembrud gør...
Tror også jeg har opført mig delvist psykotisk i perioderne efter badtrips, men er også meget manisk, på en måde, efter et smukt perfekt trip, fyldt med energi.

Når jeg badtripper nu, er det væk en dag, maks to efter, kan selvfølgelig stadigvæk huske trippet og alle de frygtelige ting man så/oplevede/tænkte, men det er bare at analysere det, se på det med sine normale synspunkter.. Her hjælper det en del hvis man er en karakterfast person som står ved sine holdninger og har nogle grundprincipper i livet - noget fundamentalt som altid vil støtte en. Når man så har set på de tanker og defineret de syn, jamen, noget af det er tit fra uhyggelige film, som man egentlig ikke var blevet bange for da man så filmen, men alligevel har sat sig i underbevidstheden... andre ting kan være fra bøger, mareridt, tegneserier, nyheder osv osv. Igen kan det være ens tanker der er ondskabsfulde, men tit er det bare ens normale tanker der er kørt ud i det ekstreme.... konsekvenser som normalt ikke er frygtelige er pludselig drejet til at være frygtelige. Små problemer bliver blæst op til at kunne være katalysatorer til urealistiske problemer som i en blæst hjerne synes mulige.

Så sindssyg er han måske ikke blevet, medmindre han har anlæg for det, kan bare være noget temporært mindfuck hans hjerne ikke er helt gearet til at kæmpe med:( Bad shit at have det sådan.

Medlem

Jeg har oplevt EGo død på svame det bestemt ikk sjovt.. holdte dog en pause og fokuserede meget på det var svampenbes skyld som det egentlig oss er.. men efter noget tid. virker jeg sq ret normal igen... dog havde jeg en periode. med svære angst anfald og paranoide træk... det kan sagtens lade sig gøre og blive psykotisk på Swammere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

damn kan slet ikke forstille mig hvor sygt det må være..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er enig.. de første 2 (og eneste) badtrips jeg har oplevet har været meget intense, og har hængt ved i mange måneder.

Heldigvis er det væk nu :) men det er yderst ubehageligt, og man (jeg havde ihvertfald) det meget psykisk dårligt med mig selv .

Et par måneder efter hjalp MDMA mig til at arbejde nogle ting igennem,psykisk, som gjorde at jeg fik det bedre, hurtigt. I dag har jeg det fint.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre.
Sidste gang jeg tog noget var rent mdma for ca. en måned siden.
Jeg har altid haft lidt rengørings vanvid, men her de sidste 8 måneder har det bare taget overhånd. Hver gang jeg ryger en smøg eller andet det lugter på hænderne vasker jeg hænder, og jeg kan ikke gå ud af døren uden at min lejlighed at pænt ryddet op og alt ligger som det skal. Det gør at jeg her på det sidste har fået stress som resultere i ondt i maven og stress hver gang jeg skal noget. Uheldigvis har jeg fået det behov for at være social hver eneste dag som ikke gavner mit stress overhovedet, ved ikke hvad jeg skal gøre. Det er bare ved at æde mig op at jeg ikke bare kan ligge og slappe af hvis der ligger noget tøj i sofaen eller folk ringer til mig og spørger om jeg ikke vil med ud til diverse ting. Jeg kan ikke modstå at gøre rent og jeg kan ikke modstå at tage med til diverse ting.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Hypnotized

Din historie har ikke så meget med bad trips på svampe at gøre, men det lyder jo ret voldsomt alligevel. Jeg vil foreslå dig at oprette en tråd om det i medaljens bagside.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

psyboy skrev:
Jeg har oplevt EGo død på svame det bestemt ikk sjovt.. holdte dog en pause og fokuserede meget på det var svampenbes skyld som det egentlig oss er.. men efter noget tid. virker jeg sq ret normal igen... dog havde jeg en periode. med svære angst anfald og paranoide træk... det kan sagtens lade sig gøre og blive psykotisk på Swammere

Det kan aldrig være svampenes skyld at du opnår egodød, det kan kun være brugeren af værktøjet som ikke forstår at bruge det korrekt. EGO-død er noget af det smukkeste man kan opnå, at opleve ens ånd blive rykket fra kroppen, opleve noget på egen hånd, ikke længere føle fængslet omkring en..... Du skal nok overveje at rette dit malplacerede fokus væk fra svampene... det er ikke dem der er skyld i det, alt hvad de kan gøre for dig, er noget din hjerne selv er med til, det vil sige, det er noget du gør mod dig selv, derfor ligger der en sandhed gemt et sted i din oplevelse, led efter den, svampe er sandhed/løgn, find ud af hvad du har spurgt dem om og tænk over svaret.

Andreas/Saiko-Pod skrev:
@Hypnotized

Din historie har ikke så meget med bad trips på svampe at gøre, men det lyder jo ret voldsomt alligevel. Jeg vil foreslå dig at oprette en tråd om det i medaljens bagside.

Ja lyder ret så OCD agtigt.... Minder om mig i starten af 20'erne, for meget xtc, nogle ting skulle bare altid være på den samme måde, levede til sidst i et næsten fastlåst mønster af handlinger som jeg konstant underbyggede med hinanden, det eneste tidspunkt jeg ikke stressede på var i blæst tilstand.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Ja ved godt at det ikke har noget med svampe at gøre, for tror ikke at de gange jeg har indtaget svampe har noget med min ocd lignende adfærd. Var bare fuld igår og skulle lige ud med noget uden at jeg skulle lave en tråd som sætter meget spotlight på min tilstand. Tror jeg skal holde mig lidt væk fra stimulanser i en periode, tror at det har medvirken til at gøre min adfærd værre. Er det ikke det klogeste?
Forresten, hvis jeg går op og snakker med lægen og han konstaterer at mine symptomer er lige med OCD, kan det så forebygges på nogen måde?
Jeg føler ikke selv at jeg er "langt ude", det ligger bare i mig underbevidst at der skal være rent omkring mig og at jeg skal være ren.

Medlem
Brugeravatar

And skrev:
Og så det faktum, at ethvert rusmiddel kan udløse en psykose.

Også alkohol?

Katten skrev:
And skrev:

Også alkohol?

Yas!
alkoholpsykose
forvirringstilstand, som følge af langvarigt alkoholmisbrug, ofte med hallucinationer og forfølgelsesforestillinger, en form for alkoholpsykose er delirium tremens

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Katten skrev:
And skrev:

Også alkohol?

Der er omkring 10.000 akutte indlæggelse om året på de psykiatriske skadestuer som følge af "alkoholpsykoser".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

psy-boy skrev:

Kigger man på psilocybinmolekylet er der ikke hverken farver, fraktaler, psykoser eller egodød derinde. Klart nok medvirker svampene til det endelige resultat, men den anden halvdel er brugerens centralnervesystem. Det er i interaktionen mellem stof og psyke, der giver den totale oplevelse. Derfor skal man passe lidt på med at gøre svampeoplevelserne til noget rent eksternt, for oplevelsen kommer indefra.

Så er svampene "skyld i" egodøden, ja måske, men er de også skyld i at det blev opfattet negativt? Måske - måske ikke. Der er rigtig mange gode råd om Set og Setting og hvordan man skal forholde sig under trippet rent mentalt, og det er ikke uden grund.

Lidt for ofte fører vi vores drukkultur med over i den psykedeliske verden, med den følge at doserne bliver alt for høje og ukontrollable. Mere er ikke altid bedre, når vi taler psykedelika.

Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Katten skrev:
And skrev:

Også alkohol?

Der er omkring 10.000 akutte indlæggelse om året på de psykiatriske skadestuer som følge af "alkoholpsykoser".

Interresant, så er der jo ikke rigtig nogen undskyldning for at drikke i stedet for at ryge :p :offtopic:

Medlem

ja okay. men jeg vil til hver en tid. sige det var dem der hjalp mig på vej til denne tilstand... var jo Fuldt ud påvirket af svampe da jeg oplevede dettte... jo jeg tænker tilbage på oplevelsen både positivt og negativt. jeg vil bestemt helst ikk opleve det igen. da det var en ret ubehagelig oplevelse for mig.. men det kan self oss have noget og gøre med jeg overdoserede ret kraftigt med hawai. en helt håndflade fyldt med tørre svampe vil tro der har været omkring 4-5 gram. ja dumt kan i alle sige det var. og vil nok kun give jer ret i det idag.... men det har nok udløst sig af at.at på vej hjem. fra thylejren. og var ved at køre galt....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psy-BOy... biler og psykedelikas er bare så meget et no-go. Lad være med det....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]