Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 21:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hjertebanken
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Nu vil jeg lige smide et spørgsmål ind, jeg ser vel også migselv som "newbie" endnu selvom jeg har trippet et utal af gange nu!

Men mit spørgsmål er lidt "newbie" agtig.
Here Goes: Jeg har et stykke tid haft vild hjertebanken, hvor mit hjerte banker hurtigere og meget hårdere sådan i perioder flere gange om dagen.
Jeg har nævnt det for min mor, og hun kunne ikke svare på hvad det var, men hun kom her igår og sagde at det jo måske var pågrund af de svampe jeg har taget (ja hun ved det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Hun er ikke helt dum, og ved da også en del om drugs (af en eller anden grund)
Så jeg vil nu spørge om det kan være derfor, det skal siges at jeg tager svampe sjældent og kun har gjort det en gang i hele sommerferien, så det er ikke overdosering.
Jeg tror selv det er på grund af Ephedra at det er opstået men jeg vil da lige høre om folk har haft noget med hjertet i forbindelse med shrooms!
(jeg kender godt til det med hjerteflimmer ved for tit brug, men som sagt gør jeg det sjældent)
Det blev et langt spørgsmål men hvad fanden [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
det er helt klart ephedraen, kan selv få hjertebanken af det

Insane psychedelia user!

FUCK EPHEDRA! Det har oxo givet mig iregelmæssig hjerterytme [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Det kan osse være psykisk, engang havde en kammerat af mine den vilde hjertebanken hele tiden, han går til lægen og det viser sig at det er psykisk, men stadigvæk stofforskyldt og ikke mindre farligt af den grund, fordi alt hvad din hjerne finder på er squ rigtig nok!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

...hvis du har røget stærk hash/skunk kan det også sætte gang i blodomløbet, og enddog forårsage hjerteflimmer. Men så skal du også have overdrevet. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

/Tias

Dedikeret medlem

hehe jeg ryger "desværre" ikke, så det er nok ikke det.

Skide ephedra, skulle kraftedme afskaffes, brændes, ja jeg ved ikke hvad.
Forbandede bivirkninger!!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Måske hvis i lod være med at æde over 3 gram af lortet, så ville det måske være at i ikke fik så voldsomme bivirkninger...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Jeg har samme problem, skulle have en holster test, har ikke fået svar endnu, men mit er rimelig kraftigt, jeg får pletter for øjnene, hjertet banker helt vildt, og jeg er væltet af min cykel 2 gange, hvor min hjerne er slukket helt!! men jeg har som sagt endnu ikke fået svar. men skal poste når jeg gør.

Dedikeret medlem

sjovt nok syntes jeg oxo at ephedra under rusen giver en uregelmæssighjerte banken, men selv efter virkningen er væk kommer det engang imellem... ikke noget vildt .. men jeg har dog bekmærket det ....

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Efter bare 2 gange er der signifikant bevis på permanent forhøjet blodtryk, hvis ephedra-doserne overstiger "medicinsk"(25-50 mg) dosis.
Jeg mener det er på eurowid, jeg har læst det.

Medlem

Geografisk sted: DK
Hmmm jeg er godt nok oxe newbie på eohedra-området, har kun prøvet det èn gang - og det var nok...! Mit hjerte hamrede afsted fuldstændig vildt.. og jeg knækkede mig sygt meget... Og damn hvor var det som om min krop var en sauna.... Nederen.. Det gider jeg ikke mere...!

Dedikeret medlem

Dex> Nu siger du 3g, problemet er bare at det først bliver godt efter 3g, alt andet er spild af ephedra.
På under 3g får man ikke andet udaf det end at være lidt mere vågen end normalt.

Mange siger det er fedt at drikke sammen med ephedra men jeg bliver ikke fuld når jeg drikker sammen med det, så det er jo lidt latterligt (håber ikke det er det som folk synes er fedt, for så burde de i hvert fald ikke drikke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg har også totalt droppet det, da det efter min menning er fuldstændig fucked up at lege sådan med sit blodtryk
(bare træls jeg først fandt udaf det efter det var sket)

Insane psychedelia user!

Nåh så jeg var ikke den eneste der troede at Ephedra var helt uskadeligt..FUCK FUCK SHIT FUCK!

Medlem

Geografisk sted: DK
Jeg synes egentlig at virkningen er fed nok, men jeg gider fandme heller ikke at lege mere med blodtrykket...

In our memories
Brugeravatar

Hvis jeg spiser 1 gram Ephedra sammen med 1 gram Guarana 2-3 gange på en aften, self. spædet op med 8-10 shots/bajere, så bliver jeg i rigtig rigtig go' stemning...

Det varierer self. alt efter hvor lang aftenen bliver, men jeg æder aldrig mere end 1 gram ad gangen.

Jeg plejer dog også altid at danse stoffer igang, hvis der er mulighed for det...

In our memories
Brugeravatar

Hmm... hva' si'r i til det her?

"Mainstream medical researchers insist pseudoephedrine, the related chemical usedin
commercial cold preparations, is safer than ephedrine. Herbalists will agree with that,
but they insist that the whole ephedra plant is safer than either ephedrine or
psuedoephedrine. In Herbal Medicine for Everyone, British herbalist Michael McIntyre
writes that pure ephedrine "markedly raises blood pressure....but the whole (ephedra)
plant actually reduces blood pressure." German medical herbalist Rudolph Fritz Weiss,
M.D., maintains that the whole plant " has certain advantages (over
psuedoephedrine). Above all, it is better tolerated, causing fewer heart symptoms such as
palpitations."

Dedikeret medlem

Passer ikke en skid, i hvert fald hvis det er ephedra der har fucked mit (og jensus') hjerte op!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ædt Ephedra de sidste 3 år, og har aldig haft mærkbare bivirkninger. Jeg har eb teori om at det måske kan skyldes ekstrakten. Jeg er kun til supercaps (833 mg) 3-4 stk. passer perfekt til en god brandert. Hvis jeg vil have fuld knald på - så må der andet til. Hvis man ikke rigtig mærker noget usædvanligt (Chills m.m) før man æder 3 g - så er det sku noget lorte ekstrakt!!!

(RygerSmiley)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det hele hænger sammen med planten. Ren efedrin giver forhøjet blodtryk - det gør efedra planten ikke.
Inde i alle planter er der en naturlig balance - i efedra'ens tilfælde er der bla. nogle stoffer som modvirker efedrinen og forhøjet blodtryk. Hvis man ekstraherer efedrinen fjerner man naturligvis de stoffer som modvirker det høje blodtryk. Efedra er derfor ikke så skadeligt for dit helbred som ren efedrin.

Det samme gælder for mange andre planter/vækster. I daturaer fx er der også stoffer som mindsker antropinen/scopolaminens effekt. Hvis man derimod indtager det rene stof, er der større sandsynlighed for OD.

Jeg skal nok poste en underbyggende txt når jeg kommer hjem (er i skole nu).

[ 15 2001: Besked ændret af: Halifax666 ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]