Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 15:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: at ryge spand
Medlem

hej jeg har lige prøve at ryge spand, så vil bare hører hvad i andre syns om det.

jeg selv syns det var lidt nedren, men godt være jeg gjorde det forkert, men kan ikke se hvad jeg skulle havde gjordet galt.

hvad syns i om det?
og hvordan gør i det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Har selv røget spand en del gange, men kan ikke rigtigt lide den rygemetode. Men der er ihvertfald skrevet en del om det her på psychedelia

Emne: spand
Emne: er det uselt at ryge skrab i spand
Emne: Spandrygning, wtf?

Vil væde 1L sennep på du finder 99% af alt der er værd at vide om spandrygning i de 3 posts. Og se endelig også Erik SPANDmand`s videoer på youtube for at se hvordan.

Mvh mikkel

Junior medlem

Fylder en spand med vand og skærer bunden af en stor flaske. Du tager derefter et vandpibe hovede fx og putter de ønskede mix deri hvorefter du trækker den langsomt op og den bliver fyldt med gul røg. Du suger derefter imens du presser ned i vandet med flasken. Og får bankede røgen op i lungerne.

Fakta du bliver mere skæv, jo mere røg i lungerne af gangen.
Banke skæv.

Her er en lille film http://youtube.com/watch?v=yKjZFmhg5yk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Har kun prøvet det en gang, og jeg synes det ødelagde hyggen ved at ryge. Jeg er heller ikke typen, der drikker af ølbong.
Når man ryger hygger man sig! Man prøver ikke bare at blive så lam som muligt.

Er der ikke kun én måde at ryge spand på? Hvordan gjorde du da?

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Man kan også istæder for og trykke flasken ned når den er blevet fyldt med røg så bare løfte den op fra vand overfladen mens man suger, så kommer der godt med undertryk og dine lunger bliver fyldt på ingen tid :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Efter længere studier har jeg måtte indse at der er noget mystisk ved spanden: Visse betingelser skal være opfyldt for at ryge en god spand, ellers smager den krads. Den fejltagelse de fleste gør er at putte for meget tjald i, den skal ikke overpakkes men doseres ret præcist; hvis der er for meget brænder den langsomt, dårligt og smager for hasholie-krads. Hvis der er for lidt tjald brænder det for hurtigt, smager dårligt og for meget af tobak

Det tilrådes at bruge god tjald i spanden, den kan sagtens smage godt har jeg fundet ud af. Det afhænger af hvordan man blander den

Mange får heller ikke kraftigt nok sug på flasken, der skal være godt undertryk i flasken. Når flasken er trukket 3/4 dele op af vandet fjernes hovedet og læberne sættes på flasken helt tæt, røgen kan nu skydes ned i lungerne ved at bevæge hoved og arm/hånd/flaske i en glidende bevægelse nedaf. Det er også muligt at skyde røgen 5-10cm i luften ved at holde munden over og inhalere når flasken presses ned, det kræver lidt øvelse ikke at spilde noget røg, men foretrækker denne metode pga. hygiejnen; man skal ikke sutte på samme flaske som andre

Muad Dib: Der er to måder at suge spand på

Spand er bare endnu en rygemetode indenfor cannabisrygning, som tilmed virker rigtig godt. Foretrækker dog personligt en god joint, men en spand i ny og næ siger jeg ikke nej til

Medlem

Bryder mig egentlig ikke så meget om det med spanden. Vandfald er derimod fantastisk, og jeg vil vove at påstå det virker lige så godt.
Tag en halvandenliters flaske og skær et lille hul i bunden af flasken. Hullet skal nok ca. have en diamemter på 1,5-2 cm.
Det er bedst med en af de der discountcola flasker fra COOP.
Lav så hul i låget af flasken så der egentlig kun er gevindet tilbage. Ned i dette hul laver du så en dybning af sølvpapir, og prikker nogle små huller i med en nål. Mange, men små.

Hold så på flaskes hul i bunden og fyld den med ISKOLD vand, og sæt så låget på og put en sjat REN skunk i. Skru låget på og hold en lighter på skunken mens du lader vandet flyde ud i bunden. Så kan du skrue låget af og suge røgen ind når flasken føles helt afkølet igen.

Egentlig er det jo fuldstændig det samme som at ryge spand, men synes det er lidt sejere :P Og det slår ekstremt hårdt, og kradser ikke det mindste i halsen. Den er også rigtig god for dem, som mig, som ikke er så glad for tobak.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Eller også sætter du bare dit dejlige merskumshovede ovenpå qreax. :) Istedet for at ryge på noget ulækkert sølvpapir.

Medlem

Ryger ikke bong så har intet merskumshovede :D Men havde engang sådan en af de der små piber hvor man kunne skrue hovedet af, og det var bare perfekt :D

Medlem

tak for svar,
og ps du kan også godt bruge chillum.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
spand er det ultimative, hvis det udføres korrekt med det bedste hash du kan finde kan du trippe så meget ud...
for nogle dage siden lave mig og min bror 70-30 mix , med super duper fed, og jeg har aldrig trippet så meget på hash , det tætteste man kommer på at sammenligne er svampe...(som der selvfølgelig er 2-3 nivuaer over, ingen tvivl om det)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

2 gange i mit liv var nok, så holder magien også :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Har prøvet det en enkelt gang, og det er sgu ikke lige mig :)

Medlem
Brugeravatar

har prøvet det et par gange , men jeg bliver for basked af det og jeg får helt uro i kroppen og meget svimmelhed nogen sekunder efter jeg har suget :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
GODT NYT TIL SPANDRYGERE:

Jeg har intet JOB! Derfor sad jeg og kedede mig. Pludselig fik jeg en ide.
Jeg kan ikke afsløre for meget (skal først have taget patent på ideen), men jeg kan sige at spanden er revolutioneret! Håber ikke jeg har afsløret for meget, og hvis jeg har.... plz, ikke stjæl det fra mig (dette er det eneste jeg har opfundet i mit liv)....

Men, stay tuned 4 updates! I bliver ikke skuffede.

Edit: Så er svinets byggetegning lavet. Nu skal det bare patenteres og sættes i produktion!!! WOHOOOOOOO!

Medlem
Brugeravatar

glæder mig til af se den paul :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har du god grund til!

Desværre er jeg bange for at en så simpel, men så genial opfindelse måske ER lavet... *ked*

Medlem
Brugeravatar

det er vel ik sådan en vel http://www.youtube.com/watch?v=W_FO4Xe6jBg

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Bliver da sjovt at se paul, btw. hvis du ikke ved om det er lavet? så lav dog lidt research først O.o ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den spand som Erik har opfundet er, i forhold til MIN opfindelse, et stenalderredskab!!!
Min spand (Paulmaster 2000) er 1000 gange mere praktisk!

Og til dig, kredes, NEJ JEG VIL EJ!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]