Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 20:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
Flak skrev:
Er det morning glory du bruger er 175 frø for lidt. Er det hbwr skal du huske på det er relativt ustabilt i opløsning, og skal opbevares lidt påpasseligt efterfølgende for at sikre du ikke mister effekt. Der er desuden flere der oplever maveproblemer - det er min erfaring det ikke stabilisere maven med et par vodkashots til at starte det hele.

Generelt er det en rigtigt dum idé at lege med æter hvis man ikke ved hvad man laver - og selv da er det ikke smart at jonglere med ved køkkenbordet!

For lige at fluekneppe lidt er osmose udelukkende vand ;) Jeg ville ikke forsøge mig med sukker, jeg tvivler på det vil gøre noget positivt for opløseligheden - eller smagen for den sags skyld.

Med hensyn til brugen af vinsyre har jeg læst i en tråd, på et andet board at der var spekulationer om det kunne forøge stabiliteten. Desværre ryger mine bogmærker hver gang jeg opdatere firefox, og jeg kan ikke henvise dig til den :cry:

det er skam HBWR, af en variant hvor doseringen ligger på mellem 2 og 5 frø.
Mht til æter bliver det håndteret på betongulv (en altan), hvor jeg render rundt i enten bare tæer eller ESD-sko, pga faren ved statisk elektricitet. Udluftningen burde også være ideel ;).

Det er godtnok 11 år siden jeg havde kemi, så jeg er lidt rusten...
Det med osmosen har du jo såvidt ret i, men tanken var at på en eller anden måde at hive LSA'en ud ved at erstatte den med noget andet, hvis det ellers er praktisk muligt. Man vil jo ikke bare efterlade en hel del af the good stuff i snasket? Ideelt kunne man jo bruge uendeligt meget vand, men det tager sgu sin tid at inddampe ;)

Der er vist nok et eller andet med at LSD bliver stabiliseret med vinsyre (tartrater), men jeg vil ihvertfald smide "kryddersnapsen" i fryseren, for at forsinke henfaldet af LSA. Det virker med kød, så hvorfor ikke LSA? :D

Medlem
Brugeravatar

Hijacker lige tråden men holder mig on topic :)
Jeg har efterhånden læst en del omkring dette emne men er desværre ikke blevet meget klogere. vil dog indrømme at jeg ikke har søgt og undersøgt med 112% engagement.

Der er tilsyneladende ingen der giver et klart svar på om petroleum/rensebenzin/andet opløsningsmiddel, bliver siddende i frøresterne (selvom størstedelen fordampes). Det kunne jo tænkes(100% gætteri) at en del af det fik fat i nogle "revner" på overfladen af frøresterne og på magisk vis blev siddende for derefter at blive skyllet ud i det færdige ekstrakt man har tænkt sig at æde. men dette problem løses måske allerede ved at indampe LSAen med alkohol, og dermed også andet som gerne vil fordampe (det muligvis tilbage værende opløsningsmiddel)?

bottom line: hvis jeg skulle lave et LSA ekstrakt ville jeg helst være fri for at risikere at indtage benzin. Er der nogen risiko for dette, selvom man gør det hele rigtigt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Psilonautimus skrev:
bottom line: hvis jeg skulle lave et LSA ekstrakt ville jeg helst være fri for at risikere at indtage benzin. Er der nogen risiko for dette, selvom man gør det hele rigtigt?

TA-DAA!
Helt ærligt venner, sæt tingene i perspektiv (og jeg er lidt diplomatisk her :)) --

Pop-quiz; I hvilket tilfælde udsætter du dig for størst mængde benzin?
Ved at -
A. Du indånder dampe fra en benzin-optankning af bilen?
B. Du spilder rensebenzin ud over hånden, når du renser tyggegummi af sofaen?
C. Du knuser nogle HBWR-frø, som så er lagt i rensebenzin og siden er pulverets benzinrester afdampet i nogle timer. Derefter er frøene udvasket med 2-propanol. Denne alkohol (med evt. benzinrester) er så sidenhen inddampet, for kun at efterlade sig noget klamt lysegulbrunt gummisnask.

Svaret er A eller B. Jeg tror ikke engang en mikrogramsvægt ville registrere videre fordampning af benzin efter et par timer, hvis HBWR pulveret er godt spredt og fint.
Med andre ord er det sikkert farligere at trykke tante Emmas hånd, hvis hun tidligere på dagen tankede benzin, indåndede dampene, og derefter svedte dem ud på din hånd, så du følgende optog noget benzinen gennem huden.

MEN NÅR du så drikker ovennævnte frøekstrakt opløst i vand/saft (så snasket bliver på bunden), ender du muligvis som de fleste andre med max opkast, grundet en lille "triviel" ting: Det som førnævnte såkaldte "S9" (det er givetvis en forkortelse for stryknin her!).

Stryknin, mums. Smag på ordet. Ligger sikkert ligeså godt i maven som datura og ipecac.

Senest rettet af Lakhippien 23 jun 2008 14:33, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Hallo, flame lige lak for at sige der er s9 i HBWR...
Hvorfor bliver han ikke flamet når jeg blev mobbet af hele psy.dk den gang jeg gjorde det??

Iøvrigt er det pjat at tude over benzinen. Man kan hverken lugte eller smage det (hvis det da er der) og hvis man kan, så har man ikke ladet det fordampe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Paul Muad Dib skrev:
Hallo, flame lige lak for at sige der er s9 i HBWR...
Hvorfor bliver han ikke flamet når jeg blev mobbet af hele psy.dk den gang jeg gjorde det??

Iøvrigt er det pjat at tude over benzinen. Man kan hverken lugte eller smage det (hvis det da er der) og hvis man kan, så har man ikke ladet det fordampe.

Haha :) Ja der er faktisk noget der dæmrer nu, godt du er vågen. Jeg referede vidst uden at tjekke op. Så jeg brænder lige lidt her.
Men S9 er stadigvæk fork. for stryk-nine skulle jeg mene.. og det gider jeg ikke tjekke op på lige nu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Der har du ret. Men Yeti (master of all knowledge) flamede, dominerede og kuede mig, da jeg påstod der var stryknin i. Det står et eller andet sted på nettet, men kilden er utroværdig. Det skulle jeg dog lære på den hårde måde :lol: .
Lidt ligesom Jesus på korset, har jeg påtaget mig byrden af dine synder.

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]