Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
bellaDonna atropa skrev:
Prometheus skrev:
Hvad gør det da ved os mennesker? Altså ud over at hæve den almene sundhedstilstand og gennemsnitslevealderen betragteligt?.

Kræft i alle former, spæcielt kræft i de indre oragner.
Den almener sundhedstilstand er nedadgående, sytentiske stoffer har givet os fedme epedimi, hjærte og kar sygdomme i overflod, så så igen kan nogle af dem kureres med syntetisk medicin, fantatisk... I steden for at bruge forskning på at hjælpe folk der ikke er selvforskyldte i deres sygdom.
Viste du at fingerbøl, er et fantastisk hjærtemedicin foruden at være giftig?

Der er utallige årsager til at kræft er blevet blandt de hyppigste dødsårsager i løbet af de sidste 100 år - miljøgifte (såsom forbrændingsprodukter af benzin, sprøjtegifte osv) er helt sikkert en årsag, dårligt balanceret ernæring (og meget højere kødforbrug end tidligere) er en anden, men blot det at mennesker bliver så meget ældre er også en vigtig forklaring. Dengang folk kun blev 50 år gamle, nåede de ikke at få kræft. Og ja, jeg ved udmærket at fingerbøl er helt fin hjertemedicin, se HER. Men man bruger nu syntetisk digitoxin i medicin istedet for planteudtræk - det sikrer en ensartet kvalitet, hvilket er alpha og omega med så potentielt farlig medicin som digitoxin.

bellaDonna atropa skrev:
Der er flere hjælpestoffer foruden dem der får pillen til at se tilforladelig ud. Der er det aktive stof og så resten + den der få pakken til at se pen ud og som er ganske ufarlige som du siger. Det er dem mellem det aktive stof og glid ned hjælpestofferne jeg snakker om.
Stivelse er ikke altid af den gode slags men er en af de ting der binder fetet så det ophoper sig i kroppen, bare for at tage den mest uskyldige af dem som du nævner som ufarlige og som de fleste ser som ufarligt. Når du spiser sovs så er det ikke fedet der gør den fedende at spise, men det at du putter mel, eller anden stivelse i, som så binder bedtet og gør det svært for kroppen at fordøje. hvis du bare spiser sovsen uden at jævne den, kommer kroppen hurtigt af med det overskydende fedt og den er ikke nær så fedende.

Hvem som helst kan gå ind og se den fulde liste over hvilke tilsætningsstoffer / hjælpestoffer alle medikamenter indeholder på http://www.produktresume.dk - og det skal opgives fyldestgørende. Det er noget sludder at stivelsen kan være farlig i dette tilfælde. Uanset hvilken længde stivelsesmolekylerne har, tror jeg ikke på at de maksimum 100 mg man indtager sammen med en tablet kan gøre noget som helst galt. Jeg skal ikke kunne sige om dit eksempel med sovsen har noget på sig eller ej, men det ændrer ikke ved at stivelse i sig selv er harmløst.

bellaDonna atropa skrev:
nej det ville være unaturligt at jeg hældte kemekalier i maden for at spise pulverkartofler, pulversovs, og en pulverbøf, der var presset ned i en pille.
At tilberede mad er ikke anderledes end at tilberede en kop urtethe.

Mennesket er det eneste dyr som har "hævet sig over naturen" på en måde så de tilbereder mad ved opvarmning. Det er en menneskelig opfindelse, og vil dermed ifølge din definition være unaturligt, lige så vel som kunstigt fremstillede molekyler.

bellaDonna atropa skrev:
Tage nu mælk. Den er homogeniseret. Det vil sige at man har nedbrudt fedet så mælken er jævn hele tiden(alså ikke danner flødelag), den mælk er det mange alerkiker for. de køber den anden som de tåler fin, alså den ikke homogeniserete mælk. Så på kun et så lille plan er der forskæl på om det naturlige fedt tåles bedre end det der er splittet ad.

Den homogeniserede mælk er blevet udsat for en fysisk proces (egentlig bare en avanceret form for findeling) som formindsker størrelsen af de fedt-globuli som svømmer rundt i mælken. Det kan meget vel tænkes at have indflydelse på hvordan fedtet optages, men det ændrer ikke ved at et molekyle som er isoleret fra naturlig kilde vil være helt umuligt at skelne, ved egenskaber og virkning, fra det samme molekyle som er syntetisk fremstillet.

bellaDonna atropa skrev:
Man kunne læve langt bedre hvis man så længere end dovenskab og den nemmeste udvej.
Mennesker lider i længere tid, stoppet væk på plejehjem, tror også de er glade for den længere levetid og kunstige holden i live, når deres hjærne er stået af. der er en grund til at man snakekr om en ældrebyrde. det er skide besværligt med alle de gamle mennesker som er så plejekrævende at man frygter at der ikke er unge nok til at løfte ældrebyrden når det bliver vores tur. Glæder mig også vild meget over at når min hjerne ikke kan mere og har overskreden sin salgsdato, så venter der mig et par år med fraværende sygeplejer til at skifte min ble(måske har de opfundet en pille, så lorten bare kommer ud i pulver og der bare skal støvsugest i sengen, til den tid, hvem ved?) hvad hjælper det at blive 101 hvis hjærnen kun kan klare det til de 78...

Folk holder sig også mentalt klarere i længere tid. Der er intet som tyder på at demens er uundgåeligt når man når en høj alder. Mange af de mennesker som er blevet rigtigt gamle, var åndsfriske meget langt hen ad vejen. Jeg tror på at et gennemgående godt helbred ofte vil gøre at demens undgås meget længe. Og et godt helbred er blevet meget nemmere at opretholde med moderne medicin.

Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Prometheus skrev:
bellaDonna atropa skrev:
Stivelse er ikke altid af den gode slags men er en af de ting der binder fetet så det ophoper sig i kroppen, bare for at tage den mest uskyldige af dem som du nævner som ufarlige og som de fleste ser som ufarligt. Når du spiser sovs så er det ikke fedet der gør den fedende at spise, men det at du putter mel, eller anden stivelse i, som så binder bedtet og gør det svært for kroppen at fordøje. hvis du bare spiser sovsen uden at jævne den, kommer kroppen hurtigt af med det overskydende fedt og den er ikke nær så fedende.

Jeg skal ikke kunne sige om dit eksempel med sovsen har noget på sig eller ej, men det ændrer ikke ved at stivelse i sig selv er harmløst.

Det virker dog meget usandsynligt.

Måske man ikke skal trække fødevarer ind i debatten hvis man ikke kan sin ernæringsfysiologi? Forklaringen hænger på ingen måde sammen med mit kendskab til næringsoptag.

Kan fedtet ikke blive nedbrudt i tyndtarmen, så kan det ikke blive optaget ret godt. Det er fx. sådan at lægemidlet Alli modvirker overvægt. Ved at hæmme pankreatisk lipase hæmmes fedtfordøjelsen simpelthen, hvorved det spiste fedtstof passerer videre til tyktarmen og bliver skidt ud (det manifesterer sig gerne i den bivirkning man betegner "rektal lækage"). Det samme ville ske, hvis der ikke fandt nogen fordøjelse sted som et resultatet af binding mellem stivelse og fedt. Stivelsen bliver desuden også nedbrudt af amylaser så snart det kommer i kontakt med spyttet, og fordøjelsen fortsætter i tyndtarmen. Det lyder ret meget som en and.

Men hvis du kan dokumentere din påstand, så vil jeg da gerne se referencer.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 20:10, rettet i alt 2 gange.

Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Fordøje, nedbryde, det er et fedt. Du aner virkeligt ikke hvad du taler om.

Ved du godt at du har et seriøst attitude-problem? Du er virkeligt arogant og ignorant. Dårlig kombination.

Det her er et debatforum, og det her er underkategorien Videnskab. Hvis du ikke ønsker videnskabelig debat, så find dig et forum med mere ligesindede og så kan I leve i harmonisk ignorance, hvor ingen udfordrer jeres fejlagtige antagelser om verden. For det er jo tydeligvis dit problem, at du gør en masse antagelser, men aldrig har sat dig ind i hvordan tingene hænger sammen, og du har ingen interesse i at få udfordret dit verdensbillede. Åbensindet? Hah!

Måske du bare skulle holde dig væk fra videnskabsforum?

Medlem
Brugeravatar

Jeg er selv (næsten helt) symptomfri vha kinesisk urtemedicin og homøopati.
Har tidligere også brugt akupunktur, med godt resultat.
Sender en pm med yderligere info, da jeg ikke ser det nødvendigt at diskutere om hvorvidt ovennævnte virker eller ej ;)

Jeg var i flere år hundesyg af allergi i 7 uger hver sommer - var meget hårdt ramt.
- Måtte blive indendøre eller skynde mig ud til havet tidligt om morgenen (når der vel at mærke var pålandsvind...).
Idag sidder jeg i det høje græs hvis jeg har lyst - og nyder det, hvis bare jeg har taget mine urter.

For at forebygge en diskussion omkring symptombehandling contra helbredelse...:
det er ingen helbredelse (selvom generne er blevet meget mindre for hvert år).
Så det er til en stor del symptombehandling - men alle der har haft pollenallergi og har mistet en hel sommer pga det, vil være enige med mig i, at i dette tilfælde er symptombehandling uden bivirkninger ok. Jeg har fået glæden ved sommeren tilbage, samt det sociale liv.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
...................

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]