Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 20:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Қeta-Smølfen skrev:
HexTrix :arrow: Øhh ikk for og brokke mig eller noget, men Prometheus har allerede posten den artikel fra tv 2 en tand længere oppe :wink:

Hex Trix havde lavet en ny tråd om det, men den blev sammenlagt med denne.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Svinet skrev:
Sætter man så ikke folk som sælger andre RCs i samme bås som Winta?

Jeg har ikke noget problem med folk der sælger RC's. Det må være købernes eget ansvar at skaffe kvalitetsinformation om hvert stof før de køber det / tager det.
Men når den samme person som sælger samtidig arbejder særdeles proaktivt for at sprede en positiv hype omkring stofferne (uden at nævne eller vide noget som helst om risici og skadesvirkninger), bliver det uacceptabelt ifølge min etik.

MEGATRON

Kan ikke se hvorfor sælgeren af det pågældende mephedron skulle have samvittighedskvaler, det er jo nu engang den unge selv der har valgt at tage narko - med de risici og konsekvenser det indebærer.

Junior medlem

Geografisk sted: Haderslev
Måske er det mig der ser forkert på det.
Men efter min mening er det uhyggeligt samvittighedsløst af ham - det er selvfølgelig hvad der kan ske når man sælger stoffer, men jeg selv ville have en skidt smag i munden over affæren.
I øvrigt er jeg også under indtryk af at sælgeren har romantiseret stofferne en del - som om methylon og mephedron er forholdsvist sikre stoffer, selvom man stort set intet ved om dem - det er vel nok det, der går mig mest på.

EDIT: Igen en appel til moderatoren. Er det ok at poste samtalen, jeg er i tvivl.

Jeg valgte at slette samtalen ovenfor for en ordens skyld. Den var nogenlunde relevant for diskussionen, men det bliver normalt ikke set som god skik at poste udpluk fra private samtaler. MVH Prometheus

MEGATRON

Så skal kassedamen eller kioskejeren vel også sidde med en dårlig smag i munden når de langer øl eller tobak over disken (det er beviseligt meget skadeligt!), eller hvad med bilforhandleren der sælger en hurtig bil til en 20-årig? Man kan jo blive ved, pointen er at det er folk selv der må tage ansvar for deres handlinger, at den pågældende dreng så har trukket den yderste konsekvens er selvfølgelig tragisk men det gør ikke winta eller hvem der nu har solgt det skyldig i hans død.

ps. vi kan desuden ikke vide om vi har fået hele historien, Tv2 har jo ofte udvist et lemfældigt forhold til sandheden.

Senest rettet af dopemax 19 jun 2008 14:48, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Geografisk sted: Haderslev
Det kan der være noget om. Jeg mener heller ikke han har været direkte skyld i personens død, men efter at have læst hans beskrivelse af stofferne føler jeg han romantiserer stofferne og i hasten glemmer at nævne at man INTET ved om dem. Det er dét der går mig lidt på. Winta skal selvfølgelig ikke gå rundt og følge sig skyldig i en persons død, men efter min mening bør han helt sikkert overveje den måde han har markedsført produkterne på.

Citat:
ps. vi kan desuden ikke vide om vi har fået hele historien, Tv2 har jo ofte udvist et lemfældigt forhold til sandheden.
Det er desværre sørgeligt og sandt.

Men for at vende tilbage, kan du følge mig i det med romantiseringen?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
På fucking tide at pMMC blev illegalt...

Det var jo kun et spørgsmål om tid før det forsagede et dødsfald. :x

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Lidt OFF-topic.

Er der nogle som ved om 2-Methylamino-1-p-tolylpropan-1-one skulle have den samme neurotoksiske virkning som mepdedrone? For hvis det er det, så er ville det da være kanon at få lidt viden omkring det nu.

MEGATRON

Svinet skrev:
Men for at vende tilbage, kan du følge mig i det med romantiseringen?

Ja - men som sagt ved vi stadig ikke hvad der reelt er skyld i hans død, har han blandet med andre narkotika? Har han været vågen i mange døgn? Havde han et svagt hjerte? Så længe tv2 er nyhedskilden finder vi nok heller ikke ud af det :/

MEGATRON

FlæmMing skrev:
Lidt OFF-topic.

Er der nogle som ved om 2-Methylamino-1-p-tolylpropan-1-one skulle have den samme neurotoksiske virkning som mepdedrone? For hvis det er det, så er ville det da være kanon at få lidt viden omkring det nu.

Tjaa eftersom det ER mephedrone kan det vel godt tænkes.. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
dopamin skrev:
FlæmMing skrev:
Lidt OFF-topic.

ARH PIS! Skrev det forkerte ind. Mente selvfølgelig 2-Methylamino-1-p-fluorophenyl-propan-1-one og ikke 2-Methylamino-1-p-tolylpropan-1-one

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
For et almindeligt medlem af pøbelen, fremgår det tydeligt, at flere personer herinde kender personen, Winta, som har solgt pMMC/para-methylmethcathinon/4-methylmethcathinon/mephedron et al("kært" barn mange navne).

Skal vi for en god ordens skyld ikke nævne, at Winta straks blev bannet her fra psychedelia.dk og smidt på porten da det kom frem, at han solgte lortet og endda reklamerede for det herinde :?: Hvilket er imod boardets regelsæt!
Den "handlekraftige" politiker, vil straks twiste sandheden og fremlægge at psychedelia.dk er en samlecentral for lovløse pushere, der forsyner kongeriget med både lovlige og illegale substanser.
Derfra, og til en politisk diskussion, om at psychedelia.dk skal lukkes ved et lovindgreb, er der ikke langt.
De magtesløse politikere går jo som bekendt helt i selvsving, når ordet "narko" nævnes.

Hr. Rindom, du burde som misbrugs"ekspert", som allerede nævnt, kun udtale dig om viden du er ekspert på.
I folkeøjne er du en "guru", som ignoranter stoler blindt på. Du bør sgu ikke omgå sandheden lemfældigt og sige at stoffet findes i khat planten, Catha edulis. Denne plante er objektivt og videnskabeligt defineret som "det" 20. farligste rusmiddel, der er i omløb - modsat alkohol på en 5. plads og tobak på en 9. plads.
For et år siden havde jeg respekt for dig og din personlighed, men da du nu følger mediernes dagsorden og forhastet er begyndt at udtale dig om fakta baseret på løgne, så synes jeg sgu at du er blevet en gemen klaphat :wink:

"Think before you speak" er ikke det samme, som at tørre sig i røven før man skider!

Admin
Brugeravatar

FlæmMing skrev:
dopamin skrev:
FlæmMing skrev:
Lidt OFF-topic.

ARH PIS! Skrev det forkerte ind. Mente selvfølgelig 2-Methylamino-1-p-fluorophenyl-propan-1-one og ikke 2-Methylamino-1-p-tolylpropan-1-one

For lige at slå det fast er der endnu ingen, der ved med sikkerhed, om pMMC faktisk er neurotoksisk. Det er udelukkende baseret på spekulationer. Oddsene ser dog ikke for gode ud.
Det samme gør sig gældende for den 4-flourinerede variant. Om muligt ved man endnu mindre om dette stof end om pMMC. Der lader ihvertfald ikke til, at så mange har udsat sig selv for pFMC endnu, som det er tilfælder med pMMC. Men lur mig om historien ikke gentager sig for pFMC.

Ang. topic så er det nu ikke noget jeg vil græde snot over. Efter at have prøvet det et par gange konkluderede jeg, at det ikke var noget jeg havde lyst til igen.
Som nogle er inde på, så måtte det jo ske før eller siden, når pMMC er blevet brugt, sådan som man har set.

Det er dog tragisk med den unge mands dødsfald. RIP.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Fyns Stifttidende - Nyborg - Ukendt stof måske bag 18-årigs død

Ukendt stof måske bag 18-årigs død

Af Susanne Siig Petersen
Det er nu uvist, hvilket stof der i sidste ende slog 18-årige Kenneth Nielsen ihjel. For hans mor spiller stoffets kemi dog ingen rolle.

ULLERSLEV: Måske var det alligevel ikke methamfetamin, der dræbte den 18-årige Kenneth Nielsen fra Ullerslev. Et forholdsvis ukendt stof har nemlig fundet vej til Danmark - nærmere bestemt Østfyn.

Indtil i onsdags har politiet fastslået, at Kenneth Nielsen døde af den methamfetamin, som han tog til en fest i Nyborg. Efter flere krampeanfald og med fråde om munden blev han kørt til OUH, hvor han døde 2. maj efter at have ligget i koma en uge.
Umuligt at sige

Nu har man imidlertid fundet ud af, at Kenneth Nielsen også havde stoffet mephedron på sig. Det har naturligvis sat teorier i gang, om det muligvis kan have været det, der dræbte den 18-årige mand fra Ullerslev.

- Vi har lige fået svaret på prøverne i dag (i går red.), og det er umuligt for dem at sige, hvad der slog ham ihjel, fortæller hans mor, Anette Nielsen. Men for hende er det midt i sorgen ikke afgørende, hvilken kemisk sammensætning stoffet havde, der slog hendes 18-årige søn ihjel.

- Om det er det ene eller det andet er fuldstændig ligegyldigt, siger hun.

Det nye stof, der hidtid kun er set i forbindelse med denne sag, består af methylcatinon, som er kendt som det aktive stof i kath-planterne.

Fordi stoffet hidtil har været ukendt i Danmark, er det derfor endnu ikke ulovliggjort.
Håbløst

Men om det er lovligt eller ej, spiller heller ingen rolle for Anette Nielsen, der nu har mistet sin søn.

- Det er jo fuldstændig håbløst, hvad enten det er lovligt eller ej. Folk skal nok få fat i det alligevel. De køber det jo bare på nettet. Der er intet, du kan gøre ved det. Så langt er jeg da nået i processen, lyder det fra Kenneth Nielsens mor.

Mephedron forårsager bl.a. krampeanfald af den type, som Kenneth havde. Det kan derfor meget vel have været det, der tog livet af ham.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor siger Rindom sådan noget pis med, at 4-MMC er metylcatinon, og at metylcatinon er det aktive stof i khat. Det var da et par fejl på én gang. Det er da sjovt nok at tænke på, at han som "ekspert" kan sidde og sige sådan noget forkert, som jo er rimelig grundlæggende som endda os narkomaner ved.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Og det ser ud til at det allerede er godtaget som fakta!
Nu påstår avisen (fyns stifttidende) også at det er et udtræk fra Khat planten som slog manden ihjel.

Det er jo pinligt at der er SÅ lidt kritisk sans tilstede når journalister brygger en sensationshistorie sammen.
Derudover er det selvf. tragisk at en person er omkommet. Dette er dog ikke et wildcard til at digte og skabe panik. Så hellere informere ordentligt, så folk rent faktisk har en chance for at tage sine forholdsregler. Det er jo en stor forvirrende løgn at blande stoffer sammen på den måde, blot fordi navnene kan minde om hinanden. Koffein er jo ikke kokain. Selvom de, for en analfabet, ligner hinanden på skrift.

In our memories
Brugeravatar

jim fear skrev:
Klart de ikke sælger til Danmark og kun til firmaer... Fuck en gang lort at fyre af. Jeg har som sådan ikke noget problem med at han har solgt det, men han har jo VOLD reklameret for lortet både her på psychedelia og på internationale boards så det er kommet ud til folk der slet ikke har skulle have fingre i det, og spredt falske rygter om hvor uskadeligt og ikke-afhængighedsskabende det er. Og fair nok at han trækker det efter et dødsfald, det hjælper bare ikke pisse meget at han stadig sælger masser af produkter som ikke er researchede overhovedet og BLIVER VED med at uploade sine egne lovprisende rapporter om stofferne. Jeg tror kun det er et spørgsmål om tid før nogen igen fucker up på et af hans produkter hvis han ikke ændrer sin tilgang til at sælge den slags.

Der er blevet lukket for salget til Danmark. Det er umuligt at bestille til en dansk adresse, og du skal have et firmanummer. Der er dog nogle udenlandske onlineshops, som sælger produkterne videre, og her er det måske muligt at få det til landet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
...

Senest rettet af jim fear 20 jun 2008 18:48, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
ThirdEyeFlood skrev:
Om det er det ene eller det andet er fuldstændig ligegyldigt, siger hun.

Det er jo fuldstændig håbløst, hvad enten det er lovligt eller ej. Folk skal nok få fat i det alligevel. De køber det jo bare på nettet. Der er intet, du kan gøre ved det. Så langt er jeg da nået i processen, lyder det fra Kenneth Nielsens mor.

Tænk at det er moderen i den ulykkelige situation hun står i som udviser det største overblik. :?

In our memories
Brugeravatar

Siden accepterer ikke bestillinger fra DK's landekode, så det gør det i hvert fald noget sværere at få fat på.

Senest rettet af Minimal 20 jun 2008 19:00, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]