Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 04:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ..
Jeg har gennem det sidste halve år røget hash stortset hver aften, nu skal det stoppe. Jeg kan på ingen måde falde i søvn uden at ryge, og da jeg har et arbejde der skal passes er det vigtigt at jeg får sovet.

Jeg har derfor tænkt mig at tage 1 rohypnol (1mg) til at sove på i aften og muligvis også i morgen aften.
men jeg er lidt bekymret for om jeg kan komme op i morgen tidlig, så jeg søger nogle der har erfaring med den slags, altså er det muligt at vågne igen efter ca 6-7 timers søvn? Jeg sover i forvejen ret tungt (ihvertfald når jeg er skæv)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Hvad med at tage rohypnolerne tidligere og gå tidligere i seng så du har fået dine 8 timer. Hvis du på trods af det ikke er frisk i morgen så drik noget kaffe.

Medlem

Jeg har også selv haft det problem her for nylig med ikke at kunne sove om aftenen på grund af stop af hashrygning. Men i stedet for at tage en rohypnol ville jeg forslå dig at løbe en god tur i stedet, eller gøre andet for at blive fysisk udmattet, det fungere i hvert fald for mig, og en ekstra bonus er at man er dejlig morgen frisk i stedet for at være lad. Måske lidt off topic, men bare et godt foreslag

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil også foreslå at forsøge, om ikke andet, en enkelt nat uden rohypnoler. Jeg er også lige stoppet og har også haft søvnbesvær. Til gengæld arbejder jeg først fra kl 16, så der er min situation lidt anderledes.

Her kommer et pikant råd:
Prøv f.eks. at onanere lige før du går i seng, det er afslappende og udløser også nogle af de psykiske spændinger man kan føle efter stop. Det er et seriøst forslag selvom det måske virker lidt fjollet.

Derudover vil jeg anbefale dig at holde fast. De 3 første dage har været svære for mig, men her på fjerde-dagen går det betydeligt bedre!

Jeg tror også på den med fysisk aktivitet eller lignende. I hvert fald at være aktiv og forsøge at finde på noget som gør dig glad, så du får udløst dopamin, som man ellers kan savne lidt når tjalden lægges på hylden. Det kan være godt at opdage, at velvære ikke nødvendigvis kommer fra en joint...

Held og lykke i øvrigt!!!!!!!

Junior medlem

Geografisk sted: Haderslev
Rohypnol er efter min mening et alt for stærkt stof at bruge til at sove på. Hvorfor ikke gå til lægen og tjekke om du kan få en recept på stilnoct eller evt prøve melatonin?

Medlem
Brugeravatar

Parkour er voldsomt godt at træne, hvis du vil være træt, når du skal i seng. Du vil være både psykisk og fysisk udkørt efter en ordentlig træning - og jeg plejer, selvom jeg har svært ved at sove, at sove som en sten :)

Mvh,
Gargarin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
pas på du ikke skifter det ene misbrug ud med et nyt.

Jeg tror, som det også er blevet sagt - motion er noget for dig.

.. har også prøvet det med søvnløsheden - men det er altså "kun" 4-6 dage det drejer sig om... personligt ville jeg nok ikke gå til stærkere midler end baldrian.

Medlem

Geografisk sted: ..
Jeg tog 1 rohypnol og sov 6 fantastiske timer, var dog en smule træt i morges men det ikke mere end at det kunne klares med 200mg koffein.

Jeg har lige været på arbejde 15 timer idag og er stadig ikke træt, så det er ikke fordi jeg ikke får motion .

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
tror det er ret usundt of fylde for mange stoffer ind i hverdagen , hvorfor ikke bare styrke træne en masse lige før man skal sove det er personligt det der virker bedst på mig :D ( ja undskyld jeg kunne egentlig bare sige at jeg er enig med at motion er bedre end at dope sig når man skal sove , skulle bare lige have styrke trænning med ) :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er dumt at styrketræne/træne da jeg har hørt en lille fugl synge om at man skulle få adrealin i kroppen eller noget andet i den dur og derfor vil have svære ved at falde i søvn. Det er bedst at gøre det 2 timer inden man skal sove.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

hvis du laver hård fysisk aktivitet lige inden du skal sove (bodybuilding, Løb mm) forstyrer det søven, tro mig :wink: Moderat aktivitet derimod (en cykeltur, stille jogging, en svømmetur mm.) virker fortrinligt på mig! Og så mener jeg at kunne huske at koffeins halveringstid er næsten tolv timer, så ingen kaffe efter frokost!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Hvis man virkelig er afhængig af hash kan man løbe/dyrke idræt til man falder om. Man er træt lige indtil man rammer sengen, og så ligger man bare og ruller rundt, sveder, får kvalme, osv osv osv. Så jeg ville nok anbefale valium/diazepam (dem skal jeg også indtage når jeg stopper med at ryge)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Hvad er der lige pludslig i vejen med at tage en kold tyrker i stedet for at proppe sig med alle mulige andre drugs der også er sedative! det er trods alt kun et aftenmisbrug og ikke et af de rigtige hæftige all day long misbrug! Måske kunne det også være lidt sundt med at mærke på ens krop hvad man har gjordt ved den?
en anden ting kunne være at fx stoppe rygningen op til en weekend så du har den til at rase abstineserne ud
Dyrk noget okay hård motion før aftensmad så du bliver udmattet om aftenen ! også måske find en god bog du kan ligge og læse i indtil du falder i søvn! så du for smidt tankerne et andet sted hen men stadig slapper af

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du behøver ikke rigtig at tage noget de første par dage.Den sætter først rigtig ind (IMO) efter 3-4 dage.Pas meget på de Rohypnoler,og lad være med at tage dem mere end 3-4 dage i træk.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Tjaeh hvis du ikke gider/har tid til at træne så er onani altså altid en meget god løsning :D Det gør jeg altid selv hvis jeg har svært ved at sove fordi det hjælper (ja piger bliver også trætte)

Så tag du dig bare en ordentlig spiller eller sørg for at have en god gang lagengymnastik med en kæreste måske inden du ligger dig til at sove, basta. Træt uden drugs!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Hypnotized skrev:
Tjaeh hvis du ikke gider/har tid til at træne så er onani altså altid en meget god løsning :D Det gør jeg altid selv hvis jeg har svært ved at sove fordi det hjælper (ja piger bliver også trætte)

Så tag du dig bare en ordentlig spiller eller sørg for at have en god gang lagengymnastik med en kæreste måske inden du ligger dig til at sove, basta. Træt uden drugs!

Vil du gøre mig træt i aften ;)?

Sorry for off topic:P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hypnotized skrev:

Det er så rigtigt.Og iøvrigt en ad de fede rus effekter der er. 8)

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Søvnløshed er et meget klassisk problem for folk, der holder op med at ryge hash dagligt. Det er helt normalt, og det er ikke så rart, men det kan sagtens overvindes.

Det bedste råd jeg kan give er, at finde noget nyt at bruge din energi på. Hver gang man fjerner noget fra sit liv (de daglige joints f.eks.), skal der noget nyt ind - ellers kan man nemt opleve hverdagen som tom og besværlig. Mange tyer til nye stimulanser i forsøget på at fylde tomrummet og trangen ud, men det er selvsagt den dårlige løsning.

Det er efterhånden en kliché, MEN: Man får mere energi af at bruge (fysisk) energi. Tag en tur i svømmeren, find en sød kæreste, eller begynd i det lokale træningscenter - og jeg lover dig, at du bliver søvnløsheden kvit! Det kan være svært at komme i gang, men det bliver hurtigt sjovt og lækkert. :)

Held og lykke!

Junior medlem

da jeg stoppede med at ryge bong havde jeg også en del søvnbesvær, så jeg gik til lægen og fik en recept på nogen sovepiller som jeg så brugte de første 4-5 dage, og derefter begyndte jeg at løbe en masse og det hjalp i hvert fald utroligt meget :-) held og lykke.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Det er jo også de færreste der bor lige oven på motionscenteret.. man skal lige i bad, have andet tøj på, hjem, ud af tøjet, spise natmad, checke psychedelia og børste tænder, før man kan sove, så 2 timer går der hurtigt - derfor er styrketræning ikke det dårligste forslag.
Sex, Løbetræne, læse kemi til man segner..

Hvis det er komplet umuligt at komme igang, ville jeg nok også anbefale noget mindre voldsomt end rohypnoler. alm. diazepam eller en sjus, men i en meget kort periode

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]