Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Så er det blevet tid til en ny MDMA-tur. (2 måneder siden sidst)
Og jeg har denne gang 1½ piller af solid, afprøvet kvalitet til rådighed.

Så i forlængelse af denne tråd, kunne jeg jo passende spørge, hvilken type indtagelse folk ville anbefale for det bedste forløb (alt taget i betragtning):

1. 1½ piller i én enkelt dosering.

2. 1 pille som hoveddose, og ½ pille ca. 1 time efter som redosering.

Det burde måske lige nævnes, at sidste gang jeg brugte disse piller indtog jeg 1,25 stk. (i én dose) og havde en ganske fin (omend noget kortvarig) rus på ca. 1½-2 timer.

- Silver_Bullet

MEGATRON

Silver_Bullet skrev:
Så er det blevet tid til en ny MDMA-tur. (2 måneder siden sidst)
Og jeg har denne gang 1½ piller af solid, afprøvet kvalitet til rådighed.
Så i forlængelse af denne tråd, kunne jeg jo passende spørge, hvilken type indtagelse folk ville anbefale for det bedste forløb (alt taget i betragtning):
1. 1½ piller i én enkelt dosering.
2. 1 pille som hoveddose, og ½ pille ca. 1 time efter som redosering.
Det burde måske lige nævnes, at sidste gang jeg brugte disse piller indtog jeg 1,25 stk. (i én dose) og havde en ganske fin (omend noget kortvarig) rus på ca. 1½-2 timer.
- Silver_Bullet

Hvis man ser bort fra at du ikke kan vide om din 1.5 pille har samme indhold som de andre der er "afprøvet", så er det vel et spørgsmål om hvilken rus du selv er ude efter - er du tilfreds med at være godt ramt i halvanden time så tag det hele, eller vil du 'betale' lidt af effekten for at det varer en times tid længere så redoser, logisk ik'å?

Medlem
Brugeravatar

dopamin skrev:
Hvis man ser bort fra at du ikke kan vide om din 1.5 pille har samme indhold som de andre der er "afprøvet", så er det vel et spørgsmål om hvilken rus du selv er ude efter - er du tilfreds med at være godt ramt i halvanden time så tag det hele, eller vil du 'betale' lidt af effekten for at det varer en times tid længere så redoser, logisk ik'å?

Jeg er nu ret så sikker på de piller jeg har, men det er jo temlig meget OT og ikke noget vi skal diskutere hér. :wink:

Min største concern mht. redosering er jo nok eftervirkningerne. Fordi selvom man naturligvis gerne vil forlænge rusen, så bryder jeg mig ikke om tanken om, at det muligvis er på bekostning af et ondere crash.

Så jeg ender jo nok med at vælge "hurtigt ind og hurtigt ud"-varianten, som også har virket gansket fint indtil videre.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan godt lide at starte med små doser (nasalt), som kun lige giver en lille MDMA-feeling, og langsomt bygge den op til at blive voldsom... Når man ikke tæsker rusen i gang med en ordentlig røvfuld, så falder man heller ikke på røven bagefter. Kan derved sagtens redosere en del gange, og jeg oplever intet crash... Bare jeg får sovet om natten/morgenen og indtaget 5-HTP efter føling. Hvis man tager 5-HTP for tidligt, blæser man bare videre på MDMA'en, og så skal man altså også redosere 5-HTP... Jeg kan sagtens blæse MDMA i en del timer og være fuldstændig normal og i godt humør dagen efter med den fremgangsmåde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Jeg kan godt lide at starte med små doser (nasalt), som kun lige giver en lille MDMA-feeling, og langsomt bygge den op til at blive voldsom... Når man ikke tæsker rusen i gang med en ordentlig røvfuld, så falder man heller ikke på røven bagefter. Kan derved sagtens redosere en del gange, og jeg oplever intet crash... Bare jeg får sovet om natten/morgenen og indtaget 5-HTP efter føling. Hvis man tager 5-HTP for tidligt, blæser man bare videre på MDMA'en, og så skal man altså også redosere 5-HTP... Jeg kan sagtens blæse MDMA i en del timer og være fuldstændig normal og i godt humør dagen efter med den fremgangsmåde.

Det lyder som en meget unik måde at indtage MDMA på.

Du oplever ikke at "peaket" bliver sværere at opnå, end hvis du tog en MDMA startdose for sig på omtrent 110-150 mg, i stedet for små nasale doser løbende?

In our memories
Brugeravatar

Resist skrev:
Minimal skrev:

Du oplever ikke at "peaket" bliver sværere at opnå, end hvis du tog en MDMA startdose for sig på omtrent 110-150 mg, i stedet for små nasale doser løbende?

Det vil jeg faktisk ikke sige, jeg peaker efter noget tid, når jeg tager en lidt større streg og har været påvirket i noget tid. Måske er peaket en smule svagere, end det havde været med en stor startdosis, men der mangler ikke noget, føler slet ikke behov for at gøre peaket voldsommere, og jeg får det fantastisk uden at crashe bagefter. Supplerer derefter med lidt små streger igen, indtil det er ved at være nok for aftenen. Det er helt sikkert ikke den mest udbredte måde at indtage det på, men jeg er bestemt heller ikke den eneste. :P

MEGATRON

Silver_Bullet skrev:
dopamin skrev:
Min største concern mht. redosering er jo nok eftervirkningerne. Fordi selvom man naturligvis gerne vil forlænge rusen, så bryder jeg mig ikke om tanken om, at det muligvis er på bekostning af et ondere crash.

Du skal ikke være nervøs for at 'crashe' sålænge du bare redoserer med en halv pille. Det eneste du nok vil opleve efter trippet (og det er uanset om du redoserer eller ej) er en let skuffelse over ikke længere at være i "la-la-land" ;) - personligt plejer jeg bare at lægge mig til at sove efter en mdma tur, og så sover jeg tungt indtil næste dag.

Medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Resist skrev:
Minimal skrev:

Det vil jeg faktisk ikke sige, jeg peaker efter noget tid, når jeg tager en lidt større streg og har været påvirket i noget tid. Måske er peaket en smule svagere, end det havde været med en stor startdosis, men der mangler ikke noget, føler slet ikke behov for at gøre peaket voldsommere, og jeg får det fantastisk uden at crashe bagefter. Supplerer derefter med lidt små streger igen, indtil det er ved at være nok for aftenen. Det er helt sikkert ikke den mest udbredte måde at indtage det på, men jeg er bestemt heller ikke den eneste. :P

Lyder meget originalt... :) Hvad er din normale dose for en aften og hvor mange mg er redoseringerne ca. (inkl. pre-peak stregen)?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Resist skrev:
Minimal skrev:

Ved snart ik. Har lidt svært ved at forholde mig til det.

Jeg ville føle at der manglede noget, hvis ikke jeg var på det bedste mulige acceptable stadie i MDMA rusen, når første dose peakede. Og personligt har jeg erfaret at det kan være svært at opnå et intenst nok peak, hvis ikke startdoseringen er høj nok.

Omend set i et større perspektiv er det da helt sikkert er en fin nok måde at indtage MDMA på. Anderledes, og sikkert ligeså fin hvis indstillingen og set and setting er for det.

Medlem

Det er vel meget et spørgsmål hvad man går efter. Det kortvarige sus eller den langstrakte glæde. Begge dele er vel objektivt lige godt, så handler det bare om hvordan man helst vil brande sig af.

Mvh.
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Silver_Bullet skrev:
dopamin skrev:

Jeg er nu ret så sikker på de piller jeg har, men det er jo temlig meget OT og ikke noget vi skal diskutere hér. :wink:

Så jeg ender jo nok med at vælge "hurtigt ind og hurtigt ud"-varianten, som også har virket gansket fint indtil videre.

Basicly ved du ikke om det er MDMA du har i de piller. Om ikke andet, så ved du overhovedet ikke hvad dosen er før den rammer - hvis det overhovedet er REN MDMA, og der ikke er blandet andet i, medmindre du selv har lavet dem.

Jeg skal også snart prøve MDMA igen, til roskilde festival. Glæder mig helt vildt, bliver første gang til en større (1000+) forsamling jeg skal prøve det. :D

In our memories
Brugeravatar

ole_finland skrev:
Lyder meget originalt... :) Hvad er din normale dose for en aften og hvor mange mg er redoseringerne ca. (inkl. pre-peak stregen)?

Jeg måler det ikke op. Men jeg vil tro, at den eller de to første streger er på 40-60 mg. Og så tager jeg vel 70-110 mg, når jeg skal på toppen og derefter en lille eller to små til i løbet af aftenen. Jeg ender vel ca. med at have taget 200-350 mg. Og så har jeg proppet mig med omkring 500 mg 5-HTP ad to omgange, inden jeg går i seng, og fylder 1 til 2 doser af 250 mg i mig næste dag ad to omgange.

RESIST - Det kommer nok bare an på personen. Mon ikke de fleste har det som dig? Jeg synes bare, at det er overkill at brænde så meget ud på så kort tid, og så er jeg helt smadret bagefter.

Medlem

Minimal, det er helt den samme måde jeg gør det på :) det virker bare mest naturligt, lidt som man ryger joints stille og roligt, i stedet for eet KÆMPE bonghoved.
Jeg har godt nok ikke aldrig prøvet 5-htp, men overvejer at tage det med på roskilde. Har du nogen gode pointers til hvor langt tid efter rusen man kan tage det (gider ikke blæse videre på det)?

In our memories
Brugeravatar

balle skrev:
Minimal, det er helt den samme måde jeg gør det på :) det virker bare mest naturligt, lidt som man ryger joints stille og roligt, i stedet for eet KÆMPE bonghoved.
Jeg har godt nok ikke aldrig prøvet 5-htp, men overvejer at tage det med på roskilde. Har du nogen gode pointers til hvor langt tid efter rusen man kan tage det (gider ikke blæse videre på det)?

Når jeg tager 5-HTP efter, virker det næsten altid, som om jeg blæser lidt videre på MDMA'en, så jeg må dosere 5-HTP igen en times tid eller mere efter... Så umiddelbart går der længere tid, end jeg regner med. Venter ellers gerne omkring 3-4 timer til efter indtagelsen, skulle jeg mene. Jeg tror i hvert fald ikke, at det er så effektivt at tage det lige inden sengetid, hvis du stadig er lidt påvirket af MDMA.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
balle skrev:

Når jeg tager 5-HTP efter, virker det næsten altid, som om jeg blæser lidt videre på MDMA'en, så jeg må dosere 5-HTP igen en times tid eller mere efter... Så umiddelbart går der længere tid, end jeg regner med. Venter ellers gerne omkring 3-4 timer til efter indtagelsen, skulle jeg mene. Jeg tror i hvert fald ikke, at det er så effektivt at tage det lige inden sengetid, hvis du stadig er lidt påvirket af MDMA.

Er du nu sikker på at det ikke blot er placebo?

Svjv bliver serotonin først dannet når man sover, og skulle 5-htp have en markant øgelse på serotoninen, ville det være optimalt at indtage det i ugevis inden selve MDMA turen, og ikke kun et par timer inden.

In our memories
Brugeravatar

Resist skrev:
Er du nu sikker på at det ikke blot er placebo?

Svjv bliver serotonin først dannet når man sover, og skulle 5-htp have en markant øgelse på serotoninen, ville det være optimalt at indtage det i ugevis inden selve MDMA turen, og ikke kun et par timer inden.

Fra at komme i smådårligt humør bliver jeg i godt humør igen og føler, at serotonin bliver brændt af igen. Og efter en halv til en hel times tid er jeg så i samme humør som før, og så redoserer jeg igen og kommer ikke i dårligt humør igen. Skal ikke kunne udelukke, at det er placebo, men det virker. ;) Synes også, at indtagelsen næste dag gør dagen meget bedre, aldrig nogen nedtur, kun en lille smule smadret. Tager det slet ikke inden, men kun efter MDMA-indtagelsen.

Medlem

Så to omgange af 250 mg fire og seks timer efter sidste dosis mdma, og herefter to gange 250 mg om morgenen og formiddagen næste dag??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

balle skrev:
Så to omgange af 250 mg fire og seks timer efter sidste dosis mdma, og herefter to gange 250 mg om morgenen og formiddagen næste dag??

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... f=4&t=6450

Medlem

Hiver lige op i denne tråd igen - håber det er i orden...

Jeg bruger samme fremgangsmåde som Minimal. Starter med små nasale doser på omkring 40 - 60 mg. (måler heller ikke op, da jeg ikke har apparatur til det), og ca. efter 2 - 3 lines af den størrelse, begynder jeg at kunne mærke betydeligt. Hvis jeg har mulighed for det, redoserer jeg således også nasalt i samme størrelse lines med ca. en times mellemrum - alt afhængig af hvor længe jeg ønsker rusen og hvor kraftigt denne skal være.

Har faktisk aldrig prøvet at starte med en nasal dosis på omkring 100 - 150 mg., men det kan være jeg skal prøve dén fremgangsmåde næste gang, og så kan jeg jo vurderer om der umiddelbart er nogen forskel trippets peak.

Mht. 5-HTP
Jeg er enig mht. 5-HTP'en også. Jeg plejer at tage 200 mg. inden jeg går i seng godt nok, og igen når jeg vågner om morgenen. Jeg har endda oplevet at jeg nærmest trippede videre dagen efter, da jeg havde indtaget 5-HTP om morgenen. Mine øjne begyndte at flakke kort i perioder og jeg havde det dejligt - så for mig er det ikke kun placebo. Det skal dog siges at jeg havde indtaget en lidt (for) voldsom mængde MDMA dagen inden, hvilket måske har spillet ind. Men jeg indtog den sidste dosis MDMA kl. 05:20 (ca. 50 mg.), sov fra kl. 07 (efter indtagelse af 200 mg. 5-HTP) til kl. 12:30 hvor jeg så indtog 100 mg. 5-HTP, og omkring kl. 14 el. 15 oplevede jeg at trip fra aftenen inden, kom mildt igen - der var ingenting at tage fejl af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]