Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Und? Du indhalerer jo stadig det aktive stof. Deres smeltepunkt indikerer vel bare, at ved den grænse, frigives stofferne og derved kan gå op i røg. Men stoffet bliver da ikke omdannet bare ved, at det bliver varmet op?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Og så smager det af l... og kan ikke brændt. Der er dog en solid hoste bagefter :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Flimmer skrev:
Halugenlampe skrev:
du får ikke en nævneværdigt hurtigere optagelse af psilocybin ved at tygge svampe i lang tid. Det ved jeg bare af erfaring. Psilocybin kan dog optages gennem slimhinderne. Hurtigste optagelse opnås ved at indtage svampethe, som også er den behageligste metode.

Der er bare det, at hvis du vælger at tygge dem i ca. 5 min. får du både den sjove oplevelse, af at have en blå tunge. (se i spejlet) og du spilder intet psilocybin. = mere trip.
Hurtigst for mig er udtræk i alkohol og inddampet til nærmest ingenting. Problemet er dosseringen, jeg ender sgu' næsten altid, med at skulle holde fast i noget eller ligge ned og føle, der ligger 1000 kg på mig. :roll:

Kvaser du bare svampene og lader dem stå i alkohol? døjer nemlig ret meget med mavebesvær!

Medlem
Brugeravatar

Jeg har læst noget om at man kan lave svampesnaps :D Kan dog ikke huske hvor jeg læste om det, men hvis man leder lidt eller evt. søger efter svampe snaps, så skulle man gerne kunne finde en fin guide til det her på psy.dk :joint:

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
første gang jeg spiste svampe tykkede jeg på dem spiste 10 men blev kun meget weird skæv og fik total optur men ingen halluer :cry: hvor blev halluerne af ?? nogen der ved hvorfor jeg ikke fik hallu ? eller skal jeg prøve at spise lidt flere næste gang ( spids nøgenhat)?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
heaven skrev:
første gang jeg spiste svampe tykkede jeg på dem spiste 10 men blev kun meget weird skæv og fik total optur men ingen halluer :cry: hvor blev halluerne af ?? nogen der ved hvorfor jeg ikke fik hallu ? eller skal jeg prøve at spise lidt flere næste gang ( spids nøgenhat)?

Du kan godt gå op i dosis, hvis du vil opleve visuals (http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Hallucinationer). Du skal bare være opmærksom på, at der også vil være tilsvarende større 'mind-fuck' ved en højere dosis.

Sæt dig ind i stoffet før du begiver dig ud i en større dosis. Læs eventuelt triprapporter her på siden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
heaven skrev:

Den evige jagt på hallucinationer :roll: og når først du oplever dem, skider du sikkert i bukserne :lol:
Psilocybin er ikke udpræget et stof, som giver hallucinationer. Setting, dosis og dit sind, skal være ok og der er stadigvæk ingen garanti. Psilocybin er en lusker, du ikke ved hvor du har.
Du bør mere bruge det til oprydning i sindet og så være glad, hvis du ser noget andre er ikke ser. :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Flimmer skrev:
Den evige jagt på hallucinationer :roll: og når først du oplever dem, skider du sikkert i bukserne :lol:
Psilocybin er ikke udpræget et stof, som giver hallucinationer. Setting, dosis og dit sind, skal være ok og der er stadigvæk ingen garanti. Psilocybin er en lusker, du ikke ved hvor du har.
Du bør mere bruge det til oprydning i sindet og så være glad, hvis du ser noget andre er ikke ser. :wink:

Hallucinationer tror jeg ikke forekommer på svampe men farver og mønstre er der sku massere af :).
De første par gange jeg prøvede svampe var det mest bølger skygger og et par blå glimt jeg oplevede, tror det kommer med tiden hvertfald hvad jeg har erfaret og efter jeg har haft et par LSD trips er farverne gået helt agurk så det har hvertfald åbnet nogle døre op som var gået i baglås før ;).
Hvis jeg eventuelt ryger et bonghovede oplever jeg de samme visuals som på syre bare langtfra samme intensitet men det da flot at sidde og kigge på en væg som er helt farve lagt i forskellige mønstre efter blot at ryge lidt hash :)

Medlem
Brugeravatar

Gartnersvinet skrev:
Flimmer skrev:

Hallucinationer tror jeg ikke forekommer på svampe men farver og mønstre er der sku massere af :).
De første par gange jeg prøvede svampe var det mest bølger skygger og et par blå glimt jeg oplevede, tror det kommer med tiden hvertfald hvad jeg har erfaret og efter jeg har haft et par LSD trips er farverne gået helt agurk så det har hvertfald åbnet nogle døre op som var gået i baglås før ;).
Hvis jeg eventuelt ryger et bonghovede oplever jeg de samme visuals som på syre bare langtfra samme intensitet men det da flot at sidde og kigge på en væg som er helt farve lagt i forskellige mønstre efter blot at ryge lidt hash :)

Lyder ret vildt, er det sådan helt virkeligt, eller kan du godt skelne?

Medlem
Brugeravatar

prøv næste gang med 20-30.. 10 er en ret lille dosis for spids nøgenhat. Men det svinger meget med psilocybin indholdet. Hvor meget det har regnet, har stor betydning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Hvad betydning har regn da?

Junior medlem

Nu skal jeg også selv prøve svampe snart, for første gang - og det letteste at gøre lyder umiddelbart som bare at tygge på dem i 5-10 minutter og sluge dem. Men smager tørrede p. cubensis ikke hæsligt? :/ det mener jeg, at have hørt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
P.Cubensis er ikke en god spisesvamp :lol:
Men du klarer dig nok.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Apfe skrev:
Nu skal jeg også selv prøve svampe snart, for første gang - og det letteste at gøre lyder umiddelbart som bare at tygge på dem i 5-10 minutter og sluge dem. Men smager tørrede p. cubensis ikke hæsligt? :/ det mener jeg, at have hørt

Der er meget delte meninger om, hvordan de smager. Mange af mine bekendte synes, at de smager virkelig af lort. Personligt synes jeg heller ikke de smager godt, men det er overhovedet ikke så slemt. Jeg synes sgu, de smager ligeså godt som porre og andre nederen grøntsager. :lol: Jeg tvivler meget på, at nogen kan synes, at de smager så dårligt, at de er umulige at spise.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Cubensis er en af de mest velsmagende af de psilocybinholdige svampe. Ikke nogen desideret delikatesse, men det nok også bedst sådan. Tænk hvis de nu smagte lige så godt som jordbær, det ville gå helt bananas.

Medlem
Brugeravatar

KingOfBongbong skrev:
Hvad betydning har regn da?

Det ved jeg desværre ikke, men jeg kunne forestille mig at hvis de har fået lov at tørre lidt ud, så ville psilocybin og evt. psilocin indholdet være højere.

Bare en teori, sammenlignet med mescalin indholdet i kaktusser. Da mescalin procenten stiger rigtig meget, hvis man først lader dem tørste et halvt til et helt år før høst :?

Ret mig hvis jeg tager fejl !

Men altså vejr, mineralerne i jorden, lys osv. har jo stor andel i hvor højt indholdet af diverse stoffer, bliver i planter og svampe. Grunden til at THC ophobningen stiger ved tørstning af hamplanter, er jo netop fordi, at de små THC krystaller/harpiksen, er med til at beskytte planten for at udtørre helt. Og jo flere THC krystaller, desto lettere har hamplanten ved at overleve uden vand! Derfor lader man jo gerne jorden tørre ud efter hver vanding. Så regulerer planten selv sit THC-indhold og man får stærkere tjald senerehen :joint:.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Apfe skrev:

Et lille stykke chokolade bagefter klarer det. Ellers er te-formen at foretrække mht. smag. Dette er dog ikke et råd til førstegangsbrugere, da effekten kommer meget pludseligt og eksplosivt, selv i små doser.

Medlem
Brugeravatar

And. Jeg har læst at det kan være livsfarligt at indtage Chokolode sammen med svampe, ayahusca og den slags, da det kan få hjerterytmen i ubalance.

Jeg ville ikke foretrække at spise chokolade i hvert fald, bare for at være på den sikre side!

Men et lille bitte stykke skader nok ikke..

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Aron

Hvis du kommer med postulater som det der bedes du angive en kildehenvisning. Jeg vil gerne dementere dette rygte. Der er ikke er nogle umiddelbare farer ved at spise chokolade efter indtag af psilocybinsvampe.

Mht. chokolade og ayahuasca er det rigtigt at man skal undgå at spise store mængder, men det er på grund af indtag af MAOi og har intet med psilocybinholdige svampe at gøre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Aron skrev:
And. Jeg har læst at det kan være livsfarligt at indtage Chokolode sammen med svampe, ayahusca og den slags, da det kan få hjerterytmen i ubalance.

Jeg ville ikke foretrække at spise chokolade i hvert fald, bare for at være på den sikre side!

Men et lille bitte stykke skader nok ikke..

Det har været diskuteret her på boardet, ja, og så vidt jeg husker blev konklusionen den, at det var en lille MAOI-kilde, men dog en så lille at det kun er teoretisk. Jeg har selv nydt et lille stykke chokolade på to trip, og jeg mærkede intet til det. Endvidere bør man holde en længere kur på en uge el.l., hvis det var en stærk MAOI-kilde, som man også gør det i forbindelse med Aya.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]