Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 17:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
halløj, gro-brødre...
mine planter er så småt begyndt at blomstre, danske sativa'er... men dagene bliver jo stadig længere, og de skulle gerne fortsætte med at skyde i vejret et stykke tid endnu. bruger canna vegge & flores.

men vil det gå ud over blomsterne hvis jeg ikke giver dem blomstergødning med det samme? hvornår vil i mene jeg bør skifte?

de er omkring 65-85 cm i højden, so far...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hvis jeg var dig ville jeg starte med flores allerede nu. Tror det har en meget meget lille forskel på platernes størelse om du bruger flores eller vegga nu. Begge dunke indeholder jo næring. Ved ikke om man kan men ellers evt. blande? 2½ ml af hver til hver plante.. Men som sagt, tror ikke gødningen påvirker dine planters størelse når de er så langt som nu, forstået på den måde at de er jo begyndt at blomstre, og det tager helt sikkert lidt på væksten, men der er alligevel ikke noget du kan gøre ved det, at give dem vegga gødning tror jeg ikk nytter. Planten er ligeglad med næring når det gælder skiftet fra højde vækst til guf vækst.. Ellers giv dem en uge til med vegga så de lige kan starte blomstringen ordenligt.. Blomstringen har ikk noget imod hvis du fortsætter lidt med vegga. Du har da ihvertfald masser af tid, det er godt nok tidligt de blomstre? og ellers lyt til en af de andre kommentare der kommer senere idag :) Har du billeder? 8)

Medlem
Brugeravatar

det er jo netop fordi det er så tidligt at jeg er i tvivl.. logisk set burde de jo fortsætte veggetativt stadie i hvert fald nogen uger endnu, dagene bliver trods alt stadig længere! derfor burde blomstringen jo ikke rigtig tage fat før senere, men siden de nu er begyndt, ville jeg bare høre:

de får vel bare en længere blomstringsperiode, dvs den lapper tidligere over den veggetative periode end ellers...? fx, en plante som normalt ville have en 10 ugers blomstringsperiode, vil vel bare få den mængde ugers blomstring oveni, som den starter for tidligt? eller hvad, er en 10 ugers blomstring altid (+/- lidt) 10 uger?

dvs hvis jeg i teorien kun har en fastlagt blomstringstid, må jeg jo hellere give dem blomstergødning med det samme, men hvis 'blomstermodnings'perioden alligevel først starter ved de kortere dage, så ville jeg give dem lidt mere vegge-gødning til vækst... nogen der kan svare mig på det?

jeg skal nok smide et par billeder op, de skal bare lige knipses først :)

Moderator
Brugeravatar

Hvis de er i blomst nu, kan du godt ressikerer at de revegger, for som du siger bliver dagen jo stadig længere, men hvis ikke så begynder blomstringen nu, og så går der de der 10 uger, før de er høstmodne. Gødningen bestemmer jo ikke noget for hvilken face det er i, planten har bare brug for forskellige forhold af gødning, efter hvilken face det er i, dvs. den forbruger nærings i andre forhold. Hvis den er i blomst, vil jeg give den blomstringsgødning (start blødt), indtil den evt. skulle bestemme sig for at revegge.

Medlem
Brugeravatar

men 10 uger er heller ikke lidt jo. Det er over 2 måneder, og de vokser ret meget på 2 måneder.. Det kan også godt være at den vegger og blomstre på samme tid, og så blomstre og vegger (langsomt) til septemper? Kan det ellers være lowryder frø de der danske sativa du har? Man ved jo aldrig..

Medlem
Brugeravatar

ah, så blomstringen varer den tid den varer, uafhængigt af dagene... tak bissman!
hehe, og jeg ved skam at gødningen blot er tilpasset plantens fase og ikke omvendt :)

men hvordan ser man om den er gået i revegge? blomsterne falder jo ikke af igen... går blomstervæksten så bare i stå mens planten fortsætter med at vokse? så man må gætte sig frem ud fra ens egen vurdering af hvor planten 'yder', hvis i forstår?

og rastadreng: det er bestemt ikke lowryder, det er mine egne frø fra tidligere dyrk :)

Medlem
Brugeravatar

hehe okay. Man ved jo nogen gange.. :)

Moderator
Brugeravatar

Ganja-Man skrev:
ah, så blomstringen varer den tid den varer, uafhængigt af dagene... tak bissman!

Den fangede jeg ikke helt, men bare vi er enige :)

Ganja-Man skrev:
men hvordan ser man om den er gået i revegge? blomsterne falder jo ikke af igen... går blomstervæksten så bare i stå mens planten fortsætter med at vokse? så man må gætte sig frem ud fra ens egen vurdering af hvor planten 'yder', hvis i forstår?

Så vidt jeg har forstået, så dropper den bare det med at lave flere blomster, og beslutter sig for at vokse videre, jeg har ikke prøvet at revegge endnu :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]