Velkommen til Psy
Godt at du har læst lidt på lektien inden du poster, de 8 ugers blomstringstid er generelt for mange sorter, men er det en sativa sort, kan den kræve en del uger længere, se evt. Wikipedia.org angående de 3 typer. Fra start til slut kan det tage mellem 3 og 6 måneder inden du har et færdigt brugbart produkt.
Start evt. med at forspire et sted imellem 10 og 20 frø, både da I vil bruge et akvarie, af ubenævnt størrelse og fordi det vil være surt, at smide mange anvendelige frø ud. Dog må jeg sige, at et akvarie ikke er det mest optimale, men som første forsøg er det nok ganske udemærket, trial and error et godt motto i starten.
Da det er jeres første forsøg med cannabis, vil jeg anbefale jer, at bruge en almindelig gødning i den vegetative periode, såsom Hornum, Substral eller en anden billig varehus gødning. Når I så vil blomstre dine planter, er det en fordel, at vælge en blomstringsgødning, og her er udvalget meget stort, mærker som GH kort for General Hydroponics Bloom, Biobizz, Canna Flores Bloom med flere, Google er din ven
Hvilket lys har I i sinde at bruge, foruden lys og varme, er det mange gange nødvendigt med en blæser eller 2, er jeres akvarie af mindre dimensioner, vil jeg anbefale dig, at bruge nogle pc blæsere og dertilhørende strømforsyninger. Disse strømforsyninger kan købes regulerbare, så der kan skiftes fra 1,5 volt til 12 volt. Eller en mindre bordventilator, gerne en model som kan oscillere, dvs svinge fra side til side.
Pottemuld er endvidere et godt udgangspunkt til jeres planter, da det er forgødet 6-8 uger frem, derefter kan du så supplere med en gødning som nævnt tidligere. Leca i bunden og blandet i jorden er også en god ide, derved kommer der mere i dræn i det hele.
Spørg endelig hvis der er mere I er i tvivl om.
MoS