Jugg skrev:
Prometheus skrev:
Katten skrev:
Nogle forskere mener at vores univers konstant kollapser med nogle milliader års mellemrum (ret mange sandsynligvis).
Altså at the big bang sker og efter noget tid kollapser universet og sådan fortsætter det.
Den er vist ret veldokumenteret, correct me if im wrong
Det er ikke et emne jeg ved noget om - men jeg synes det lyder interessant at det skulle være veldokumenteret. Hvordan skulle man dokumentere at hele universet kollapser engang imellem og genskabes?
OPen poster osse noget han ikke har checket ud.
Det er selvfølgelig ikke veldokumenteret, det er ingen af de hypoteser OP kan snakke om; Den Cykliske model, Det Oscillerende univers og Big Bounce.
Konsensus er nu osse at de 3 modeller ikke er meget ved, der er abselut intet der skulle tyde på at universet kører i de her loops.
Tilgengæld er de fleste nu osse ved at komme udover den forestilling at Big Bang var starten på alting, inkl. tid, og mange går nu væk fra noget der før stod relativt fast; Hartle-Hawking no-boundary condition og bevæger sig mere over i Bran kosmologi.
Jeg må give Jugg ret her, jeg tror skam heller ikke at vores univers kører rundt i det her "Loops"
Spørger i mig, så har hele vores univers været en slags kuppel, og ude for den her kuppel har der hverken eksisteret tid eller sted (Altså den anden side af et sort hul). Og på en eller anden måde har noget fået lavet et hul igennem det her, som så har skabt et sort hul, og det her sorte hul har så opslugt hele vores univers. Vi har så siddet fast i det her sort hul, og hullet er så blevet mindre og mindre indtil det en dag så har eksploderet, og BANG så har vores univers så eksisteret igen. (Big bang)
Langsomt har alt muligt stjerne støv så begyndt at samle sig, og begyndt at danne planeter og der iblandt har jorden så været en af dem, jorden har så haft de perfekte forhold for at der kunne dannes liv, og langsomt har liv så begyndt at udvikle sig fra en lille bitte livsmekanisme, til hvad vi er i dag, ”Mennesker” (Dette har selvfølgelig taget mange millioner år

)
Men okaaay folk jeg er udmærket godt klar over den her teori lyder langt ude, men det er en blanding af få dokumentere jeg har set, plus en ordentlig syre koger, og de der syrekoger teorier har det med at side lidt fast i en engang imellem :p