Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 12:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

De få gange jeg har taget kiks/MDMA har det altid været én enkelt forholdsvis lille dosering, og så er det dét. Dette er gjort for at formindske crashet, samt andre eventuelle efterfølgende negative bivirkninger.

Dog syntes jeg at den bedste del af peaket er ret kort (ca. 1½-2 timer), og overvejer at ekperimentere med noget redosering.
Og i den forbindelse ville jeg høre hvad folks erfaringer på området er? Hvor meget redoseres der med i forhold til grunddosen, og hvor lang tid efter?
Og hvilken indvirkning har dette så på peakets længde, crashet og den potentielle depressive følelse de efterfølgende dage?

Jeg er ikke så interesseret i at høre om knaldeklapningstekning ude i byen, hvor der ædes piller løbende over en hel weekend, men derimod de mere rolige rekreative sessions hjemme i stuen. :D

Og som et lille sidespørgsmål ville jeg da også godt høre, om der nogle der bruger cannabis før, under eller efter en MDMA-tur, og hvilken effekt/betydning dét har.

hilsen
Silver_Bullet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har det på præcis samme måde som dig. Tager kun MDMA i enkelte doser (og kun når jeg kan få det rent) uden redoseringer. Jeg har snakket med Resist om det, og han sagde at hans erfaring var følgende:

Indtag af dose (oralt)

+ 1-1½ time : Indtag af redosering - ca 40-60% af første dose.

Jeg vil ikke sidde og foreslå at tage flere end en, da det sikkert - som du selv siger - vil øge crashet ved comedown osv. Men det her er bare et eksempel på en redosering, som skulle holde peak igang mindst en time længere end normalt :)

Der er sikkert andre der ved mere om det her end mig, så vent endelig på flere svar :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg vil også anbefale at tage en noget mindre redosering end start dose. Da 2. dose kan ramme lidt hårdt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du ville ikke få mere ud af ekstra redoseringer. En enkelt kan lige gå, for at holde peaket oppe en time ekstra.

Dine serotonin depoter bliver forholdsvist hurtigt tømte på MDMA, hvilket resulterer i at yderligere redoseringer blot frigiver dopamin og overbelaster hjernen unødigt meget.

Silver_Bullet skrev:
Og som et lille sidespørgsmål ville jeg da også godt høre, om der nogle der bruger cannabis før, under eller efter en MDMA-tur, og hvilken effekt/betydning dét har.

Jeg har ofte gjort det når comedownet var på vej. Man kan godt blive lidt små underlig af det. Det fører rusen over i en mere psykedelisk retning, og er desuden perfekt at sove på, efter en MDMA tur.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jeg plejer at starte med 150 - 160 mg og så redosere med 90 - 110 mg når jeg føler for det (T1.30+). mht hashrygning, så skal man ikke ryge for meget mens man er på mdma (krystal) fordi det drejer trippet lidt negativt (selvom man bliver herre sprød) :p. Vil man gerne ryge masser af hash samtidig, så skal man spise kiks (dem bliver man underlig af i forvejen) :P

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
sway jeg syntes de doser der lyder ret voldsomme, og efter 30 min? så har man jo slet ikke effekt af det andet endnu. jeg plejer at ligge på omkring de 110-120 først og så 40-50 efter 2 timer

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Sway skrev:
Jeg plejer at starte med 150 - 160 mg og så redosere med 90 - 110 mg når jeg føler for det (T1.30+). mht hashrygning, så skal man ikke ryge for meget mens man er på mdma (krystal) fordi det drejer trippet lidt negativt (selvom man bliver herre sprød) :p. Vil man gerne ryge masser af hash samtidig, så skal man spise kiks (dem bliver man underlig af i forvejen) :P

Hash er for mig et must mens MDMA rusen er på. Rusen bliver mere psykedelisk. Og pga. MDMA'en
er rusen dejlig positiv.
Du skriver at hvis man gerne vil ryge masser af hash samtidig med en MDMA rus, så skal man spise kiks :hm:
Og hvorfor det, såørger jeg så dig :?:

Altså hvordan kan man ryge mere hash bare fordi man har kex istedet for MDMA?

Dedikeret medlem

hyene skrev:
sway jeg syntes de doser der lyder ret voldsomme, og efter 30 min? så har man jo slet ikke effekt af det andet endnu. jeg plejer at ligge på omkring de 110-120 først og så 40-50 efter 2 timer

Der står 1.30+ altså mindst 1½ time ?. Og doserne er da ikke så slemme. maks 250 mg på en aften er IMO ikke for meget, når man kun tager det 6> gange om året.

skeletor: man skal bare ikke ryge for meget når man er på krystaller, fordi det IMO ødelægger rusen (HVIS MAN RYGER FOR MEGET). jeg ryger altid når jeg er på mdma, men jeg er meget påpasselig med hvor meget jeg ryger (fordi man kan blive ved med at ryge).

Og fordi jeg mener at man bare kan ryge til på kiks er fordi man ikke er sikker på hvad der er i, så det er ikke altid ren mdma-virkning (kan du følge mig nu) ?

Og det er pisse irriterende at folk læser det de gerne il læse i stedet for at læse hvad der står! :peace:

Dette er min personlige mening og den er ikke helt i overensstemmelse med HR-policen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

IMO brænder den første doser meget hurtigt ud. Lidt for hurtigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Vil problemet ikke være løst med preload af 5-htp og lidt når man er på vej ned?
Virker for mig hvis jeg ikke dummelammer mig....

Starter imellem 150-180mg og mine redose/er ligger på omkring de 80-100mg.
Men forstår slet ikke det med mdma crash i så små doser, altså jeg mærker ikke rigtig noget til det, men det meget spændende at i gør det:)

Har en enkelt gang prøvet at redosere med ca250mg, som mine buddies gør, hvilket endte ud i 12 gange ud at brække sig iløbet af en 6-7 timer. DON'T. og et ekstremt sindsygt crash der varede over en uge, dog kan redoseringen på de 250mg ikke stille til ansvar for dette alene, men den har helt sikkert været med til at gøre udfaldet.......

Dedikeret medlem

Jeg mærker heller ikke noget dagen efter jeg har taget 250 - 300 mg. Udover den lette svaskhed der altid er efter en tur på narko.

Medlem
Brugeravatar

Så sådan gennemsnitligt ud fra folks svar, kan jeg forstå at en god fremgangsmåde er at redosere med ca. 50% af grunddosen ca. 1 time efter.

hyene skrev:

Hvis jeg har indtaget på tom mave (som jeg så godt som altid gør) plejer virkningen nu at ramme allerede efter 20-25 minutter, og ved 30-35 bliver der råbt Wonderland i tog-højtalerne.

FlæmMing skrev:
IMO brænder den første doser meget hurtigt ud. Lidt for hurtigt.

Ja, samme hér. Det ligger på ca. 1½ time af den gode virkning. Så derfor undrer jeg mig også altid over, når jeg læser rapporter om folk, der siger de flyver rundt i 4-5 timer på en enkelt pille.

Child of Aum skrev:
Men forstår slet ikke det med mdma crash i så små doser, altså jeg mærker ikke rigtig noget til det, men det meget spændende at i gør det:)

Måske er det også lidt overdrevet at kalde det et 'crash' for mit vedkomne, da jeg som nævnt kun har taget små doser uden redosering. Det kan godt være det mere er en slags antiklimaktisk følelse af at rusen er overstået. Altså sådan en lidt "øv, nu går der mindst en måned inden næste flyvetur"-agtig tristhed.

- Silver_Bullet

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: n/a
Skal prøve MDMA for første gang imorgen! Vi har fået fat i 1g ren mdma og 3g amf..
Har aldrig selv prøvet mdma eller piller før, (har de to andre dog) så har selvfølgelig ikke tænkt mig at tage så meget mdma som de to andre evt. har tænkt sig.

Er interesseret i at høre om folk har nogle erfaringer med at blande amf og mdma??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Charismatic skrev:
Skal prøve MDMA for første gang imorgen! Vi har fået fat i 1g ren mdma og 3g amf..
Har aldrig selv prøvet mdma eller piller før, (har de to andre dog) så har selvfølgelig ikke tænkt mig at tage så meget mdma som de to andre evt. har tænkt sig.

Er interesseret i at høre om folk har nogle erfaringer med at blande amf og mdma??

Kort og kontant råd: Ikke bland MDMA med amfetamin eller generelt andre stimulanser.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Charismatic skrev:

Du skal prøve MDMA for første gang, lad være med at blande med noget. MDMA og amfetamin er i det hele taget ikke nogen fornuftig blanding.

Medlem
Brugeravatar

Og første gang jeg tog kiks (ved ikke om det kan sammenlignes) gjorde jeg det sammen med amf, og jeg er rimelig sikker på, at det resulterede i at kiksene ikke virkede specielt godt.

Medlem
Brugeravatar

Wuschhead skrev:
Og første gang jeg tog kiks (ved ikke om det kan sammenlignes) gjorde jeg det sammen med amf, og jeg er rimelig sikker på, at det resulterede i at kiksene ikke virkede specielt godt.

Amf kan meget hurtigt gå ind og tage meget af virkningen fra mdma'en hvis det tages, som man normalt tager amf. Dvs. hvis man synes man er blevet alt for påvirket af mdma'en, eller bare for sløv, så kan man måske tage en mini streg for at kvikke lidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

normann skrev:
Wuschhead skrev:

Amf kan meget hurtigt gå ind og tage meget af virkningen fra mdma'en hvis det tages, som man normalt tager amf. Dvs. hvis man synes man er blevet alt for påvirket af mdma'en, eller bare for sløv, så kan man måske tage en mini streg for at kvikke lidt.

Det var da et dårligt råd. Om man tager en lille eller stor dosis amfetamin er vel underordnet. For sin egen sikkerhed så hold stimulanser hver for sig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Ja hvis du blander stimulanser kan det sgu også gøre at du sidder knast i et hjørne og ikke kan finde op eller ned.
Hvis du skal hygge på ren mdma så skal du nok bare holde dig til det, andet ville være åndssvagt og kan måske også ødelægge dit trip ret så grovt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kemal skrev:
Charismatic skrev:

Du skal prøve MDMA for første gang, lad være med at blande med noget. MDMA og amfetamin er i det hele taget ikke nogen fornuftig blanding.

Det er IMO! Lad være med at blande MDMA'en med noget andet narko eller alkohol, "dog 2-3 genstande kan godt tage lidt" af bodyloaded så det ikke virker så voldsomt for kroppen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]