Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 jul 2025 20:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Misbrug??
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Ja var os lidt i tvivl om hvad jeg skrev. Men jeg mener noget hen imod af at jeg syns hash er en ting man nyder engang imellem. Det andet er jo misbrug. Men kender godt til at ryge hver dag - så syns man jo bare det er luksus. Men ved godt man ikke kan sige "meningen med hash" der er ikke noget der hedder meningen med hash, da det er individuelt som man har det..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Rasta drengen har jo ret. <

Hash som nydelsesmiddel engang imellem er ikke et misbrug, dagligt eller for ofte brug er et misbrug. Sådan er det med alle stoffer og folk bruger dem ofte til at glemme et eller andet hvis de har et bevidst misbrug andre opdager aldrig misbruget før det er for sent.

Mvh Mikkel

Flyttet til Medaljens Bagside hvor Cubensis og Fanny vil tage sig kærligt af den.

Medlem
Brugeravatar

Hey psychedelia.
Er nu her inde . Men ville start med af sige tak for de gode svar og råde gi har givet ham for har selv vært ude på dybt vand siden den alder og det er føste gårt op for mig nu af det er "farlig" af ryge 5 -10 jonits om dag , så er også hoppe på vogen med af stoppe med af ryge :) . I er gode til af forklar flok hva det enlig ville sige af ryge sjovtobak og får flok til af ende se det :D

peace!
ps. beklager stavefejl men er ordblind :oops:

Medlem

@kaapper: Du behøver skam ikke undskylde dine stavefejl. Enhver kan forstå hvad du skriver :)

OT: Som de andre siger er det en god ide at vente til man er 18 eller endnu bedre 21.
Startede selv alt for tidligt og har haft et dagligt misbrug siden 15 års alderen. Set i bak spejlet har det gjort mig utrolig indadvent og har fået en del skotzoide tendenser. Det kunne jeg bestemt godt have været foruden. Selvfølgelig går det ikke galt for alle, men de fleste i de tidlige teenage år har svært ved at gennemskue konsekvenserne på længere sigt.I den alder er livet jo en leg, så at sige :O)

Junior medlem

kold tyrker er det eneste som virekr min ven :D kun det som jeg hjulpet mig når jeg sgu ha en pause =) os dejligt med 1-2måneders pause, fordi når du så begynder igen bliver du så hjernedød skæv =)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg syntes det er svaert at saette helt faste rammer for hvad der er misbrug og hvad der er brug af hash. Jeg har selv vaeret i et 2 aarigt hash misbrug, af 1-3g af det gode om dagen. JEg har nu vaeret roeg fri i 21 dage, og har kun indtaget det oralt 2 gange siden, for at kunne sove.

Jeg mener definitionen paa et misbrug er, at hvis hashen haemmer en i at goere de ting man vil og opnaa de maal man vil, er det et misbrug. Problemet er at de fleste hashmisbrugere kan gaa flere aar i en bobbel og tro at det er den fedeste tilvaerelse de har. De andre interesser og maal for sit liv som man havde, kan hurtigt komme til at virke ubetydelige og ligegyldige, bare man har sin daglige ryger. Det er farligt. Derfor er det meget vigtigt at have gode venner og familie, der kan rette en op, og fortaelle en at man er ude paa et skraaplan.

Under mit eget misbrug, dannede jeg selv en "mig" og "dem" taenkemaade, hvor "dem" er folk der ikke ryger. "Dem" fik jeg hurtigt defineret som yuppier, der dyrker materialismen og jagter falske glaeder i livet, jeg havde foragt, ja naermest ondt af dem. "Mig" var en simpel mand, en samvittighedsfuld mand, der har begge ben paa jorden og dyrker de rigtige vaerdier i livet (hash inkluderet). Paa den maade bliver det endnu nemmere at melde sig ud af flere sociale sammenhaenge og af samfundet som helhed (med kriminalitet, domme og meget andet tilfoelge). Og dermed var det at vaere hashryger ogsaa en kaempe del af min identitet. Det er os virkelig farligt. Hvis i ved hvad jeg mener :)

Junior medlem

yo! har fulgt med på sitet i et par uger nu, og synes virkelig det virker som et svedigt forum!

nu hvor i snakker om forskellen på misbrug og brug af hash, synes jeg lidt at grænsen går der hvor man pludselig begynder at ryge, bare for at ryge. Jeg har ikke selv været decideret misbruger af det selv, men min mor har været det siden jeg kan huske, og har også snakket med hende om det før. Hun siger at hun bliver nød til at ryge og at hun ikke kan stoppe, fordi det bare har været en del af hendes liv siden hun var omkring 17-18 år.. hun kan heller ikke sove hvis hun ikke ryger et hoved inden, og hun begynder let at blive irreteret og kan begynde at græde hvis der går mere end et par dage, som når vi f.eks. har været på ferie... virkelig ubehageligt at se. Tror dog at det er ting som disse som kan forhindre en i at ende samme sted. jeg har det ihvertfald sådan, at jeg efter at have snakket med hende om det, "ved" at jeg aldrig vil ende i samme situation. jeg kan selvfølgelig ikke sige at jeg ved at jeg aldrig vil ende der, men vil ihvertfald gøre alt hvad jeg kan for at det ikke sker.

fred ud!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]