Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har skrevet et par gange om mine lyskebroks problemer og skunk forbrug osv. og ka nu fortælle jeg skal til en operation indenfor 14 dages tid. Ville bare høre hvad folks erfaringer er med et dagligt Cannabis forbrug og fuld narkose operationer?
Jeg ryger kun omkring 0.35g om dagen højest, pga. jeg også tager minimal dosen af to forskellige psykofarmaka (efexor og serroquel). Jeg har self. ikke tænkt mig at ryge i faste perioden der bliver fastsat, men burde jeg måske slet ikke ryge dagene op til heller? Det er et lidt svært emne at bringe op hos lægerne self. så der er ikke meget viden at hente der og det er et lidt svært emne at søge på, så håber jeg kunne få nogle førstehåndsoplevelser eller vennehistorier herfra forummets brugere.

Medlem

Geografisk sted: ja
Jeg har ingen videnskabelig eller praktisk erfaring med det, men måske du selv ville have det "bedre" hvis du sluttede forbruget et par dage i forvejen?
Jeg tænker med hensyn til "åndsnærvær" (ikke at du ryger meget, men stadig) og så en overall trykhed.
Personligt ville jeg stoppe i et par dage, bare for at være 100% oven på. Iøvrigt er der en artikel om en person som ikke blev opereret fordi han havde røget medicinsk cannabis (ikke pga. farligheden mh. til operationen, men fordi cannabis er ulovligt). Så undersøg lige sagen inden.

Held og lykke

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stenrose skrev:
Jeg har self. ikke tænkt mig at ryge i faste perioden der bliver fastsat, men burde jeg måske slet ikke ryge dagene op til heller?

Selve THC-indholdet mener jeg ikke har en direkte interaktion med narkosen, selv om det kunne være problematisk at tage et blodkarsudvidende stof direkte oveni operationen (vil øge blødninger) - men det har du så heller ikke til hensigt.

I forbindelse med operationer er røg mest farligt på den måde, at den aflejrer CO i dit væv, og det hæmmer sårhelingen. Man anbefaler tobaksrygere at holde pause i 30 dage inden en operation, såvidt jeg har hørt, men det er igen et råd til folk, der ryger X antal cigaretter om dagen.

Formodentlig - dog uden at være sikker - behøver man ikke at holde hele 30 dages pause når man ryger meget mindre.

Medlem

Tak for svarene.

Jeg søgte på det alligevel og fandt en thread på marijuana.com hvor en masse mennesker har postet deres oplevelser med fuld narkose og lokalbedøvelse. Mange skriver at de har røget lige før alle mulige operationer og at det intet problem har skabt dem. Men ja, havde ikke tænkt mig at ryge lige før operationen, som sagt ville jeg ikke ryge i fasteperioden. Men ellers sørger Cannabis nærmest for at jeg er åndsnærværende for tiden, pga. at min tarm konstant glider ned mod mit scrotum og jeg har det langt bedre når ubehaget ved det er bedøvet. Når jeg ryger bliver jeg sådan set ikke skæv, i en klassisk forstand, tværtimod oplever jeg bare at jeg kan styre mig selv og forholde mig roligt.

Før jeg begyndte at ryge drev mine problemer mig så meget til vanvid at jeg sparkede og slog på alting i mit værelse, næsten hver dag... forestil jer en kløen indeni jeres underliv, konstant pres på jeres urinrør/blære og sædstreng, total ophørelse af afføringstransport mellem tyndtarmen og tyktarmen (med mindre jeg ligger ned flere gange om dagen mellem 10-20 mins og masserer mine mavemuskler hele vejen rundt, fra ribbene og ned til mit pelvis).
Skal også passe på hvad jeg spiser ellers kan jeg ikke komme på WC i flere dage, men skal konstant pisse, så får det hurtigt skidt hvis jeg ikke har et toilet i nærheden. At jeg skal urinere meget stammer både fra at jeg drikker meget væske pga. det hjælper til at rense igennem, hjælper afføringstransport, presset på blæren og self. pga. jeg ryger skunk. Men som jeg også har nævnt før var alle problemerne der før jeg begyndte med et dagligt forbrug og Cannabis har kun hjulpet mig til at kunne forstå min krop bedre og lære at leve med det, så vær venlig være med at skrive noget i stil med "HAR DU PRØVET AT RYGE MINDRE SÅ FÅR DU DET MÅSKE BEDRE?!"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]